Vedeli ste, že až 87 % fanúšikov po zhliadnutí zaujímavého príspevku ich obľúbeného influencera s informáciami o produkte vykoná konkrétnu akciu? Buď kliknú na sledovanie značky, navštívia jej eshop alebo dokonca rovno zrealizujú nákup. Prečítajte si, čo by vám mal byť ochotný dodať pred a po vašej spolupráci.
Už sme si povedali, aké otázky si položiť predtým, ako sa rozhodneme spolupracovať s influencerom, aj to, ako spoznať, či sa konkrétny influencer hodí pre vašu značku. Spolupráca s kvalitným a angažovaným influencerom má určite svoje výhody a skutočne dokáže zvýšiť predaj produktov. Potrebné je však, aby sa robila správne a efektívne. Je to spolupráca ako každá iná, preto ak ste na strane klienta, nebojte sa pýtať, požadovať a trvať na tom, aby sa dohody dodržiavali. Influencerovi by nemalo ísť len o vaše peniaze, preto sa pozrime na konkrétne ukazovatele, ktoré by vám mal byť influencer ochotný dodať pred aj po spolupráci a čo všetko by ste si ešte mali všímať.
Interakcie
teda miera zapojenia fanúšikov pod príspevky na sociálnych sieťach. Ak vidíte, že fanúšikovia komentujú príspevok a pýtajú sa na veci, ktoré vidia či dokonca jeho obsah zdieľajú, je to dobrý signál, že ide o kvalitné publikum – a teda aj o vašich potenciálnych zákazníkov. Prieskumy ukazujú, že optimálne je, ak je priemerná miera zapojenia aspoň 3 %. Ešte lepšie však je, ak sa do diskusie zapojí aj samotný influencer a aktívne so svojimi fanúšikmi komunikuje.
Autenticita
Ak sa influencer okato odfotí s vašim produktom, každému bude jasné, že ide o platené promo, a teda o finančný zisk pre influencera. Vaša značka tým stráca na kvalite aj dôvere. Preto je výhodné spolupracovať s takými influencermi, ktorí dokážu vašu značku reálne a kreatívne zakomponovať do svojich životov. Ideálne by bolo, keby ste si vybrali takého, ktorý váš produkt už pozná a dokonca používa. Podľa prieskumu Influencer Marketing Hub, totiž pri dobrom výbere influencera, až 87 % fanúšikov po zhliadnutí príspevkov s informáciami o produktoch vykoná konkrétnu akciu, napríklad klikne na sledovanie značky, navštívi jej eshop alebo dokonca rovno zrealizuje nákup.
Efektivita
Sila komunikovať s fanúšikmi sa nemusí rovnať vždy vyššiemu zisku na vašej strane, preto je tento faktor pre vás zásadný. Nebojte sa od influencera pred začatím vašej spolupráce opýtať na to, kto je jeho cieľová skupina. Ale aj to, aký dosah majú priemerne jeho príspevky. Hľadajte influencerov, ktorí majú nielen väčší dosah, ale aj kvalitné zapojenie fanúšikov. Ak priemerný reach dosahuje aspoň 30 % z celkového počtu fanúšikov influencera, ide o fajn číslo.
Ak však už máte po spolupráci, štandardom by malo byť, aby vám influencer poslal vyhodnotenie spolupráce. Mala by obsahovať informácie o tom, aké bolo zapojenie daného príspevku (post engagement). Ďalej, aký bol post reach, teda zásah daného príspevku či post impression – celkový počet zobrazení príspevku. Z týchto hodnôt si potom viete vypočítať, koľko vás stál v eurách priemerne jeden unikátny človek, ktorý váš príspevok videl – teda viete cenu za dosah. Ak vám tieto informácie influencer nechce poskytnúť či sa všakovako vyhovára, odporúčam dôrazne zvážiť, či sa vám oplatí ísť s ním do ďalšej spolupráce.
Kvalita
Nemám na mysli len kvalitu príspevkov, to sme si už povedali vyššie. Skôr ide o vzájomné hodnoty, ktoré s influencerom zdieľate. Ak dokáže asociovať so značkou, vyhovuje vám pozicioning a všetko hrá, ako má, vyhrali ste. Hraná a nereálna komunikácia založená len na peniazoch vám zisk neprinesie. V tých najhorších prípadoch môže viesť zlý výber influencera, ktorý šíri nepravdivé, prehnané či neoverené informácie o vašich produktoch, k výraznému poškodeniu vášho mena a reputácie.
Komunikačný mix
Influencer marketing by mal tvoriť len jednu časť vášho komunikačného koláča. Sociálne médiá celkovom sú síce aktuálne veľmi príťažlivé prostredie, no oslovuje vždy len istú časť vašej cieľovej skupiny. Používanie platforiem, obsahu a informácií sa totiž na nich zvyšuje exponenciálne. Je preto nevyhnutné, aby značky využívali viackanálový prístup. Nezabudnite preto komunikovať aj prostredníctvom iných komunikačných nástrojov.