Od septembra reťazec Tesco rozšíril ponuku výhod vernostného programu Clubcard, ktoré zákazníkom pomôžu znížiť dosahy inflácie. Spotrebitelia ušetria na základných potravinách. Získajú aj zľavu na benzín až do desiatich percent. A nazbierané body v aplikácii Clubcard sa im okamžite vrátia späť vo forme peňažných poukážok. Novinkou je aj lacná večera pre celú rodinu už od štyroch eur.
Majitelia vernostnej karty od septembra získali ďalšie benefity a ušetria tak ešte viac. „V Tescu nám záleží, aby zákazníci vždy nakupovali výhodnejšie. Trvalo preto zaručujeme nízke ceny. Už od septembra rozširujeme zoznam obľúbených potravín v rámci programu Clubcard ceny. Tie majitelia vernostnej karty nakúpia so zľavami od desiatich až do takmer sedemdesiatich percent,“ uvádza Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku.
S digitálnou aplikáciou si navyše zákazníci premenia nazbierané body na peňažné poukážky Clubcard a pri ďalšom nákupe tak zaplatia menej.
Ako marketingová riaditeľka dodáva, zákazníci dostanú aj celkom nový benefit. Za každých sedem eur z nákupu získajú e-nálepku v aplikácii Clubcard a zľavu na pohonné hmoty na čerpacích staniciach Tesco až do desiatich percent. Reťazec už v máji zaviedol Clubcard ceny aj Garanciu nízkych cien, aby ochránil rozpočty zákazníkov.
Spotrebitelia šetria a boja sa ešte horšieho
Podľa interného prieskumu spoločnosti Tesco Slováci pociťujú infláciu najviac v piatich oblastiach – pohonné hmoty, výdavky na bývanie, stravovanie v reštauráciách, donáška jedla a cestovanie. Viac ako polovica respondentov (62 percent) obmedzuje výdavky na niektoré tovary a služby. Rovnako väčšina opýtaných (67 percent) je, čo sa týka budúcnosti, skeptická. Očakávajú ďalší rast cenovej hladiny dvojciferným tempom.
„Tesco zákazníkom dlhodobo prináša ich obľúbené potraviny s dôrazom na kvalitu, čerstvosť a dostupnosť. Vnímame, že po náročných dvoch rokoch pandémie sa domácnosti musia vyrovnať s rastúcou infláciou. Aj preto rozširujeme pre našich zákazníkov ponuku s ešte výhodnejšími cenami obľúbených produktov aj pohonných hmôt, ktoré im pomôžu mesačne usporiť pri nákupe desiatky eur,“ vysvetľuje Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.
Podľa údajov Tesca ľudia už menia svoje spotrebiteľské správanie. Všeobecným trendom je väčšia disciplína pri nakupovaní, mnoho zákazníkov nakupuje podľa zoznamu. V porovnaní s obdobím pandémie zákazníci robia menšie košíky, no nakupujú častejšie.
Zákazníci teraz viac ako kedykoľvek predtým vyhľadávajú zľavy, viac nakupujú výrobky vlastnej značky reťazca a lacnejšie produkty. S neustále znižujúcou sa kúpyschopnosťou spotrebiteľov sa zväčšuje skupina orientujúca sa na cenu. Cena sa tým stáva rozhodujúcim faktorom pri nákupe, ostatné faktory sa stávajú doplnkové, niektoré až zanedbateľné.
Trend potvrdzuje aj Sylvia Porubänová, sociologička a výkonná riaditeľka Slovenského národného strediska pre ľudské práva v Bratislave: „Ľudia sa v krízových časoch najviac uskromnia vo využívaní gastronomických služieb a v cestovaní. V aktuálnej situácii si rozmyslia aj nákup drahej elektroniky, rekonštrukcie a stavebné práce kvôli vysokým cenám stavebných materiálov. Hrozí aj vyššie zadlžovanie obyvateľstva drahými spotrebnými úvermi.“
Ako sociologička ďalej konštatuje, práve v náročných časoch sa spotrebitelia viac spoliehajú na cenové akcie reťazcov, sledujú a porovnávajú jednotlivé ponuky. Pri nákupe potravín spotrebitelia sledujú viac ako inokedy zľavy, vernostné programy, výhodné nákupy a vzdajú sa prémiových produktov ako napríklad exotického ovocia či drahého mäsa a viac budú kupovať cenovo dostupnejšie potraviny, ako je pečivo, cestoviny či zemiaky.
Tipy na lacnú večeru
Výhodné ceny pre zákazníkov ponúka aj program Tesca pod názvom Garancia nízkych cien. Červené logo označuje stovky potravín s najvýhodnejšou cenou na trhu v rámci konkurencie. Ide o stovky produktov, ktorých ceny kontrolujú týždenne pracovníci Tesca a nastavujú ich tak, aby boli pre zákazníkov Tesca najvýhodnejšie na trhu.
„Zákazníkom pomôžeme ušetriť aj pri domácom varení. V rámci Garancie nízkej ceny každý týždeň pripravujeme tipy na chutné večere pre štyri osoby v sume okolo štyroch až siedmich. Napríklad špenátové gnocchi za 5,26 eura či bolonské špagety za 6,65 eura. Ľudia si tak môžu lepšie naplánovať výdavky na domáce varenie,“ prezentuje Diana Golanová. Tipy na chutné a výhodné domáce jedlá nájdu zákazníci Tesca na webstránkach reťazca, v letákoch aj kampaniach.