logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Kto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?

21. júla 2022
Správy 0
622
Kto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?

Program Jem pre Zem zorganizoval veľký prieskum rastlinných výrobkov v piatich najväčších reťazcoch na Slovensku. Z prieskumu vyplynulo, že zákazníci, ktorí chcú nakupovať tieto potraviny, majú najlepší výber v Tescu, Kauflande a v Lidli. Rastlinným reťazcom roka 2022 sa stalo Tesco, ktoré porazilo minuloročného víťaza Kaufland.

Podľa prieskumu, ktorý zorganizoval program Jem pre Zem, získalo titul Rastlinný reťazec roka 2022 Tesco, ktoré tesne predbehlo Kaufland. Tesco vyhralo v 4 z 5 skúmaných kategórií. Tesco malo veľký náskok pred konkurenciou vďaka svojej širokej ponuke rastlinných alternatív mlieka a mliečnych výrobkov. Okrem iného ponúkalo aj širokú paletu rastlinných alternatív jogurtov, pudingov aj zmrzliny.

Prečítajte si tiež
Privátne značky sa v kríze hlásia o slovo

„Čoraz viac ľudí volí rastlinnú stravu nielen zo zdravotných dôvodov, ale aj s ohľadom na životné prostredie. Veľmi nás teší získanie titulu Rastlinný reťazec roka 2022, pretože našim poslaním je prinášať každý deň niečo navyše – pre zákazníkov, komunity i celú planétu. Chov zvierat sa významne podieľa na emisiách skleníkových plynov a zaberá väčšinu plochy, ktorú potrebujeme na produkciu jedla. Aj preto neustále rozširujeme vlastnú značku potravín len na rastlinnej báze, ktorá zákazníkom pomôže stravovať sa zdravšie, udržateľnejšie a za výhodné ceny,“ povedal komerčný riaditeľ Tesco Erik Šiatkovský.

Ako obstáli ďalšie známe reťazce?

Na druhom mieste sa umiestnil Kaufland. Ten predbehol konkurentov najmä v ponuke rastlinných alternatív mäsa a mäsových výrobkov. Ponúkal najviac rastlinných verzií fašírok, mletého rastlinného mäsa či údenín. A tiež viacero druhov tofu a tempehu. Okrem toho v ponuke Kauflandu bolo najviac rastlinných alternatív syrov a hotových alebo mrazených jedál. Na treťom mieste skončil Lidl, ktorý vďaka zaradeniu nových produktov s rastlinným zložením oproti poslednému ročníku vylepšil svoju pozíciu v hodnotení až o dve priečky. Lidl za konkurenciou zaostáva v ponuke rastlinných alternatív mlieka. Za Lidlom na štvrtom mieste skončila Billa, ktorá ponúka širokú škálu rastlinných čokolád, sladkostí a snackov. Na piatom mieste skončilo Terno, ktoré postupne rozširuje svoju rastlinnú ponuku, na výber majú viac ako dvadsať druhov rastlinných mliek. Jeho sesterská predajňa Kraj má rastlinnú ponuku výrazne širšiu.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami?

„Rastlinné výrobky už dávno nie sú určené iba pre vegetariánov či vegánov. V súčasnosti väčšinu týchto produktov, ako sú rastlinné alternatívy mlieka, mliečnych výrobkov a rastlinné náhrady mäsa, nakupujú najmä bežne sa stravujúci ľudia. Oproti minulému prieskumu sa výrazne rozšírila ponuka syrov. V každom reťazci už boli nejaké rastlinné syry dostupné. Kaufland mal v ponuke v priemere 14 syrov, Tesco malo v ponuke 12 syrov,“ dopĺňa koordinátorka projektu Rastlinný reťazec roka Mária Agóčová.

Na trhu sa objavuje čoraz viac syrov

Hodnotenie Rastlinný reťazec roka je súčasťou medzinárodného projektu zameraného na ocenenie reťazcov, ktoré ponúkajú najširšie spektrum výrobkov rastlinného pôvodu. Druhý ročník hodnotenia Rastlinný reťazec roka ukázal aj to, že reťazce postupne rozširujú svoj sortiment. Oproti minulému roku pribudlo veľké množstvo rastlinných alternatív syrov a aj náhrady rýb, ktoré minulý rok v reťazcoch neboli dostupné. Tento rok boli dostupné náhrady rýb v každom reťazci okrem Terna. Viac informácii a podrobnejšie výsledky prieskumu nájdete na stránke programu Jem pre Zem.

 

 

Súvisiace články:

Privátne značky sa v kríze hlásia o slovo Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami? Zálohomaty majú medzi zákazníkmi prvých fanúšikov Takmer polovica slovenských domácností si vlani zakúpila rastlinné alternatívy

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera