logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10

28. augusta 2022
Komerčné prezentácie - archiv 0
457
Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10

Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10

Desať je číslo, ktoré si zasluhuje pozornosť. Číslo 10 do svojho loga tento rok pridali aj usporiadatelia najväčšieho českého a slovenského kongresu zameraného na obaly a obalové technológie. Kongres OBALKO 10 sa uskutoční 13. a 14. októbra 2022 v Aquapalace Hoteli Prague. Ústredná téma a motto kongresu znie „FuturePack: Zaostríme na budúcnosť balenia“. „Obaly nám v porovnaní s tým, čo chránia alebo prezentujú, pripadajú často ako bežná vec. Za ich vznikom ale býva zaujímavý vývoj a pútavé hľadanie z hľadiska objavovania nových materiálov, konštrukcií, marketingu, grafiky či recyklovateľnosti. Skrátka obaly a obalový priemysel kráčajú míľovými krokmi do budúcnosti,“ vysvetľuje výber tohtoročnej témy Jeffrey Osterroth, konateľ spoločnosti ATOZ Group, ktorá kongres organizuje.

Nároky kladené na obaly súčasnosti, a predovšetkým budúcnosti, nie sú pritom vôbec malé. A do istej miery nie sú tiež vzájomne zlučiteľné. Obaly sa musia jednoducho triediť a recyklovať, musia byť efektívnejšie pri predaji produktov, lepšie ako zdroj informácií pre spotrebiteľov a musia sa dať ľahšie navrhovať, objednávať a vyrábať. Rozšírená realita, digitálne značenie, ekodizajn, objednávanie online, klimatická neutralita, blockchain… To sú všetko témy a nároky, s ktorými sa musia dodávatelia obalových riešení popasovať. Jubilejný ročník kongresu OBALKO ukáže nielen, ako sú na to pripravení práve dodávatelia, ale aj aké sú praktické aplikácie (prípadové štúdie) a rovnako čo si o tom všetkom myslí široká odborná verejnosť (panelové diskusie).

Čo sú súčasné a budúce hrozby pre obalový trh

Po úvodnom slove a predstavení zlatých partnerov kongresu, ktorými sú tento rok spoločnosti Greiner Packaging Slušovice a Thimm pack’n’display, príde rad na štyri hlavné hrozby, ktoré nad obalovým priemyslom aktuálne „krúžia“. Vystúpi Josef Kotrba zo spoločnosti Deloitte, ktorý sa zameria na oblasť energetiky, Green Deal, obnoviteľné zdroje či ESG. Na ľudské zdroje, resp. ich akútny (dnes už teda chronický) nedostatok, zacieli Jaroslava Rezlerová (Manpower). Ak čaká ekonomiku recesie, alebo dokonca kríza, je dobré sa pozrieť, ako ovplyvní obalový priemysel cez kúpnu silu obyvateľstva a ako to bude ďalej s hrozivou infláciou. Túto prednášku bude mať odborník z výskumnej agentúry NielsenIQ. O zdrojoch, ich dostupnosti, dodávateľských reťazcoch a budúcom vývoji technológií pohovorí Jake Weighell zo svetovej agentúry Smithers, ktorá sa už takmer 100 rokov zameriava na poskytovanie dát z rôznych oblastí.

Ak sa v predchádzajúcich prednáškach zoznámime s hlavnými východiskami, príde čas na panelovú diskusiu s pracovným názvom „Súčasné hrozby, budúce príležitosti?“. V paneli vystúpia zástupcovia spoločností Škoda Auto, Mattoni 1873, Thimm pack’n’display, Greiner Packaging Slušovice a ďalšie. Cieľom je, aby v diskusii prehovorili zástupcovia dodávateľov obalových riešení aj predstavitelia významných výrobných spoločností, ktoré balia veľké množstvo tovaru, a preto sú dotknuté potenciálnymi hrozbami pre obalový trh ako celok.

Dopoludňajšia časť programu zavŕši dlhšia obedová pauza. Dlhšie preto, že nie je iba príležitosťou pre občerstvenie, ale konajú sa počas nej krátke organizované obchodné rokovania v rámci bloku nazvaného BizPack. Býva o ne vždy veľký záujem, a aj tento rok sa dá očakávať mnoho desiatok speed-datingových schôdzok.

Špeciálna sekcia: Design & inovácie, Technológie & materiály, Udržateľnosť

V popoludňajšej ponuke si účastníci kongresu vyberú, čo bude najviac konvenovať ich profesijným záujmom. Program sa rozdelí do dvoch sekcií. Dizajn & Inovácia bude mať celkom päť prezentácií alebo prípadových štúdií. Napríklad Lucia Martínková (Prim) a David Malina (Smurfit Kappa) sa zamerajú na to, ako sa úplne zbaviť výplňového materiálu v e-shopových zásielkach. Josef Žádník (Refork) a Martin Muzikár (Thimm pack’n’display) zase pohovoria o tom, ako navrhnúť obaly aj displeje, ktoré sú kreatívne, ohľaduplné voči životnému prostrediu a poskytujú zážitok z rozšírenej reality. Ďalej sa môžu účastníci tešiť na exkluzívnu prípadovú štúdiu prezentovanú Petrom Chvojkom z Rohlik.cz a Jiřím Votrubou z dizajnovej agentúry Cocoon o tom, aké je zložité designovať privátne značky pre online supermarket.

V sekcii Technológie & materiály je potvrdená napr. prezentácia nazvaná Nástrahy i prínosy automatizácie skupinového balenia do kartónu. Pavel Coufal (Hügli Food) a Michael Ondraschek (M.A.S. Automation) priblížia spoločný projekt automatizácie a rozoberú požiadavky kladené na regálové či „display-ready“ balenie. Súčasťou tohto bloku bude aj panelová diskusia, ktorú usporiadatelia nazvali Dotýkať zakázané, automatizovať povolené. Bude sa diskutovať o tom, či má ľudská ruka ešte čo robiť v baliacom procese, aké sú aktuálne možnosti a implementačná zdatnosť dodávateľov vo vzťahu k požiadavkám klientov, kde vziať financie na náročné investície, koľko je možné vďaka pokročilej technike a technológiám ušetriť, či je automatizácia naozaj prostriedkom na zrýchlenie balenia a predikovateľnosť výkonu alebo ako posudzovať návratnosť investícií do balenia.

Po popoludňajšom coffee breaku sa otvorí sekcia Udržateľnosť. Začiatok obstarajú odborníci z Vysokej školy chemicko-technologickej, menovite prof. Vladimír Kočí a Ján Kulhánek. Prezentácia sa zameria na niekoľko oblastí – nové predpisy ESG prichádzajúce z Bruselu, legislatívu ovplyvňujúcu obalový priemysel a čo bude znamenať pre výrobcov a užívateľov obalových riešení aj spotrebiteľov. Bude tiež prezentovaný nový online nástroj pre hodnotenie ekologických aspektov obalov, nazvaný Envisketch, ktorý porovnáva rôzne obaly a obalové materiály a ponúka užívateľovi tie najekologickejšie možnosti pre konkrétne obalové aplikácie. Ďalej sa môžeme tešiť na prezentáciu niekoľkých príkladov skutočne udržateľných obalových riešení, ktoré sú schválené prof. Kočím, a to v bloku s názvom Greenwashing zakázaný. Medzi prezentovanými riešeniami nebudú chýbať opätovne plniteľné obalové systémy od spoločnosti Unilever, udržateľné etikety od dodávateľa Avery Dennison alebo odľahčené plastové tégliky od spoločnosti Greiner Packaging.

Po vyhlásení víťazov business mixer

OBALKO dlhodobo spolupracuje s Obalovým inštitútom Syba, ktorý organizuje súťaž Obal roka. Slávnostný galavečer a odovzdanie trofejí a certifikátov sa preto koná v rámci kongresu OBALKO. Obal roka predstavuje jedinú certifikovanú obalovú súťaž určenú pre české i zahraničné spoločnosti, ktoré sa podieľajú na zaujímavom obalovom riešení. Hlavnou úlohou je upozorniť a následne podporiť najlepšie inovácie, technológie a vízie v oblasti balenia, ktoré sa v uplynulom roku objavia na trhu.

Čo by to bolo za kongres, keby nekončil „mejdanom“? V závere dňa preto organizátori už pravidelne zaraďujú veľmi obľúbený Obalový Business Mixer. Stretávajú sa tu obaloví profesionáli v príjemnej a neformálnej atmosfére a so špeciálnym programom. Zábava, uvoľnenie, networking pri pohári vína a bohatom raute – to sú hlavné ciele večerného programového blogu. Obalový Business Mixer sa tento rok uskutoční v rozľahlej reštaurácii priamo vedľa miesta konania kongresu, začína sa okamžite po skončení galavečera Obal roku 2022.

OBALKO je dvojdňový kongres. Druhý deň patrí návštevám zaujímavých firiem, kde si možno prezrieť obalové technológie, spoznať v praxi inovatívne projekty a diskutovať s odborníkmi priamo z prevádzky. Vybrané preteky na návštevu budú včas zverejnené.

Registrácia na kongres je zadarmo pre užívateľov obalov a obalových riešení: www.obalko.cz/registrace

Súvisiace články:

Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program Jubilejné OBALKO: Takmer 500 profesionálov diskutovalo o súčasných hrozbách aj budúcnosti obalov Prípravy na októbrový kongres Obalko 9 v plnom prúde

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera