logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Martin Hanuska, senior category manažér nepotravinového sortimentu, Billa: V každom prípade sa v tíme vždy rozhodujeme spoločne

12. augusta 2022
Profily 0
762
Martin Hanuska, senior category manažér nepotravinového sortimentu, Billa: V každom prípade sa v tíme vždy rozhodujeme spoločne

Dobrý nákupca musí mať silné vyjednávacie zručnosti, schopnosť komunikovať, vysokú orientáciu na cieľ, ako aj podnikateľské a analytické myslenie. „V neposlednom rade nesmiem zabudnúť na asertivitu – je dôležité vedieť sa presadiť a hlavne povedať svoj názor, ale aj akceptovať názor iných,“ myslí si senior category manažér nepotravinového sortimentu spoločnosti Billa Martin Hanuska. Nákupca, ktorý chce vo svojej profesii obstáť, by mal byť podľa neho zároveň odolný voči tlaku, schopný riešiť náročné situácie a proaktívne prinášať inovatívne nápady.

Profesia category manažéra vie byť niekedy paradoxná. Produkt, ktorý na prvý pohľad nevyzerá, že bude patriť k bestsellerom, sa totiž napokon môže ukázať ako skutočný trhák. „Čím väčšiu nedôveru som mal pri položke, tým ma viac prekvapila,“ opisuje svoje skúsenosti senior category manažér spoločnosti Billa Martin Hanuska, ktorý sa dlhé roky venuje nákupu nepotravinového sortimentu. Ako dobrý príklad uvádza malého svetielkujúceho skleneného anjelika, ktorý sa predáva v období Vianoc. „Moja prvá objednávka bola 1 500 kusov. Posledné Vianoce sa ich predalo viac ako 15-tisíc. Slováci sú na tento typ dekorácie naviazaní,“ uvádza.

Prečítajte si tiež
Billa Slovensko má nového generálneho riaditeľa

Martin Hanuska pracuje v spoločnosti Billa ako nákupca desať rokov, na seniornej pozícii šesť. „Vždy som sa venoval non-food kategórii – sezónnemu nepotravinovému tovaru, ale aj stálemu nepotravinovému sortimentu, novinám a časopisom, cigaretám a pet food. Za posledný rok som zodpovedný za nákup drogérie a kozmetiky,“ vysvetľuje.

Z dlhoročných skúseností vie, že existuje tovar, ktorý u zákazníkov funguje každý rok. Napríklad v lete je to podľa jeho slov záhradná lavička. „Má úspešné predaje napriek tomu, že sa predáva už niekoľko rokov v prome,“ hovorí. Najviac je však hrdý na zalistovanie a uvedenie na trh krmiva pre zvieratá pod privátnou značkou Zoo Royal. Martin Hanuska vysvetľuje, že všetky produkty pod touto značkou spĺňajú vysoké kvalitatívne štandardy vyvinuté spolu s veterinármi. Väčšina produktov je bez pšenice, cukru, prídavných látok a príchutí. Billa na svojich pultoch aktuálne ponúka niekoľko desiatok produktov potravy pre psy a mačky a ich predaje z mesiaca na mesiac rastú.

Prečítajte si tiež
Billa spúšťa testovaciu fázu zálohovania nápojových obalov

Na to, aby sa Martin Hanuska rozhodol, že nejaký výrobok zalistuje do sortimentu, musí poznať názory a očakávania zákazníkov. Produkt musí zaujať, a to nielen cenou, ale predovšetkým kvalitou a pridanou hodnotou pre zákazníka. „Sledujeme trendy na domácom trhu aj v zahraničí, navštevujeme výstavy v zahraničí a inšpirácie nachádzame aj v koncerne. V každom prípade sa v tíme vždy rozhodujeme spoločne, čo uvedieme na trh,“ konštatuje.

Okrem toho čerpajú z dát od agentúr NielsenIQ a GfK. „Vždy sledujeme okrem našich interných zdrojov dát aj externé dáta, nie je správny prístup čerpať len z jedného zdroja,“ hovorí senior category manažér, ktorý je v stálom kontakte aj so spotrebiteľmi, aby dokázal vyhovieť ich požiadavkám. Aj preto v Bille produkty testujú, organizujú senzorické hodnotenia, prieskumy verejnej mienky. „Často si tiež pýtam spätnú väzbu na produkty aj od svojich kolegov a priateľov. Takisto moja rodina je veľmi dobrým zdrojom informácií,“ tvrdí.

Martin Hanuska preferuje pri rokovaní s dodávateľmi osobné stretnutia, počas ktorých sa vyriešia veci oveľa efektívnejšie. Covidová doba bola podľa jeho slov preto veľmi náročná. „Samotná príprava na stretnutie je skutočne individuálna záležitosť a záleží aj na type obchodného partnera, na ktorého sa idete pripravovať. Najdôležitejším faktorom je však čas, toho je pri našom type práce veľmi málo a obchodných partnerov veľa,“ konštatuje.

Už aj tak náročná práca nákupcu dostala posledné dva roky zabrať. Najprv to bola pandémia koronavírusu, následne vojna na Ukrajine. „Museli sme veľmi rýchlo reagovať na meniace sa podmienky na trhu, zrazu bol nedostatok určitého tovaru. Nikto z nás nevedel predpovedať, ako sa bude meniť zákaznícke správanie, ale všetci sme si uvedomovali, že sa zmení,“ opisuje Martin Hanuska s tým, že momentálne ovplyvňuje rokovania s dodávateľmi historicky najvyššia úroveň inflácie za posledné roky. Aj preto dnes prechádzajú dynamickým obdobím prakticky všetky kategórie produktov, za ktoré ako nákupca zodpovedá, hlavne však pracie prostriedky a papierenský segment.

Martin Hanuska sa snaží o to, aby nespájal svoj pracovný život so súkromným, nie vždy to však ide, a tak priateľom niekedy musí napríklad vysvetľovať, ako fungujú procesy v retaile. Avšak rád relaxuje s blízkymi pri dobrom a kvalitnom jedle. „Skvelým miestom na relax v blízkosti Bratislavy sú Malé Karpaty a veľmi rád využijem aj možnosť posedieť si na drinku v meste s priateľmi,“ dodáva s tým, že so svojou prácou v spoločnosti Billa je spokojný a nad prípadnou zmenou sa ani nezamýšľa.

Dotazník

Vek: 35

Počet rokov v maloobchode: 10

Záľuby: gastronómia, turistika, technológie

Koľko máte spolupracovníkov: 3

Koľko predajní máte na starosti: 156

Koľko produktov nakupujete: celý nepotravinový sortiment drogérie a kozmetiky

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

 

Súvisiace články:

Billa Slovensko má nového generálneho riaditeľa Billa spúšťa testovaciu fázu zálohovania nápojových obalov Billa zavádza elektronické cenovky BillaBilla nahrádza pôvodné vrecká na pečivo papierovým variantom

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera