logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Tesco vyzýva ostatné reťazce, aby zverejňovali dáta o množstve odpadu

13. júla 2022
Správy 0
666
Tesco vyzýva ostatné reťazce, aby zverejňovali dáta o množstve odpadu

Tesco rieši problém potravinového odpadu od roku 2016. Vtedy začalo merať a zverejňovať svoje údaje o potravinovom odpade ako prvý maloobchodník v strednej Európe. Odvtedy Tesco Slovensko znížilo potravinový odpad vo svojich činnostiach o 69 %. Práve za posledný finančný rok darovalo ľuďom v núdzi 2 626 ton potravín. To predstavuje vyše šesť miliónov porcií jedla. Zároveň sa tým ušetrilo takmer 8 403 ton emisií oxidu uhličitého.

„Tesco chce byť pre svojich zákazníkov viac ako len supermarket. Prehodnotili sme poslanie nášho podnikania, ktoré teraz odzrkadľuje to, čo nás poháňa vpred – prinášať každý deň niečo navyše – pre zákazníkov, komunity i celú planétu. Znižovanie množstva potravinového odpadu je najjednoduchšou cestou, ako znížiť našu uhlíkovú stopu a dosah klimatických zmien na našu planétu a život ľudí. Darovaním potravín sa ešte viac jedla dostane k ľuďom v núdzi najmä v súčasnej náročnej situácii. Pandémia, vojnový konflikt na Ukrajine a rastúca inflácia totiž vyvolali tlak nielen na dostupnosť potravín, ale aj rodinné rozpočty. Preto sa ich snažíme podporiť aj niekoľkými ďalšími aktivitami – napríklad cenami Clubcard a ponukou Čerstvých 5, pretože naši zákazníci vždy boli, sú a budú u nás vždy na prvom mieste,“ hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

Prečítajte si tiež
Tesco rozširuje vlastnú značku potravín o ďalšie rastlinné produkty

V roku 2019 Tesco splnilo udržateľný cieľ OSN – znížiť množstvo potravinového odpadu do roku 2030 o polovicu. Najnovšie údaje ukazujú, že doteraz znížilo množstvo svojho potravinového odpadu o 69 %, a to z 9 957 ton na 3 074 ton. Pričom za posledný rok len 482 ton z toho bolo ešte vhodných na ľudskú konzumáciu. Za celý tento čas zároveň ušetrilo vyše 21 miliónov porcií jedla, ktoré sa dostali k ľuďom v núdzi.

Reťazec spája sily s dodávateľmi

Maloobchodný reťazec vyzýva potravinársky priemysel, aby aj ďalšie spoločnosti a organizácie nasledovali jeho príklad a začali merať a uverejňovať vlastné dáta, ktoré im umožnia prijímať cielené kroky na zníženie množstva odpadu.

Prečítajte si tiež
Kto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?
Jem pre Zem

„Nikto nedokáže vyriešiť potravinový odpad sám. Preto sa usilujeme vniesť do dodávateľského reťazca s potravinami viac transparentnosti, už odkedy sme prvýkrát zverejnili svoje údaje. Sme odhodlaní spolupracovať s našimi dodávateľmi, aby znížili množstvo potravinového odpadu aj v našich dodávateľských reťazcoch na polovicu. Sme presvedčení, že čo sa dá zmerať, dá sa aj riadiť. A preto podporujeme dodávateľov v tom, aby zverejňovali svoju mieru odpadu. V minulom roku deviati stredoeurópski dodávatelia pre vlastnú značku Tesco zverejnili svoje údaje o potravinovom odpade a tento rok ich bude už 16. Pretože zmenšiť potravinový odpad vo svete a znížiť jeho dosah na klimatické zmeny sa podarí len spoluprácou a vzájomnou motiváciou,“ dodáva Martin Kuruc.

Pomáhajú aj smart technológie

Tesco zaviedlo aplikáciu FoodCloud, ktorá pomáha rýchlejšie prepájať obchody a partnerské charitatívne organizácie. Tým zjednodušuje a zvyšuje darovanie nepredaných potravín vhodných na ľudskú konzumáciu.

Súvisiace články:

Tesco rozširuje vlastnú značku potravín o ďalšie rastlinné produkty Jem pre ZemKto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera