
Lidl ponúkal vo všetkých svojich predajniach štyri biele vína z produkcie Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej v Modre, jedinej svojho zamerania na Slovensku.
Lidl konkrétne predával vína Rulandské šedé, Tramín červený, Chardonnay a Muškát Ottonel s jednotnou cenou 4,99 eur. Za každú predanú fľašu venoval škole jedno euro na skvalitnenie vzdelávacieho procesu. Študenti jedinej slovenskej školy, ktorá vzdeláva budúcich vinárov, tak získali podporu v hodnote 5 500 eur.
Išlo o tretiu akciu, v ktorej reťazec podporil vína produkované touto školou. Za peniaze z prvého ročníka si škola zakúpila nerezový lis hydrolis. Vďaka nemu dokáže z rmutu získať viac kvalitného muštu než predtým. O rok neskôr si vďaka prostriedkom od Lidla zaobstarala barikové sudy. Tie sú určené na výrobu červeného vína. Škola môže aj vďaka tejto podpore vyrábať červené víno z mladej slovenskej odrody Dunaj.
Časť prostriedkov získaných v tomto roku použije škola na organizáciu zahraničnej odbornej exkurzie. Budúci vinohradníci sa môžu inšpirovať a získať cenné poznatky priamo z praxe. Druhá časť bude slúžiť na vybudovanie študentskej oddychovej zóny vo vnútrobloku školy. „Vznikne tak átrium, kde budú môcť vznikať nové nápady na ďalšie inovácie v našej škole,“ vraví Monika Kisová, riaditeľka školy.
„Musím povedať, že cítim ozajstné zadosťučinenie vidiac hrdosť v očiach našich študentov, keď mi vravia, na ktorej pobočke siete po celom Slovensku videli predávať naše školské vína,“ dodáva riaditeľka.
„Slovenské vína sa čoraz viac presadzujú aj v zahraničí. Sami vidíme, aký záujem o ne majú naši kolegovia v iných krajinách. Veľmi radi im k úspechu pomôžeme, či už sprostredkovaním exportu, alebo podporou vzdelávania budúcich vinárov,“ uvádza Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za rezort nákupu.
Podpora slovenských dodávateľov
Lidl dlhodobo realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 158 predajniach Lidla. Reťazec má vo svojej ponuke obľúbené „domáce“ tematické týždne ako Vyrobené na Slovensku a Retro. Oslovuje slovenských dodávateľov s výzvou Dajte o sebe vedieť a organizuje pre nich tiež vzdelávacie podujatia. V roku 2021 uviedol Lidl na trh novú privátnu značku – Slovenskô, pod ktorou zákazníkom ponúka typicky slovenské výrobky od domácich dodávateľov.
V predošlom obchodnom roku zvýšil diskont počet slovenských dodávateľov o štvrtinu a obrat s nimi narástol o viac ako 16 percent. Lidl aktuálne spolupracuje s 279 slovenskými dodávateľmi, ktorým za ich výrobky zaplatil v roku 2021 bezmála 450 miliónov eur v nákupných cenách. To znamená, že presne takúto sumu dostali dodávatelia od Lidlu na svoje účty. Firmy zo Slovenska zároveň zaviezli 36 percent zo všetkého potravinového tovaru pre Lidl Slovenská republika, čo predstavuje najväčší podiel závozu pre diskontný reťazec. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky, tretí boli nemeckí dodávatelia.