logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Lidl splnil cieľ plastovej stratégie s trojročným predstihom

19. septembra 2022
Správy 0
315
Lidl splnil cieľ plastovej stratégie s trojročným predstihom

V obaloch svojich privátnych značiek Lidl redukuje a nahrádza plasty, robí ich recyklovateľné. Takto ušetril viac ako 20 percent plastov a svoj cieľ splnil o tri roky skôr, ako sa pôvodne plánovalo v rámci stratégie REset Plastic.

Do roku 2025 bude Lidl na Slovensku používať vo svojich obaloch privátnych značiek priemerne 25 percent recyklovaného materiálu. Už teraz sa v sortimente Lidlu nachádzajú výrobky, ktorých obaly z veľkej časti tvorí plastový recyklát. Ide o nápoje značiek Saguaro a Siti. Ďalej potom aj o niektoré produkty z nepotravinového sortimentu ako vybrané odpadkové koše či koše na bielizeň. Reťazec má ambíciu dosiahnuť maximálnu recyklovateľnosť všetkých obalov privátnych značiek.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami?

Stovky ton plastov sa diskontu podarilo ušetriť vďaka úprave obalov fliaš od nápojov, zmenou však prešli aj obaly iných produktov – orechov a sušených plodov, plienok, pracích gélov, hranolčekov a ďalších. O desiatky ton plastov ročne odbremenil Lidl krajinu nahradením plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierovú.

Stratégia stojí na piatich pilieroch

Už pred niekoľkými rokmi odstránil obchodný reťazec z predaja aj najtenšie igelitky. Úspora na týchto taškách, ktoré Lidl zákazníkom nikdy nerozdával zadarmo, bola 125 ton plastov ročne. Pokles o ďalších 35 ton dosiahol diskont ukončením predaja jednorazového plastového riadu a jeho nahradením ekologickejšími alternatívami.

Prečítajte si tiež
Dráčik obhájil titul Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka
Mastercard

Týmto sa úsilie spoločnosti Lidl v boji proti prebytočným plastom nekončí. „Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu REset Plastic, ktorá stojí na piatich pilieroch: redukcia, redizajn, recyklácia, odstraňovanie a výskum. Spolu s našimi dodávateľmi uvažujeme, pri ktorých produktoch môžeme obmedziť či úplne odstrániť plastové obaly, prípadne ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Napríklad pri ovocí a zelenine ponúkame stále viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ hovorí Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za rezort nákupu.

Osvetové aktivity Lidla

Lidl

Najlepší odpad je ten, ktorý nevznikne, a preto Lidl v roku 2020 spustil projekt „Nenechajme to plávať“. V rámci neho sa diskont pýta svojich zákazníkov či naozaj potrebujú mikroténové vrecká a ponúka im možnosť dobrovoľne si ich zakúpiť za jeden cent. Celú sumu následne zdvojnásobí a venuje Slovenskému vodohospodárskemu podniku na čistenie slovenských riek a vodných nádrží. Výsledok? Pokles spotreby jednorazových sáčkov takmer o tretinu, alebo inak povedané o 87 ton plastov ročne menej. Vodohospodári navyše zo slovenských vôd vylovili viac ako 1400 ton plastov.

Lidl tiež intenzívne podporuje zálohovanie plastových fliaš a plechoviek od nápojov. V každej zo 157 predajní je pre zákazníkov pripravený autom na výkup takýchto obalov, pričom v 80 percentách z nich sa nachádzajú až dva automaty. Od januára odovzdali zákazníci v Lidli viac ako 110 miliónov fliaš a plechoviek, čo predstavuje viac ako 20 percent zo všetkých odovzdaných obalov, pričom iba v tejto sieti sa môžu rozhodnúť, či si záloh ponechajú a uplatnia ako zľavu z nákupu, alebo ho venujú na čistenie prírody.

V rámci projektu „Upracme si Slovensko“ poukázali takto zákazníci Lidlu viac ako 30 tisíc eur a pomohli tak zrealizovať mnoho dobrovoľníckych brigád naprieč celým Slovenskom. Na spustenie systému sa Lidl dlhodobo pripravoval projektom „Bude z toho haluz“, v rámci ktorého umožnil zákazníkom vo vybraných predajniach odovzdávať prostredníctvom vratných automatov PET fľaše a plechovky už od leta 2019. Celková bilancia projektu bola viac ako 120 tisíc odovzdaných obalov.

Súvisiace články:

Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami? MastercardDráčik obhájil titul Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka LidlDo vozového parku Lidl čoskoro pribudne aj plne elektrický kamión LidlLidl otvoril štvrtú predajňu v Trnave

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera