logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Slovenská pivná korunka predstavila najlepšie pivá za rok 2022

6. júna 2022
Správy 0
250
Slovenská pivná korunka predstavila najlepšie pivá za rok 2022

Po ročnej pandemickej pauze priniesol 15. ročník súťaže Slovenská pivná korunka viaceré novinky. O zisk zlatej, striebornej a bronzovej korunky za rok 2022 bojovalo tridsať pivovarov v jedenástich kategóriách. Prvenstvo v kategórii svetlých desiatok patrí spoločnosti Heineken Slovensko s pivom Corgoň 10 % a v kategórii svetlých dvanástok spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko s pivom Šariš 12 % ležiak svetlý.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu, organizátor podujatia, udelilo 2. júna ocenenia pivnej anonymnej degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka. Tento ročník so sebou priniesol aj niekoľko noviniek, patrí sem rozšírenie degustačných komisií zložených z etablovaných odborníkov, nová súťažná kategória či príležitosť ochutnať víťazné pivá na festivale. „Pivo je unikátny nápoj, ktorý majú slovenskí spotrebitelia vo veľkej obľube. Keď sme sa v máji opýtali ľudí, na ktorý nápoj sa po znovuotvorení podnikov najviac tešili, pivo hralo prím naprieč pohlaviami, krajmi i vekovými skupinami. Preto nás teší, že po minuloročnej vynútenej pauze, sme v roku 2022 opäť mohli zorganizovať Slovenskú pivnú korunku a tentokrát budú môcť ochutnať najlepšie pivá na Slovensku aj priamo spotrebitelia,“ povedal Vladimír Machalík, výkonný riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu.

Prečítajte si tiež
Prieskum: Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, stáva sa súčasťou sviatočného stola

Tohtoročný jubilejný ročník so sebou priniesol aj príležitosť pre verejnosť, ktorá mohla na bratislavskej Kuchajde historicky po prvýkrát ochutnať víťazné pivá. „Najväčším zadosťučinením pre pivovarníkov je pivo, ktoré chutí zákazníkom. Preto sme sa rozhodli otvoriť Slovenskú pivnú korunku aj verejnosti. Príležitosť ochutnať víťazné pivá tak po prvýkrát okrem degustačnej odbornej poroty dostanú aj všetci fanúšikovia piva,“ zdôraznil Vladimír Machalík.

Prečítajte si tiež
Pivovar Budvar má aj napriek koronakríze za sebou úspešný rok

Ocenené boli aj osobnosti z brandže

Záver slávnostného večera patril tiež tradične symbolickému poďakovaniu za významný prínos v odvetví pivovarníctva a sladovníctva. Ocenenie „Osobnosť pivovarníctva a sladovníctva“ získali František Hujík, sládok pivovaru Vŕšky Terchová s viac ako 50-ročnou praxou v pivovarníctve, za prínos sektoru a aktívne odovzdávanie skúseností mladším generáciám. Alexandra Šlezárová, bývalá riaditeľka Veterinárneho a potravinového ústavu v Bratislave, získala ocenenie za rozvoj degustácie a vzdelávania v profesionálnom hodnotení piva, ďalej Tomáš Ševčík, manažér najväčšej stredoeurópskej sladovne, Heineken Slovensko Sladovne v Hurbanove, za aktívne odovzdávanie skúseností v sladovníctve, za expertízu využívanú aj na africkom či americkom kontinente a za aktívne presadzovanie záujmov sladovníkov.

Kto patrí medzi víťazov 15. ročníka Slovenskej pivnej korunky?

Do súťaže bolo zapojených celkom 137 pív.

 I. kategória: Svetlé pivá filtrované (extrakt v pôvodnej mladine do 10 %) 

  1. Corgoň 10 % – Heineken Slovensko
  2. Šariš 10 % svetlé pivo – Plzeňský Prazdroj Slovensko
  3. Zlatý Bažant 10 % – Heineken Slovensko

II. kategória:Svetlé pivá filtrované (extrakt v pôvodnej mladine do 12 %) 

  1. Šariš 12 % ležiak svetlý – Plzeňský Prazdroj Slovensko
  2. Sitňan pivo ležiak 12 % svetlý – Pivovar Steiger
  3. Corgoň 12 % – Heineken Slovensko

III. kategória: Tmavé a polotmavé filtrované pivá 

  1. Zlatý Bažant Tmavé – Heineken Slovensko
  2. Urpiner Dark 11° – Banskobystrický pivovar
  3. Steiger, výčapný ležiak 11 % tmavý – Pivovar Steiger

IV. kategória: Ochutené alkoholické pivá

  1. Smädný Mních Citrón radler – Plzeňský Prazdroj Slovensko
  2. Smädný Mních Grep radler – Plzeňský Prazdroj Slovensko
  3. Desperados Lime – Heineken Slovensko

V. kategória: Nealkoholické pivá

  1. Urpiner Nealko – Banskobystrický pivovar
  2. Zlatý Bažant 0,0 % Extra Horké – Heineken Slovensko
  3. Steiger pivo nealkoholické tmavé – Pivovar Steiger

VI. kategória:  Miešané nealkoholické nápoje typu radler 

  1. Birell Citrón & Mäta – Plzeňský Prazdroj Slovensko
  2. Zlatý Bažant Radler 0,0 % Citrón, Baza & Mäta – Heineken Slovensko
  3. Urpiner Radler nealko – Banskobystrický pivovar

VII. kategória: Svetlé pivá nefiltrované spodne kvasené (extrakt v pôvodnej
mladine do 10 %)

  1. Pilsák 10° – Minipivovar Tatras
  2. Výr 10 – Panský pivovar
  3. 10° Jozef II. – Holíčsky pivovar Wywar

VIII. kategória: Svetlé pivá nefiltrované spodne kvasené (extrakt v pôvodnej
mladine do 12 %)

  1. Svetlý ležiak 12° – Breisburg Brewery
  2. Grunt 11 % – Pivovar General
  3. GAlager 12 – Galantský remeselný pivovar Galgan

IX. kategória: Tmavé a polotmavé nefiltrované pivo spodne kvasené

  1. Poprader 20° – Minipivovar Tatras
  2. Tmavák 13° – Minipivovar Tatras
  3. Sokol 11 – Panský pivovar

X. kategória: Tmavé a polotmavé nefiltrované pivo vrchne kvasené

  1. D´Ábel – Pivovar U Ábela
  2. Cigorka – Pivovar U Ábela
  3. Loktibrada 15° – Minipivovar Tatras

XI. kategória: Vrchne kvasené svetlé pivá typu IPA

  1. Patriot – Pivovar General
  2. 15° NEIPA – Holíčsky pivovar Wywar
  3. Šariš IPA – Plzeňský Prazdroj Slovensko

Súvisiace články:

Prieskum: Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, stáva sa súčasťou sviatočného stola Pivovar Budvar má aj napriek koronakríze za sebou úspešný rok Plzeňský Prazdroj tento mesiac definitívne končí s pivom v plaste

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera