logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Slováci čoraz častejšie nakupujú produkty privátnych značiek. Najznámejšou je Clever

6. septembra 2022
Správy 0
577
Slováci čoraz častejšie nakupujú produkty privátnych značiek. Najznámejšou je Clever

Výrobky privátnych značiek tvoria pravidelnú súčasť nákupov slovenských spotrebiteľov, vyplýva z prieskumu spoločnosti Billa. Zákazníci vlastné značky reťazcov nakupujú častejšie ako v minulosti, pričom najhlavnejším dôvodom je pomer ceny a kvality týchto výrobkov. Narastá aj počet ľudí, ktorí produkty vlastných značiek považujú za kvalitnejšie alebo rovnako kvalitné ako značkové potraviny. Najznámejšou privátnou značkou je pre respondentov značka Clever predávaná v Billa, ktorá tento rok slávi dvadsať rokov na slovenskom trhu.

Slovenskí zákazníci obľubujú privátne značky potravinových reťazcov. Zistil to prieskum spoločnosti Billa, ktorý pre ňu na vzorke 607 respondentov realizovala agentúra 2muse. Ľudia podľa prieskumu registrujú jednotlivé privátne značky, pričom zväčša si názov reťazca spájajú s jeho vlastnými značkami. Z iných názvov privátnych značiek rezonuje Clever, na ktorý si ako na prvý spontánne spomenul zhruba každý desiaty opýtaný. Celkovo túto privátnu značku poznajú tri štvrtiny Slovákov (75 %) a štyri pätiny zákazníkov Billa (84 %).

Prečítajte si tiež
Billa spúšťa testovaciu fázu zálohovania nápojových obalov

Značka Clever je vôbec prvou vlastnou značkou spoločnosti. Na slovenský trh ju uviedli v roku 2002, tento rok teda oslavuje 20. výročie svojej existencie. V súčasnosti Billa zákazníkom ponúka zhruba tristo produktov tejto značky, pričom tretina z nich je slovenského pôvodu. „Lokálne výrobky pod značkou Clever sú u našich zákazníkov veľmi obľúbené. Aj preto obrat od slovenských a českých dodávateľov predstavuje v rámci značky Clever až 66 %. Spolupracujeme s desiatkami regionálnych dodávateľov z celého Slovenska, ktorí nám zabezpečujú potravinový aj nepotravinový sortiment Clever – od mliečnych výrobkov cez ovocie a zeleninu až po hygienické produkty z papiera,“ povedala Albena Georgieva, prevádzková riaditeľka Billa. Medzi frekventované Clever výrobky patria u zákazníkov citróny, trvanlivé mlieko, zemiaky, ale aj slnečnicový olej, vajcia a maslo.

Privátne značky sú pravidelnou súčasťou nákupov

Prieskum agentúry 2muse potvrdil, že výrobky vlastných značiek reťazcov sú u Slovákov populárne. „V prieskume sme zistili, že viac ako dve tretiny opýtaných (67 %) nakupujú privátne značky bežne, pričom 28 % si ich do košíka vkladá pri každom nákupe. Oproti roku 2018, keď sme realizovali podobný prieskum, sa počet takýchto verných zákazníkov zvýšil o 10 %,“ uviedla Albena Georgieva. Pre Slovákov tiež vlastné značky zohrávajú úlohu pri rozhodovaní sa, do akého reťazca pôjdu nakúpiť – že privátne značky na to majú veľký alebo podstatný vplyv, odpovedala takmer tretina ľudí (32 %), teda o 9 % viac ako v prieskume pred štyrmi rokmi.

Dôvodov, prečo zákazníci siahajú po vlastných značkách reťazcov, je viacero. „Najčastejšie uvádzaným dôvodom bol v našom prieskume pomer ceny a kvality, ktorý uviedla takmer polovica ľudí (43 %). Dôležitá býva aj priaznivá cena (32 %) a predchádzajúca skúsenosť (14 %). Štyria ľudia z desiatich (39 %) odpovedali, že produkty vlastných značiek reťazcov sú kvalitnejšie alebo rovnako kvalitné ako značkové výrobky,“ vysvetlila Albena Georgieva. K tomu, aby uprednostnili výrobky privátnych značiek na úkor potravín komerčných značiek, dokáže zákazníkov motivovať cena, kvalita, akcia, skúsenosť, chuť, slovenský pôvod či dostupnosť.

Súvisiace články:

Billa spúšťa testovaciu fázu zálohovania nápojových obalov BillaBilla vstupuje do sveta e-commerce. Zákazníci začínajú na nákupy využívať aplikáciu Wolt

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera