logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program

13. septembra 2022
Komerčné prezentácie - archiv 0
447
Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program

Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program

Okamih, na ktorý celý český a slovenský obalový trh čakal, je tu. OBALKO odhaľuje kompletný konferenčný program. Najväčšie stretnutie obalových profesionálov na českom a slovenskom trhu, ktoré sa tento rok uskutoční 13. a 14. októbra v Aquapalace Hoteli Prague, má rôzne časti, avšak vrcholom kongresu je práve program konferencie. Vystúpi 41 rečníkov, panelistov a moderátorov, ktorí počas 20 vstupov budú inšpirovať stovky obalových profesionálov.

„Zostaviť tohtoročný konferenčný program bolo naozaj výzvou,“ komentoval Jeffrey Osterroth, konateľ spoločnosti ATOZ Group, ktorá kongres OBALKO organizuje. „Pôvodne sme plánovali zamerať sa iba na budúcnosť obalov ako spôsob, ako už nechať koronavírusovú pandémiu kdesi v minulosti. Preto znie hlavná téma FuturePack: Zaostríme na budúcnosť balenia. Udalosti posledných mesiacov však mali obrovský vplyv na obalový trh a zanechali ho vo veľkej neistote. Nakoniec sme našli rovnováhu medzi diskusiou o hrozbách súčasnosti počas dopoludňajšieho programu a zameraním na budúce príležitosti na popoludňajších workshopoch.“

Čo sú súčasné a budúce hrozby pre obalový trh

Po úvodnom slove a predstavení zlatých partnerov kongresu, ktorými sú tento rok spoločnosti Greiner Packaging Slušovice a Thimm pack’n’display, príde rad na štyri hlavné hrozby, ktoré nad obalovým priemyslom aktuálne „krúžia“. O zdrojoch, ich dostupnosti, dodávateľských reťazcoch a budúcom vývoji technológií pohovorí Jake Weighell zo svetovej agentúry Smithers, ktorá sa už takmer 100 rokov zameriava na poskytovanie dát z rôznych oblastí. Vystúpi nezávislý konzultant Josef Kotrba, donedávna chairman českej pobočky spoločnosti Deloitte, ktorý sa zameria na energetiku, výdavky na energie, Green Deal, obnoviteľné zdroje či ESG. Na ľudské zdroje, resp. ich akútny (dnes už teda chronický) nedostatok, zacieli Jaroslava Rezlerová (Manpower). Ak čaká ekonomiku recesia, alebo dokonca kríza, je dobré sa pozrieť, ako ovplyvní obalový priemysel cez kúpnu silu obyvateľstva, a ako to bude ďalej s hrozivou infláciou. Túto prednášku prednesie Linda Straková z výskumnej agentúry NielsenIQ.

Ak sa v predchádzajúcich prednáškach zoznámime s hlavnými východiskami, príde čas na panelovú diskusiu s pracovným názvom „Súčasné hrozby, budúce príležitosti?“. V paneli vystúpi Petr Sloup (Škoda Auto), Alessandro Pasquale (Mattoni 1873), Jana Stránská (Ryor), Martin Hejl (Thimm pack’n’display), Ivo Benda (Greiner Packaging Slušovice) a Martin Kincl (Alimpex Food). V diskusii teda prehovoria zástupcovia dodávateľov obalových riešení aj predstavitelia významných výrobných spoločností, ktoré balia veľké množstvo tovaru, a preto sú dotknuté potenciálnymi hrozbami pre obalový trh ako celok.

Dopoludňajšia časť programu zavŕši dlhšia obedová pauza. Dlhšie preto, že nie je iba príležitosťou pre občerstvenie, ale konajú sa počas nej krátke organizované obchodné rokovania v rámci bloku nazvaného BizPack. Býva o ne vždy veľký záujem, a aj tento rok sa dá očakávať mnoho desiatok speed-datingových schôdzok.

V popoludňajšej ponuke si účastníci kongresu vyberú, čo bude najviac konvenovať ich profesijným záujmom. Program sa rozdelí do dvoch sekcií.

Dizajn & inovácia

Dizajn & Inovácia bude mať štyri prezentácie alebo prípadové štúdie. Josef Žádník (Refork) a Martin Muzikář (Thimm pack’n’display) pohovoria o tom, ako navrhnúť obaly aj displeje, ktoré sú kreatívne, ohľaduplné voči životnému prostrediu a poskytujú zážitok z rozšírenej reality. Pri predstavení prípadovej štúdie zaznie viac aj o predajných stojanoch, sales boxoch i party sadách.

Účastníci kongresu sa môžu tešiť aj na exkluzívnu prípadovú štúdiu prezentovanú Petrom Chvojkom z Rohlik.cz a Jiřím Votrubou z dizajnovej agentúry Cocoon o tom, aké je zložité designovať privátne značky pre online supermarket v porovnaní s navrhovaním obalov pre kamenné predajne.

Ďalší časový slot bude patriť Lucii Martínkovej (Prim) a Davidovi Malinovi (Smurfit Kappa), ktorí sa zamerajú na to, ako sa úplne zbaviť výplňového materiálu v e-shopových zásielkach. Pomohli tomu monomateriálové obaly z vlnitej lepenky označenej ako VoidFill Killer a All-in-Fix. Prednáška je pomenovaná príznačne: Zbohom, výplňový materiál!

Boris Rajdl (Palírna u Zeleného stromu) potom prehovorí o „Staré žitné myslivecké“, ktorá je legendárnou značkou na českom trhu. Bohatá história ale zároveň prinášala niektoré negatívne konotácie. Brand má teraz úplne iný profil a stavia na hodnotách, ktoré sú pre spotrebiteľa zrozumiteľné.

Technológie & materiály

Sekciu Technológie & materiály otvorí nezávislý obalový konzultant Ladislav Hurdálek, ktorý sa na obalové riešenia súčasnosti pozrie prizmou dlhodobých trendov. Tie súvisia s digitalizáciou, udržateľnosťou, tlakom na náklady, hľadaním nových materiálov, smart packagingom či novými technológiami.

Nasledovať bude prezentácia nazvaná Nástrahy i prínosy automatizácie skupinového balenia do kartónu. Pavel Coufal (Hügli Food) a Michael Ondraschek (M.A.S. Automation) priblížia spoločný projekt automatizácie a rozoberú požiadavky kladené na regálové či „display-ready“ balenie.

Plechovky sú pútavé obalové riešenie najmä pre nápojový priemysel. Pred pandémiou zaujímali veľkých hráčov, ale snaha dostať sa k spotrebiteľom v čase lockdownov priviedla k plechovkám aj stredne veľké aj malé spoločnosti. V tomto bloku vystúpi Attila Szabó zo spoločnosti Canpack, ktorá investovala do novej výroby v Striebre. O tom, ako využívajú plechovky, porozpráva aj Jitka Froydová (Vinohradský pivovar) a Michal Matys (Pivovar Svijany).

Súčasťou tohto bloku bude aj panelová diskusia, ktorú usporiadatelia nazvali Dotýkať zakázané, automatizovať povolené. Bude sa diskutovať o tom, či má ľudská ruka ešte čo robiť v baliacom procese, aké sú aktuálne možnosti a implementačná zdatnosť dodávateľov vo vzťahu k požiadavkám klientov, kde vziať financie na náročné investície, koľko je možné vďaka pokročilej technike a technológiám ušetriť, či je automatizácia naozaj prostriedkom na zrýchlenie balenia a predikovateľnosť výkonu alebo ako posudzovať návratnosť investícií do balenia. Diskutovať bude napr. Pavel Hrdina (Europasta), Paweł Juras (Balluff) či Matěj Gala (Asahi, Plzeňský Prazdroj).

Udržateľnosť

Po popoludňajšom coffee breaku sa otvorí sekcia Udržateľnosť. Začiatok obstarajú odborníci z Vysokej školy chemicko-technologickej, menovite prof. Vladimír Kočí a Jan Kulhánek. Prezentácia sa zameria na niekoľko oblastí – nové predpisy ESG prichádzajúce z Bruselu, legislatívu ovplyvňujúcu obalový priemysel a čo bude znamenať pre výrobcov a užívateľov obalových riešení aj spotrebiteľov. Bude tiež predstavený nový online nástroj na hodnotenie ekologických aspektov obalov, nazvaný Envisketch, ktorý porovnáva rôzne obaly a obalové materiály.

Ďalšiu prezentáciu bude mať Hana Nováková, ktorá je generálnou riaditeľkou slovenskej organizácie zodpovednosti výrobcov Envi-Pak. Sústredí sa na nové pravidlá a zmeny európskej legislatívy, ktoré sa týkajú ekodizajnu. Cieľom v oblasti obalov sú predovšetkým maximálna recyklovateľnosť, opätovné použitie či zníženie energetickej a materiálovej náročnosti pri ich produkcii.

Jiří Remr (Markent) vo svojom príspevku odpovie na to, aké sú postoje spotrebiteľov k obalom, ich recyklovateľnosti či pohadzovanie odpadkov. Prezentácia sa zameria najmä na vyhodnotenie deklarovaného správania opýtanej vzorky obyvateľov Česka pri nákupe výrobkov dennej spotreby v obaloch.

V závere budú predstavené štyri udržateľné obalové riešenia. Vyhodnotenie, či sú naozaj ohľaduplnejšie voči životnému prostrediu, vykoná profesor Vladimír Kočí, vedúci Ústavu udržateľnosti a produktovej ekológie Vysokej školy chemicko-technologickej v Prahe, ktorý sa venuje hodnoteniu životného cyklu výrobkov. Profesor Vladimír Kočí projekty nielen schválil pred ich zaradením do programu konferencie, ale sekciu tiež sám moderuje, a poskytne preto svoj pohľad na projekty na základe diskusií s prezentujúcimi.

Lenka Nejedlová z Unileveru bude prezentovať systém znovupoužiteľnej fľaše s pumpičkou zo 100% PCR spolu s doplňovacím vreckom pre značku Dove, ktoré za posledný rok ušetrili 5,2 ton obalového materiálu. Martin Krystián (Olma) a Ivo Benda (Greiner Packaging Slušovice) predstavia nový téglik pre výrobok Olma Pierot vyrobený tvarovaním s úsporou PP a znížením uhlíkovej stopy. Jiří Klíma zo spoločnosti Avery Dennison poukáže na novú službu AD Circular, ktorá sa zaoberá zberom a následným využitím nosných podložiek od samolepiacich etikiet. A na záver Michaela Bernatová (Nestlé Česko), Martin Němec a Jan Karlík (obaja DS Smith Packaging) povedia o prínosoch cirkulárneho dizajnu displejov nielen pre prírodu, ale aj pre podnikanie.

Po vyhlásení víťazov business mixer

OBALKO dlhodobo spolupracuje s Obalovým inštitútom Syba, ktorý organizuje súťaž Obal roka. Slávnostný galavečer a odovzdanie trofejí a certifikátov sa preto koná v rámci kongresu OBALKO. Obal roka predstavuje jedinú certifikovanú obalovú súťaž určenú pre české i zahraničné spoločnosti, ktoré sa podieľajú na zaujímavom obalovom riešení. Hlavnou úlohou je upozorniť a následne podporiť najlepšie inovácie, technológie a vízie v oblasti balenia, ktoré sa v uplynulom roku objavia na trhu.

Čo by to bolo za kongres, keby nekončil „mejdanom“? V závere dňa preto organizátori už pravidelne zaraďujú veľmi obľúbený Obalový Business Mixer. Stretávajú sa tu obaloví profesionáli v príjemnej a neformálnej atmosfére a so špeciálnym programom. Zábava, uvoľnenie, networking pri pohári vína a bohatom raute – to sú hlavné ciele večerného programového blogu. Obalový Business Mixer sa tento rok uskutoční v rozľahlej reštaurácii priamo vedľa miesta konania kongresu, začína sa okamžite po skončení galavečera Obal roku 2022.

OBALKO je dvojdňový kongres. Druhý deň patrí návštevám firiem, kde si možno prezrieť obalové technológie, spoznať v praxi inovatívne projekty a diskutovať s odborníkmi priamo z prevádzky. V spolupráci s partnermi kongresu sú preto naplánované inšpiratívne exkurzie, napríklad návšteva u zákazníka Thimm pack’n’display, alebo výrobného závodu Greiner Packaging v Litvínove, ktorý sa špecializuje na výrobu plastových téglikov a v ktorom budú k videniu nielen automatizované linky, ale okrem iného aj vozíky AGV.

Podrobný program, aktuality a registrácia na kongres: www.obalko.cz

Registrácia na kongres je zadarmo pre užívateľov obalov a obalových riešení: www.obalko.cz/registrace

Súvisiace články:

Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10 Jubilejné OBALKO: Takmer 500 profesionálov diskutovalo o súčasných hrozbách aj budúcnosti obalov Prípravy na októbrový kongres Obalko 9 v plnom prúde

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera