logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

Ešte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí

22. júna 2022
Blog 0
833
Ešte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí

Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú presvedčení, že bez tohto proma nestihnú držať krok s konkurenciou. Skúsení marketéri im však dajú jednu dôležitú radu – tento druh reklamy skutočne nie je vhodný pre každého klienta.

Influenceri majú značnú silu ovplyvňovať svojich fanúšikov a dobre to vedia. Podľa prieskumu Digital Marketing Institute sa až 50 % spotrebiteľov spolieha a dôveruje ich odporúčaniam. A 60 % z nich si zakúpi produkt v obchode na základe toho, že ho promoval influencer, ktorého sledujú.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše

Majstri komunikácie?

Aj keď je teda influencer marketing dobrým komunikačným kanálom a dokáže značke pomôcť s budovaním povedomia či zvyšovať predaj, aj tu platí – trikrát meraj a raz strihaj. Ak si totiž vyberiete zle, fanúšikovia to rýchlo odhalia a vaša spolupráca, investované peniaze aj čas vyletia doslova von komínom. Preto by jasné prepojenie a súznenie s influencerom malo byť viditeľné na prvý pohľad.

Nedajte sa však zlákať číslom sledujúcich na ich sociálnych sieťach. Radšej obetujte trocha času a aktívne začnite sledovať sociálne siete. U niektorých zistíte, že sa to plateným promom na ich profiloch len tak hemží, a navyše nemajú problém propagovať každý deň iný produkt, kľudne aj konkurenčný. Veď až 70 % influencerov sa nimi stalo primárne z dôvodu atraktívneho finančného ohodnotenia. Pokojne sa tak môže stať, že aj keď ide o platené promo, zabudnú pri tvorbe príspevku na váš produkt a potom ho tam bez hanby – a celkom okato – vložia.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022?

 

Upozorňovať na prešľapy influencerov sa rozhodli viaceré stránky, na tento upozornili Cringerfluenceri

Keď je menej viac

V roku 2014 mal jeden fanúšik štyroch obľúbených influencerov, no v roku 2020 to bolo už osem. Na sociálnych sieťach sa zvýšil počet informácií – od správ z médií cez novinky od priateľov až po promo značiek. Rovnako sa zvýšil aj počet sociálnych platforiem, ktoré fanúšikovia sledujú. Nie je teda šanca, aby sledovateľ každý deň obsiahol všetko, čo sa mu páči.

Preto je možno načase zamerať sa na menšie, zato uveriteľnejšie spolupráce, ktoré budú mať v konečnom dôsledku pre vašu značku vyšší prínos. Nielen smerom k zviditeľneniu vášho produktu, no tiež dôvery. Môžete napríklad začať spolupracovať s mikroinfluencermi a požiadať ich, aby okrem proma online navštívili aj vaše maloobchodné predajne a zvýšili tým zapojenie nakupujúcich. Prepojenie offline a online tak spoločne vygeneruje oveľa väčší zásah.

Okrem toho sa podľa prieskumu Influencer Marketing Hub mikroinfluenceri na Instagrame môžu pochváliť priemernou mierou zapojenia 3,86 %. V prípade megainfluencerov je pritom toto číslo len 1,21 %. Pri Youtube dosahujú mikroinfluenceri 1,64 % v porovnaní s 0,37 % pri megainfluenceroch a pri TikToku je pomer 18 % : 5 %.

Obsah je kráľ

Fotografia s produktom už dávno nestačí. A rovnako ako v každej komunikácii, aj tu platí, že to, čo o vás hovorí influencer, nie je jedno. Fanúšikovia nechcú vidieť štylizované foto pred zrkadlom, ani si na instagrame svojho obľúbeného influencera prečítať komerčné texty z vášho webu.

Reklamné promo texty z fanúšikov influencera rozhodne vašich zákazníkov neurobia. Zdroj: Cringerfluenceri

Chcú reálnejší, prirodzenejší a osobný obsah, skutočné situácie, ktoré influenceri, a teda aj oni samotní, riešia každý deň. Potrebujú vidieť, ako sa produkt používa, poznať, čo ich prekvapilo, potešilo, prípadne aj to, čo by sa dalo vylepšiť. Chcú počuť odporúčania, ako zlepšiť svoj život. Takže, ak už influencer marketing, tak jedine v spojení s obsahom. Pretože nie je jedno, kto a ako bude hovoriť za vašu značku.

A o tom, ako si vybrať správneho influencera pre vašu značku sa dočítate nabudúce.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022? influencerSpolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera