
Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú presvedčení, že bez tohto proma nestihnú držať krok s konkurenciou. Skúsení marketéri im však dajú jednu dôležitú radu – tento druh reklamy skutočne nie je vhodný pre každého klienta.
Influenceri majú značnú silu ovplyvňovať svojich fanúšikov a dobre to vedia. Podľa prieskumu Digital Marketing Institute sa až 50 % spotrebiteľov spolieha a dôveruje ich odporúčaniam. A 60 % z nich si zakúpi produkt v obchode na základe toho, že ho promoval influencer, ktorého sledujú.
Majstri komunikácie?
Aj keď je teda influencer marketing dobrým komunikačným kanálom a dokáže značke pomôcť s budovaním povedomia či zvyšovať predaj, aj tu platí – trikrát meraj a raz strihaj. Ak si totiž vyberiete zle, fanúšikovia to rýchlo odhalia a vaša spolupráca, investované peniaze aj čas vyletia doslova von komínom. Preto by jasné prepojenie a súznenie s influencerom malo byť viditeľné na prvý pohľad.
Nedajte sa však zlákať číslom sledujúcich na ich sociálnych sieťach. Radšej obetujte trocha času a aktívne začnite sledovať sociálne siete. U niektorých zistíte, že sa to plateným promom na ich profiloch len tak hemží, a navyše nemajú problém propagovať každý deň iný produkt, kľudne aj konkurenčný. Veď až 70 % influencerov sa nimi stalo primárne z dôvodu atraktívneho finančného ohodnotenia. Pokojne sa tak môže stať, že aj keď ide o platené promo, zabudnú pri tvorbe príspevku na váš produkt a potom ho tam bez hanby – a celkom okato – vložia.
Upozorňovať na prešľapy influencerov sa rozhodli viaceré stránky, na tento upozornili Cringerfluenceri
Keď je menej viac
V roku 2014 mal jeden fanúšik štyroch obľúbených influencerov, no v roku 2020 to bolo už osem. Na sociálnych sieťach sa zvýšil počet informácií – od správ z médií cez novinky od priateľov až po promo značiek. Rovnako sa zvýšil aj počet sociálnych platforiem, ktoré fanúšikovia sledujú. Nie je teda šanca, aby sledovateľ každý deň obsiahol všetko, čo sa mu páči.
Preto je možno načase zamerať sa na menšie, zato uveriteľnejšie spolupráce, ktoré budú mať v konečnom dôsledku pre vašu značku vyšší prínos. Nielen smerom k zviditeľneniu vášho produktu, no tiež dôvery. Môžete napríklad začať spolupracovať s mikroinfluencermi a požiadať ich, aby okrem proma online navštívili aj vaše maloobchodné predajne a zvýšili tým zapojenie nakupujúcich. Prepojenie offline a online tak spoločne vygeneruje oveľa väčší zásah.
Okrem toho sa podľa prieskumu Influencer Marketing Hub mikroinfluenceri na Instagrame môžu pochváliť priemernou mierou zapojenia 3,86 %. V prípade megainfluencerov je pritom toto číslo len 1,21 %. Pri Youtube dosahujú mikroinfluenceri 1,64 % v porovnaní s 0,37 % pri megainfluenceroch a pri TikToku je pomer 18 % : 5 %.
Obsah je kráľ
Fotografia s produktom už dávno nestačí. A rovnako ako v každej komunikácii, aj tu platí, že to, čo o vás hovorí influencer, nie je jedno. Fanúšikovia nechcú vidieť štylizované foto pred zrkadlom, ani si na instagrame svojho obľúbeného influencera prečítať komerčné texty z vášho webu.
Reklamné promo texty z fanúšikov influencera rozhodne vašich zákazníkov neurobia. Zdroj: Cringerfluenceri
Chcú reálnejší, prirodzenejší a osobný obsah, skutočné situácie, ktoré influenceri, a teda aj oni samotní, riešia každý deň. Potrebujú vidieť, ako sa produkt používa, poznať, čo ich prekvapilo, potešilo, prípadne aj to, čo by sa dalo vylepšiť. Chcú počuť odporúčania, ako zlepšiť svoj život. Takže, ak už influencer marketing, tak jedine v spojení s obsahom. Pretože nie je jedno, kto a ako bude hovoriť za vašu značku.
A o tom, ako si vybrať správneho influencera pre vašu značku sa dočítate nabudúce.