logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Slováci čoraz častejšie nakupujú produkty privátnych značiek. Najznámejšou je Clever

6. septembra 2022
Správy 0
363
Slováci čoraz častejšie nakupujú produkty privátnych značiek. Najznámejšou je Clever

Výrobky privátnych značiek tvoria pravidelnú súčasť nákupov slovenských spotrebiteľov, vyplýva z prieskumu spoločnosti Billa. Zákazníci vlastné značky reťazcov nakupujú častejšie ako v minulosti, pričom najhlavnejším dôvodom je pomer ceny a kvality týchto výrobkov. Narastá aj počet ľudí, ktorí produkty vlastných značiek považujú za kvalitnejšie alebo rovnako kvalitné ako značkové potraviny. Najznámejšou privátnou značkou je pre respondentov značka Clever predávaná v Billa, ktorá tento rok slávi dvadsať rokov na slovenskom trhu.

Slovenskí zákazníci obľubujú privátne značky potravinových reťazcov. Zistil to prieskum spoločnosti Billa, ktorý pre ňu na vzorke 607 respondentov realizovala agentúra 2muse. Ľudia podľa prieskumu registrujú jednotlivé privátne značky, pričom zväčša si názov reťazca spájajú s jeho vlastnými značkami. Z iných názvov privátnych značiek rezonuje Clever, na ktorý si ako na prvý spontánne spomenul zhruba každý desiaty opýtaný. Celkovo túto privátnu značku poznajú tri štvrtiny Slovákov (75 %) a štyri pätiny zákazníkov Billa (84 %).

Prečítajte si tiež
Slovenská jahňacina má u spotrebiteľov úspech

Značka Clever je vôbec prvou vlastnou značkou spoločnosti. Na slovenský trh ju uviedli v roku 2002, tento rok teda oslavuje 20. výročie svojej existencie. V súčasnosti Billa zákazníkom ponúka zhruba tristo produktov tejto značky, pričom tretina z nich je slovenského pôvodu. „Lokálne výrobky pod značkou Clever sú u našich zákazníkov veľmi obľúbené. Aj preto obrat od slovenských a českých dodávateľov predstavuje v rámci značky Clever až 66 %. Spolupracujeme s desiatkami regionálnych dodávateľov z celého Slovenska, ktorí nám zabezpečujú potravinový aj nepotravinový sortiment Clever – od mliečnych výrobkov cez ovocie a zeleninu až po hygienické produkty z papiera,“ povedala Albena Georgieva, prevádzková riaditeľka Billa. Medzi frekventované Clever výrobky patria u zákazníkov citróny, trvanlivé mlieko, zemiaky, ale aj slnečnicový olej, vajcia a maslo.

Privátne značky sú pravidelnou súčasťou nákupov

Prieskum agentúry 2muse potvrdil, že výrobky vlastných značiek reťazcov sú u Slovákov populárne. „V prieskume sme zistili, že viac ako dve tretiny opýtaných (67 %) nakupujú privátne značky bežne, pričom 28 % si ich do košíka vkladá pri každom nákupe. Oproti roku 2018, keď sme realizovali podobný prieskum, sa počet takýchto verných zákazníkov zvýšil o 10 %,“ uviedla Albena Georgieva. Pre Slovákov tiež vlastné značky zohrávajú úlohu pri rozhodovaní sa, do akého reťazca pôjdu nakúpiť – že privátne značky na to majú veľký alebo podstatný vplyv, odpovedala takmer tretina ľudí (32 %), teda o 9 % viac ako v prieskume pred štyrmi rokmi.

Dôvodov, prečo zákazníci siahajú po vlastných značkách reťazcov, je viacero. „Najčastejšie uvádzaným dôvodom bol v našom prieskume pomer ceny a kvality, ktorý uviedla takmer polovica ľudí (43 %). Dôležitá býva aj priaznivá cena (32 %) a predchádzajúca skúsenosť (14 %). Štyria ľudia z desiatich (39 %) odpovedali, že produkty vlastných značiek reťazcov sú kvalitnejšie alebo rovnako kvalitné ako značkové výrobky,“ vysvetlila Albena Georgieva. K tomu, aby uprednostnili výrobky privátnych značiek na úkor potravín komerčných značiek, dokáže zákazníkov motivovať cena, kvalita, akcia, skúsenosť, chuť, slovenský pôvod či dostupnosť.

Súvisiace články:

Slovenská jahňacina má u spotrebiteľov úspech Billa Slovensko má nového generálneho riaditeľa Billa spúšťa testovaciu fázu zálohovania nápojových obalov BillaBilla vstupuje do sveta e-commerce. Zákazníci začínajú na nákupy využívať aplikáciu Wolt

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera