logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

5 tipov, ako spoznať či je daný influencer vhodný pre vašu značku

20. júla 2022
Blog 0
783
5 tipov, ako spoznať či je daný influencer vhodný pre vašu značku

Výskumy hovoria, že predaj výrobkov prostredníctvom influencera sa firmám môže oplatiť. Influencer marketing je čoraz populárnejší aj na Slovensku. Viete však, ako spoznať kvalitného influencera presne pre vašu značku?

Základným princípom podnikania je predávať a generovať zisk. Firmy hľadajú rôzne možnosti, ako ho dosiahnuť, a doba ich naučila byť čoraz viac kreatívnejšími. Ak v minulosti predávali cez známe tváre v televíznych reklamách, teraz sa komunikácia presunula do online sveta. A preto je influencer marketing vyhľadávaným (a je nutné zdôrazniť, že ak sa robí správne, aj efektívnym) nástrojom, ako zvýšiť predaj svojich produktov.

Prečítajte si tiež
Spolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat
influencer

5 kľúčových ukazovateľov, ktoré by mal spĺňať váš influencer

Na čo si dať pozor, aby sme sa pri jeho výbere nespálili a nevyhodili marketingový budget von oknom, sme si povedali v minulom článku. Spoznať kvalitného influencera pre vašu značku je teda možné, chce to len trochu času. Tentoraz tu mám pre vás 5 základných charakteristík, na ktoré by ste sa mali pri jeho výbere zamerať, aby ste vybrali najlepšie:

Relevantnosť

Počet fanúšikov pri influencerovi naozaj nie je zárukou, že sa vaše produkty budú predávať ako teplé rožky. Ich počet možno umelo navýšiť, napríklad ich nakúpením. Príklady takýchto influencerov sú známe aj zo Slovenska a nie je ich málo.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod?

Vy sa radšej zamerajte na to, či sa influencer, ktorý vás zaujal, venuje aj témam, ktoré sa prepájajú s vašou značkou či produktom. Ak takéto spojenie reálne neexistuje. Väčšina jeho fanúšikov pochopí, že spolupráca je hraná (platená a teda nie je skutočná). Výskumy ukazujú, že práve vhodné prepojenie je kľúčové. Inak dané promo stráca zmysel a fanúšikovia ho prejdú v podstate bez povšimnutia. Možno dajú pod post či video lajk, ale reálne si vašu značku nezapamätajú, ani s ňou neurobia žiadnu interakciu. A už vôbec nič u vás nekúpia.

Cieľová skupina

Ak máte produkty, ktoré nakupujú predovšetkým ľudia 35+, určite nie je dobrým výberom mladý muž, ktorý ukazuje ako hrá PC hry a jeho fanúšikovia sú mladí ľudia do 18 rokov. Aj keby ich mal mať milión a živo by na jeho príspevky reagovali. Takíto ľudia nikdy skutočne neocenia váš produkt a nestanú sa vašimi lojálnymi či pravidelnými zákazníkmi. Nebojte sa preto pred rozbehnutím spolupráce opýtať na publikum a cieľovku, ktoré influencer má. Skôr na kvantitu sa teda sústreďte na kvalitu.

Dĺžka spolupráce

Jednorazové a najmä krátkodobé spolupráce nemusia byť až také výhodné. Uvedomte si, že fanúšikovia nie sú každú jednu sekundu pripravení nakupovať. Riešia svoje veci. Preto ak sa pustíte do proma a obmedzíte akciu napríklad len na 24 hodín, nemusí to zafungovať. Často sa stáva, že im produkt zostane v podvedomí a objednávku sa rozhodnú urobiť až o týždeň. No vtedy už napríklad váš promo kód stratil platnosť– a vaša spolupráca (a teda aj investovaný budget a reálny nákup) úplne stratili význam.

Zákonnosť

Množstvo influencerov v snahe zaujať a získať čo najviac klientov zabúda na to, že aj takéto spolupráce majú už svoj zákonný rámec. Malo by byť preto štandardom označiť ju ako platené promo. Ak tak neurobia, nielenže si podrývajú svoju vlastnú autoritu, ale tiež kazia tvár značky, ktorú propagujú. Fanúšikovia si totiž môžu myslieť, že takéto protiprávne správanie je pre značku bežné a to ju degraduje a diskvalifikuje. Pred rozbehnutím spolupráce sa teda pozrite, ako u vami zvoleného influencera prebiehajú spolupráce a či sa ich „nebojí“ priznať, ale hrdo si za nimi stojí.

Cieľ

Ak presne neviete, čo by ste chceli dosiahnuť spoluprácou s influencerom, poradila by som vám, aby ste sa do toho nehrnuli a dali tomu čas. Premyslite si, či vám ide o zvýšenie znalosti vašej značky, zvýšenie vašich fanúšikov na sociálnych sieťach alebo návštev webu, predaj produktov, využitie zľavového kódu a podobne. Všetko toto má totiž rozhodujúci vplyv na koncept, obsah aj efektivitu vašej spolupráce.

Ak ste si istí, že ste vybrali naozaj kvalitného influencera, nie je hanba požadovať od neho zopár informácií ešte pred spoluprácou a dohodnúť si jasné pravidlá. Aké, to si už povieme nabudúce.

 

 

Súvisiace články:

influencerSpolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod? Katarína Droppová: Sledujte životný štýl vašich zákazníkov a predávajte Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022?

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera