
Pred rokom prišla spoločnosť M2C s jedinečným riešením pre efektívnu kontrolu hotovostných transakcií. Jan Čulík, projektový manažér centra vzdialeného dohľadu spoločnosti M2C, je presvedčený, že software TrackSys by mohol byť i jedným zo spôsobov, ako zefektívniť proces vyskladňovania tovaru: „Máme nástroj, vďaka ktorému môžeme získať také dáta, na základe ktorých môžeme procesy zefektívniť.“
Ako aplikovať tento softvér v logistike?
V predajniach TrackSys pracuje s videom a účtenkou z pokladne. „V logistickom areáli by sme stále pracovali s videom, respektíve s kamerovým systémom a vedeli by sme, koľkokrát operátor výroby prešiel medzi regálmi alebo koľko ciest po sklade musí urobiť, aby bol schopný pripraviť daný tovar pre kamión,“ hovorí Jan Čulík a dodáva: „Namiesto účtenky by pre nás v logistike bol dátovým vstupom ticket so zoznamom objednaného tovaru. Vďaka kamerovému systému by sme videli či je všetok tovar pripravený. Boli by sme schopní tiež sledovať čas, ktorý operátor potreboval na nachystanie tovaru, ale boli by sme tiež schopní analyzovať napríklad aj to, že položky sú v regáloch aj zle naskladané. Že to v podstate ani nedáva zmysel. Viem si predstaviť, že vďaka TracSys môžeme merať efektivitu vychystávania tovaru na rampu. Napríklad, aby sa operátor trikrát nevracal späť na jedno miesto a stratil napríklad desať minút jazdou tam. V konečnom dôsledku takáto analýza môže odhaliť, že bude efektívnejšie, keď budú zásielku vychystávať dve osoby namiesto jednej. Že to bude rýchlejšie, nebudú si navzájom prekážať a celkový proces vychystávania bude efektívnejší.“
Vždy je však potreba najskôr urobiť analýzu uskutočniteľnosti u klienta. Analyzovať umiestnenie kamier a namodelovať kamerový systém pre konkrétne prostredie. Poznať používaný systém a pochopiť štruktúru dát a čo všetko je možné použiť na to, aby sme dokázali klientom tento systém „ušiť“ na mieru.
Web: www.m2c.eu
Kontakt: obchod@m2c.eu