logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nové vydanie časopisu TaPmag vyšlo v náklade 10 500 výtlačkov, pričom 9000 kusov poputovalo do...
  • Vedeli ste, že až 87 % fanúšikov po zhliadnutí zaujímavého príspevku ich obľúbeného influencera...
  • Presne 231 projektov na zlepšenie života ako nové lavičky, parky, včelie úle či preliezky...
  • Pred rokom prišla spoločnosť M2C s jedinečným riešením pre efektívnu kontrolu hotovostných...

5 tipov, ako spoznať či je daný influencer vhodný pre vašu značku

20. júla 2022
Blog 0
224
5 tipov, ako spoznať či je daný influencer vhodný pre vašu značku

Výskumy hovoria, že predaj výrobkov prostredníctvom influencera sa firmám môže oplatiť. Influencer marketing je čoraz populárnejší aj na Slovensku. Viete však, ako spoznať kvalitného influencera presne pre vašu značku?

Základným princípom podnikania je predávať a generovať zisk. Firmy hľadajú rôzne možnosti, ako ho dosiahnuť, a doba ich naučila byť čoraz viac kreatívnejšími. Ak v minulosti predávali cez známe tváre v televíznych reklamách, teraz sa komunikácia presunula do online sveta. A preto je influencer marketing vyhľadávaným (a je nutné zdôrazniť, že ak sa robí správne, aj efektívnym) nástrojom, ako zvýšiť predaj svojich produktov.

Prečítajte si tiež
Ešte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí
influencer

5 kľúčových ukazovateľov, ktoré by mal spĺňať váš influencer

Na čo si dať pozor, aby sme sa pri jeho výbere nespálili a nevyhodili marketingový budget von oknom, sme si povedali v minulom článku. Spoznať kvalitného influencera pre vašu značku je teda možné, chce to len trochu času. Tentoraz tu mám pre vás 5 základných charakteristík, na ktoré by ste sa mali pri jeho výbere zamerať, aby ste vybrali najlepšie:

Relevantnosť

Počet fanúšikov pri influencerovi naozaj nie je zárukou, že sa vaše produkty budú predávať ako teplé rožky. Ich počet možno umelo navýšiť, napríklad ich nakúpením. Príklady takýchto influencerov sú známe aj zo Slovenska a nie je ich málo.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér

Vy sa radšej zamerajte na to, či sa influencer, ktorý vás zaujal, venuje aj témam, ktoré sa prepájajú s vašou značkou či produktom. Ak takéto spojenie reálne neexistuje. Väčšina jeho fanúšikov pochopí, že spolupráca je hraná (platená a teda nie je skutočná). Výskumy ukazujú, že práve vhodné prepojenie je kľúčové. Inak dané promo stráca zmysel a fanúšikovia ho prejdú v podstate bez povšimnutia. Možno dajú pod post či video lajk, ale reálne si vašu značku nezapamätajú, ani s ňou neurobia žiadnu interakciu. A už vôbec nič u vás nekúpia.

Cieľová skupina

Ak máte produkty, ktoré nakupujú predovšetkým ľudia 35+, určite nie je dobrým výberom mladý muž, ktorý ukazuje ako hrá PC hry a jeho fanúšikovia sú mladí ľudia do 18 rokov. Aj keby ich mal mať milión a živo by na jeho príspevky reagovali. Takíto ľudia nikdy skutočne neocenia váš produkt a nestanú sa vašimi lojálnymi či pravidelnými zákazníkmi. Nebojte sa preto pred rozbehnutím spolupráce opýtať na publikum a cieľovku, ktoré influencer má. Skôr na kvantitu sa teda sústreďte na kvalitu.

Dĺžka spolupráce

Jednorazové a najmä krátkodobé spolupráce nemusia byť až také výhodné. Uvedomte si, že fanúšikovia nie sú každú jednu sekundu pripravení nakupovať. Riešia svoje veci. Preto ak sa pustíte do proma a obmedzíte akciu napríklad len na 24 hodín, nemusí to zafungovať. Často sa stáva, že im produkt zostane v podvedomí a objednávku sa rozhodnú urobiť až o týždeň. No vtedy už napríklad váš promo kód stratil platnosť– a vaša spolupráca (a teda aj investovaný budget a reálny nákup) úplne stratili význam.

Zákonnosť

Množstvo influencerov v snahe zaujať a získať čo najviac klientov zabúda na to, že aj takéto spolupráce majú už svoj zákonný rámec. Malo by byť preto štandardom označiť ju ako platené promo. Ak tak neurobia, nielenže si podrývajú svoju vlastnú autoritu, ale tiež kazia tvár značky, ktorú propagujú. Fanúšikovia si totiž môžu myslieť, že takéto protiprávne správanie je pre značku bežné a to ju degraduje a diskvalifikuje. Pred rozbehnutím spolupráce sa teda pozrite, ako u vami zvoleného influencera prebiehajú spolupráce a či sa ich „nebojí“ priznať, ale hrdo si za nimi stojí.

Cieľ

Ak presne neviete, čo by ste chceli dosiahnuť spoluprácou s influencerom, poradila by som vám, aby ste sa do toho nehrnuli a dali tomu čas. Premyslite si, či vám ide o zvýšenie znalosti vašej značky, zvýšenie vašich fanúšikov na sociálnych sieťach alebo návštev webu, predaj produktov, využitie zľavového kódu a podobne. Všetko toto má totiž rozhodujúci vplyv na koncept, obsah aj efektivitu vašej spolupráce.

Ak ste si istí, že ste vybrali naozaj kvalitného influencera, nie je hanba požadovať od neho zopár informácií ešte pred spoluprácou a dohodnúť si jasné pravidlá. Aké, to si už povieme nabudúce.

 

 

Súvisiace články:

influencerEšte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér Tovar&Predaj 1 – 2/2022: Pandémiu už počas sviatkov necítiť

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

TrackSys

Ako efektívne používať TrackSys v logistike?

Pred rokom prišla spoločnosť M2C s jedinečným riešením pre efektívnu kontrolu hotovostných transakcií. Jan Čulík, projektový manažér centra vzdialeného dohľadu spoločnosti M2C, je presvedčený, že software TrackSys by mohol byť i jedným zo spôsobov, ako zefektívniť proces vyskladňovania tovaru: „Máme nástroj, vďaka ktorému môžeme získať také dáta, na základe ktorých môžeme procesy zefektívniť.“  Ako aplikovať […]
Môjobchod

Sieť potravín Môjobchod získala 2. miesto v počte predajní

Otvorenie ambassador predajne v Maduniciach. 10 rokov od svojho založenia dosiahla maloobchodná sieť potravín Môjobchod  významný míľnik. Otvorením 737. predajne si značka zabezpečila 2. miesto v počte franšíz na slovenskom trhu. K úspechu sa dopracovala najmä snahou dostať sa k svojim zákazníkom čo najbližšie, ponúkať kvalitný sortiment a vytvoriť príjemnejší priestor na nákup. Značka Môjobchod odštartovala […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

12. – 16. 9. 2022, Drinktec 2022, Mníchov

5. – 6. 10. 2022, Kongres Samoška, Košice

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

Profily

Hans Faltys, spolumajiteľ siete Starý Otec: Cena a kvalita súvisia menej, než si ľudia myslia

12. augusta 2022
Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera