Alza spúšťa predvianočnú kampaň s názvom Alzákov vianočný obchoďák. E-shop v nej prezentuje výhody on-line nakupovania a šírku svojho portfólia so zameraním na hračky. Spolu s nasadením kampane sa tiež predstavuje nová marketingová riaditeľka spoločnosti. Tou sa stáva Klára Blažková. Vo firme doteraz zastávala post riaditeľky marketingovej stratégie.
Spustením svojej kľúčovej reklamnej kampane vstupuje Alza do predvianočnej sezóny. Zameria sa v nej predovšetkým na informovanie o hlavných výhodách on-line nakupovania. Tými sú široký výber tovaru, nákupy bez stresu a z pohodlia domova, rýchle doručenie do siete AlzaBoxov. To všetko za výhodné ceny. Hlavným sprievodcom bude ako každý rok mimozemšťan Alzák. Tentokrát si na pomoc prizve obľúbené detské hračky na čele s plyšovým medvedíkom.
„Tohtoročná kampaň je v mnohých ohľadoch iná, ako sú ľudia zvyknutí. Divákov zavedie do vianočne ladenej izbičky, kde sa hlavný hrdina hrá na obchoďák tak, ako sme to robievali aj my v detstve. V spotoch si s nadsadením a humorom berieme na mušku najčastejšie nákupné zvyklosti a stereotypy. Ľudí vedieme k zamysleniu, či to v dnešnej dobe nejde robiť aj inak,“ popisuje kampaň nová riaditeľka marketingu Alza.sk Klára Blažková. Ako dodáva: „Venovali sme veľa času skutočnému pochopeniu spotrebiteľov, ich zvyklostí, čo ich trápi počas nákupu darčekov a ako im my ako značka môžeme pomôcť. To potom prinieslo zmenu vo viacerých oblastiach, nielen vo výslednom komunikačnom koncepte.“
Kampaň na troch pilieroch
Celá kampaň stojí na troch pilieroch. Predstavenie výhod on-line nakupovania, ktoré sa zaobíde bez dlhého zháňania, stresu a čakania v rade. Ďalej prezentácia širokej ponuky sortimentu hračiek za konkurencieschopné ceny a za taktické cenové ponuky. To všetko podporia tiež nové dlhodobé spolupráce s influencermi. Vybraní ambasádori budú postupne vysvetľovať a zdieľať svoje skúsenosti a predstavovať jednotlivé benefity od pohodlného nákupu do AlzaBoxov po šírku sortimentu.
„Naše posolstvá v komunikácii bývali často veľmi komplikované a popisné. Mám radosť, že sa nám podarilo nájsť cestu, ako predať veľmi jednoduché oznámenie, vyhnúť sa pritom popisom a viesť spotrebiteľov k zamysleniu nad štandardmi a zabehnutými zvyklosťami,“ zhrnula Klára Blažková.
Marketing s novým vedením
Vedenie marketingu najväčšieho českého a slovenského e-shopu prebrala 30-ročná Klára Blažková v septembri. Na tomto poste vystriedala Marka Dvořáka. Ten sa rozhodol prijať novú pracovnú výzvu. Do firmy nastúpila pred šiestimi rokmi ešte počas svojho štúdia na Vysokej škole ekonomickej. Za ten čas si vyskúšala hneď niekoľko rolí – od manažérky kampaní cez riaditeľku marketingovej divízie až po zastupujúcu riaditeľku celého oddelenia a riaditeľku marketingovej stratégie firmy.
„Klára je typickým príkladom toho, ako môžu šikovní ľudia v Alze kariérne vyrásť. Vek v tomto ohľade nehrá úlohu. Presvedčila vedenie firmy svojím pracovným nasadením, analytickým uvažovaním, manažérskymi schopnosťami, odbornosťou a rozsiahlou znalosťou firmy naprieč všetkými oddeleniami. Procesne nastavovala tvorbu kampaní a finančné riadenie oddelenia, podieľala sa na rozvoji komunikácie v Maďarsku a už niekoľko rokov zastrešuje spoluprácu s výskumnými agentúrami. Za vedenie Alzy jej prajeme, nech sa jej na novom poste darí,” vraví podpredseda predstavenstva Petr Bena.
„Stáť na čele marketingu Alzy je pre mňa česť, záväzok, ale zároveň s tým aj výzva. Rolu prijímam s veľkým rešpektom. Teraz sa nachádzame vo fáze, kedy sme sa postupne dopracovali k väčšej práci s dátami a z nich plynúcimi insightmi. Veľká práca nás ale čaká na positioningu značky, atribútoch značky a napríklad aj kreatívnej platforme. Chcela by som veľmi poďakovať odchádzajúcemu Marekovi Dvořákovi, ktorý nám a mne osobne pomohol nastaviť základ pre to, aby sme v tejto práci mohli ako tím pokračovať,” vraví Klára Blažková.
Klára Blažková teraz riadi takmer stočlenný marketingový tím Alzy. Je tak zodpovedná za celý marketing najväčšieho českého a slovenského e-shopu vrátane práve začínajúcej vianočnej kampane, ktorá bude od dnes postupne gradovať až do Štedrého dňa.