logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len...
  • Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom...
  • V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne...
  • Spoločnosť Terno real estate rozšírila v novembri svoju sieť o tri predajne v Bratislave, Senci...

Kto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?

21. júla 2022
Správy 0
980
Kto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?

Program Jem pre Zem zorganizoval veľký prieskum rastlinných výrobkov v piatich najväčších reťazcoch na Slovensku. Z prieskumu vyplynulo, že zákazníci, ktorí chcú nakupovať tieto potraviny, majú najlepší výber v Tescu, Kauflande a v Lidli. Rastlinným reťazcom roka 2022 sa stalo Tesco, ktoré porazilo minuloročného víťaza Kaufland.

Podľa prieskumu, ktorý zorganizoval program Jem pre Zem, získalo titul Rastlinný reťazec roka 2022 Tesco, ktoré tesne predbehlo Kaufland. Tesco vyhralo v 4 z 5 skúmaných kategórií. Tesco malo veľký náskok pred konkurenciou vďaka svojej širokej ponuke rastlinných alternatív mlieka a mliečnych výrobkov. Okrem iného ponúkalo aj širokú paletu rastlinných alternatív jogurtov, pudingov aj zmrzliny.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami?

„Čoraz viac ľudí volí rastlinnú stravu nielen zo zdravotných dôvodov, ale aj s ohľadom na životné prostredie. Veľmi nás teší získanie titulu Rastlinný reťazec roka 2022, pretože našim poslaním je prinášať každý deň niečo navyše – pre zákazníkov, komunity i celú planétu. Chov zvierat sa významne podieľa na emisiách skleníkových plynov a zaberá väčšinu plochy, ktorú potrebujeme na produkciu jedla. Aj preto neustále rozširujeme vlastnú značku potravín len na rastlinnej báze, ktorá zákazníkom pomôže stravovať sa zdravšie, udržateľnejšie a za výhodné ceny,“ povedal komerčný riaditeľ Tesco Erik Šiatkovský.

Ako obstáli ďalšie známe reťazce?

Na druhom mieste sa umiestnil Kaufland. Ten predbehol konkurentov najmä v ponuke rastlinných alternatív mäsa a mäsových výrobkov. Ponúkal najviac rastlinných verzií fašírok, mletého rastlinného mäsa či údenín. A tiež viacero druhov tofu a tempehu. Okrem toho v ponuke Kauflandu bolo najviac rastlinných alternatív syrov a hotových alebo mrazených jedál. Na treťom mieste skončil Lidl, ktorý vďaka zaradeniu nových produktov s rastlinným zložením oproti poslednému ročníku vylepšil svoju pozíciu v hodnotení až o dve priečky. Lidl za konkurenciou zaostáva v ponuke rastlinných alternatív mlieka. Za Lidlom na štvrtom mieste skončila Billa, ktorá ponúka širokú škálu rastlinných čokolád, sladkostí a snackov. Na piatom mieste skončilo Terno, ktoré postupne rozširuje svoju rastlinnú ponuku, na výber majú viac ako dvadsať druhov rastlinných mliek. Jeho sesterská predajňa Kraj má rastlinnú ponuku výrazne širšiu.

„Rastlinné výrobky už dávno nie sú určené iba pre vegetariánov či vegánov. V súčasnosti väčšinu týchto produktov, ako sú rastlinné alternatívy mlieka, mliečnych výrobkov a rastlinné náhrady mäsa, nakupujú najmä bežne sa stravujúci ľudia. Oproti minulému prieskumu sa výrazne rozšírila ponuka syrov. V každom reťazci už boli nejaké rastlinné syry dostupné. Kaufland mal v ponuke v priemere 14 syrov, Tesco malo v ponuke 12 syrov,“ dopĺňa koordinátorka projektu Rastlinný reťazec roka Mária Agóčová.

Na trhu sa objavuje čoraz viac syrov

Hodnotenie Rastlinný reťazec roka je súčasťou medzinárodného projektu zameraného na ocenenie reťazcov, ktoré ponúkajú najširšie spektrum výrobkov rastlinného pôvodu. Druhý ročník hodnotenia Rastlinný reťazec roka ukázal aj to, že reťazce postupne rozširujú svoj sortiment. Oproti minulému roku pribudlo veľké množstvo rastlinných alternatív syrov a aj náhrady rýb, ktoré minulý rok v reťazcoch neboli dostupné. Tento rok boli dostupné náhrady rýb v každom reťazci okrem Terna. Viac informácii a podrobnejšie výsledky prieskumu nájdete na stránke programu Jem pre Zem.

 

 

Súvisiace články:

Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami?

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Kontroly SOI odhalili vážny problém. Cigarety si kúpi každé tretie dieťa

K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len klasické cigarety, ale stále častejšie siahajú po e-cigaretách či nikotínových vrecúškach. Potvrdili to aj aktuálne kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktoré v spolupráci s iniciatívou Na veku záleží prebiehali po celom Slovensku. Tie odhalili vážny problém. Cigarety či iné produkty určené na fajčenie si […]

Slovensko bez ohorkov? Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne vplyvy odpadu z ich výrobkov.

Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné prostredie. Vytvorenie špecializovanej spoločnosti má pomôcť naplniť prísne požiadavky, ktoré prináša nová […]

Sodastream je opäť bližšie k zákazníkom, kúpiť sa dá už aj v predajniach Billa

V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne bombičky. Spoluprácou BILLA rozšírila svoje portfólio udržateľného tovaru, SodaStream dostupnosť svojich výrobkov a služieb. Od novembra pribudol k viac než 1000 autorizovaným predajcom SodaStream nový partner. V sieti potravín BILLA si zákazníci môžu spolu s bežným nákupom zakúpiť aj prístroj SodaStream, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera