logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Spolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat

17. augusta 2022
Blog 0
482
Spolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat

Vedeli ste, že až 87 % fanúšikov po zhliadnutí zaujímavého príspevku ich obľúbeného influencera s informáciami o produkte vykoná konkrétnu akciu? Buď kliknú na sledovanie značky, navštívia jej eshop alebo dokonca rovno zrealizujú nákup. Prečítajte si, čo by vám mal byť ochotný dodať pred a po vašej spolupráci.

Už sme si povedali, aké otázky si položiť predtým, ako sa rozhodneme spolupracovať s influencerom, aj to, ako spoznať, či sa konkrétny influencer hodí pre vašu značku. Spolupráca s kvalitným a angažovaným influencerom má určite svoje výhody a skutočne dokáže zvýšiť predaj produktov. Potrebné je však, aby sa robila správne a efektívne. Je to spolupráca ako každá iná, preto ak ste na strane klienta, nebojte sa pýtať, požadovať a trvať na tom, aby sa dohody dodržiavali. Influencerovi by nemalo ísť len o vaše peniaze, preto sa pozrime na konkrétne ukazovatele, ktoré by vám mal byť influencer ochotný dodať pred aj po spolupráci a čo všetko by ste si ešte mali všímať.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

Interakcie

teda miera zapojenia fanúšikov pod príspevky na sociálnych sieťach. Ak vidíte, že fanúšikovia komentujú príspevok a pýtajú sa na veci, ktoré vidia či dokonca jeho obsah zdieľajú, je to dobrý signál, že ide o kvalitné publikum – a teda aj o vašich potenciálnych zákazníkov. Prieskumy ukazujú, že optimálne je, ak je priemerná miera zapojenia aspoň 3 %. Ešte lepšie však je, ak sa do diskusie zapojí aj samotný influencer a aktívne so svojimi fanúšikmi komunikuje.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci?

Autenticita

Ak sa influencer okato odfotí s vašim produktom, každému bude jasné, že ide o platené promo, a teda o finančný zisk pre influencera. Vaša značka tým stráca na kvalite aj dôvere. Preto je výhodné spolupracovať s takými influencermi, ktorí dokážu vašu značku reálne a kreatívne zakomponovať do svojich životov. Ideálne by bolo, keby ste si vybrali takého, ktorý váš produkt už pozná a dokonca používa. Podľa prieskumu Influencer Marketing Hub, totiž pri dobrom výbere influencera, až 87 % fanúšikov po zhliadnutí príspevkov s informáciami o produktoch vykoná konkrétnu akciu, napríklad klikne na sledovanie značky, navštívi jej eshop alebo dokonca rovno zrealizuje nákup.

Efektivita

Sila komunikovať s fanúšikmi sa nemusí rovnať vždy vyššiemu zisku na vašej strane, preto je tento faktor pre vás zásadný. Nebojte sa od influencera pred začatím vašej spolupráce opýtať na to, kto je jeho cieľová skupina. Ale aj to, aký dosah majú priemerne jeho príspevky. Hľadajte influencerov, ktorí majú nielen väčší dosah, ale aj kvalitné zapojenie fanúšikov. Ak priemerný reach dosahuje aspoň 30 % z celkového počtu fanúšikov influencera, ide o fajn číslo.

Ak však už máte po spolupráci, štandardom by malo byť, aby vám influencer poslal vyhodnotenie spolupráce. Mala by obsahovať informácie o tom, aké bolo zapojenie daného príspevku (post engagement). Ďalej, aký bol post reach, teda zásah daného príspevku či post impression – celkový počet zobrazení príspevku. Z týchto hodnôt si potom viete vypočítať, koľko vás stál v eurách priemerne jeden unikátny človek, ktorý váš príspevok videl – teda viete cenu za dosah. Ak vám tieto informácie influencer nechce poskytnúť či sa všakovako vyhovára, odporúčam dôrazne zvážiť, či sa vám oplatí ísť s ním do ďalšej spolupráce.

Kvalita

Nemám na mysli len kvalitu príspevkov, to sme si už povedali vyššie. Skôr ide o vzájomné hodnoty, ktoré s influencerom zdieľate. Ak dokáže asociovať so značkou, vyhovuje vám pozicioning a všetko hrá, ako má, vyhrali ste. Hraná a nereálna komunikácia založená len na peniazoch vám zisk neprinesie. V tých najhorších prípadoch môže viesť zlý výber influencera, ktorý šíri nepravdivé, prehnané či neoverené informácie o vašich produktoch, k výraznému poškodeniu vášho mena a reputácie.

Komunikačný mix

Influencer marketing by mal tvoriť len jednu časť vášho komunikačného koláča. Sociálne médiá celkovom sú síce aktuálne veľmi príťažlivé prostredie, no oslovuje vždy len istú časť vašej cieľovej skupiny. Používanie platforiem, obsahu a informácií sa totiž na nich zvyšuje exponenciálne. Je preto nevyhnutné, aby značky využívali viackanálový prístup. Nezabudnite preto komunikovať aj prostredníctvom iných komunikačných nástrojov.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone? Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci? Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé influencer5 tipov, ako spoznať či je daný influencer vhodný pre vašu značku

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera