logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Generácia Z sú vaši budúci zákazníci. Ste na ňu pripravení?

13. októbra 2022
Blog 0
592
Generácia Z sú vaši budúci zákazníci. Ste na ňu pripravení?

Mladí ľudia od 10 do 25 rokov sú cieľovou skupinou so silným kúpnym potenciálom. Aktuálne výskumy však ukazujú, že klasický typ reklamy, ktorý značky používajú, na nich nezaberá. Čo je pre nich dôležité a ako ich osloviť?

Generácia Z je prvou, ktorá vyrastala nonstop s internetom a mala ho vždy na dosah ruky. Aj preto je zvyknutá žiť vo svete, kde na internete a vo svete digitálnych médií nájde všetko potrebné. Dokonca aj ľudí s rovnakým zmýšľaním a záujmami. Sú to podľa nich priatelia, ktorých nemuseli nikdy vidieť osobne, no s ktorými si plne rozumejú, zdieľajú s nimi svoje názory, radosti aj starosti a  povzbudzujú sa navzájom.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

Navyše izolácia počas pandémie katapultovala týchto mladých ľudí ešte viac do sveta online, preto sú zvyknutí hľadať informácie aj zábavu práve v ňom. Typický zástupca generácie Z však nepôsobí len v jednej online komunite, ale vo viacerých, prelieva svoj záujem z jednej skupiny do druhej – vždy podľa aktuálnej nálady a toho, čo ho aktuálne baví.

Generácia Z mení marketing

Najnovší výskum Horizon Media identifikoval 5 základných kategórií a v nich až 12 subkomunít, ktoré definujú hlavné záujmy generácie Z. Ide o hry, zábavu, vzdelávanie, módu a krásu. Tieto online komunity nie sú globálne, ale sú typické svojou rozmanitosťou, preto doteraz zaužívané marketingové koncepty na generáciu Z už nebudú fungovať. Ako sa hovorí v prieskume – na týchto mladých ľudí nebude pôsobiť klasická, širokoplošná a globálna reklama. Aj preto ide o výzvu pre marketérov, ktorí boli doteraz zvyknutí prijímať stratégie zacielené na rozsiahle demografické skupiny.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé

Bude potrebný nový spôsob uvažovania o marketingu a o kanáloch, ktoré značka použije. Keďže mladá generácia hľadá v online svete predovšetkým zážitky a zábavu, je potrebné aj komunikáciu prispôsobiť týmto smerom – neponúkať generácii Z klasickú nezáživnú reklamu v tradičných médiách, ale zážitok spojený s hodnotným obsahom v online aj v offline svete.

Prečo by vás to malo zaujímať?

Generácia Z predstavuje vekovú kategóriu 10 – 25-ročných ľudí. Ide o technicky doteraz najvyspelejšiu generáciu. Časopis The Economist ju v porovnaní s inými generáciami identifikoval ako vzdelanejšiu, dobre vychovanú, no tiež viac vystresovanú a depresívnu. Títo mladí ľudia majú silnú sociálno-spoločenskú sieť, nijako však nelimitovanú geografickou hranicou. Rýchlo sa nudia, ak im do mozgu prichádza len jeden stimul, no chcú žiť vo svete silne ovplyvnenom morálnymi hodnotami, ľudskými právami a antidiskriminačnými zákonmi. Sú tiež environmentálne uvedomelí a prioritou pre nich je mať popri zmysluplne a dobre ohodnotenej práci aj kvalitný osobný život. Podľa odhadov McCrindle Research by mali ľudia tejto generácie počas života pracovať na 18 miestach a žiť v 15 domoch.

V roku 2020 tvorila generácia Z až 41% svetovej populácie, v roku 2030 by mala byť najpočetnejšou skupinou na trhu práce a v roku 2035 bude tvoriť 40 % trhu s luxusnou módou. Jej kúpna sila sa odhaduje na 360 miliárd dolárov. Skrátka – sú to vaši budúci (a možno už aj aktuálni) zákazníci.

Aj preto, ak ste sa doteraz nezamysleli, ako ich osloviť, je ten správny čas. Čo na nich zaberá, si povieme v ďalšom blogu.

 

 

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone? Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé Katarína Droppová: Životné prostredie vs. cena produktov? Toto sú tohtoročné trendy v maloobchode influencerSpolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera