
Spoločnosť Lidl pokračuje v snahe znižovať uhlíkovú stopu. V roku 2018 spustila firma projekt znižovania emisií v doprave nasadením prvého alternatívneho kamiónu. Dnes tvoria kamióny s alternatívnym pohonom 26 % jej vozového parku.
Do roku 2025 Lidl plánuje vlastniť flotilu, ktorá sa bude z polovice skladať z ekologickejších vozidiel. Do roku 2030 mala táto úroveň stúpnuť na 85 %.
„Dnešný deň je pre náš projekt kľúčový, spoločnosť Lidl, ako prvý obchodný reťazec na Slovensku, testoval plne elektrický kamión. Týmto krokom sa pripravujeme na nasadenie elektrického vozidla do plnej prevádzky v najbližších mesiacoch. Je to veľký deň a zadosťučinenie pre všetkých kolegov, ktorí prispievajú na tejto ceste k lepším zajtrajškom a naučili sa pracovať s alternatívnymi typmi kamiónov. A to aj napriek ešte stále nedostatočnej infraštruktúre na Slovensku. Správne nastavená logistika, dobrý plán trás našich dispečerov a spoľahlivý dopravcovia. Oni sú kľúčom k úspechu pre každú spoločnosť, ktorá rozmýšľa zodpovedne k životnému prostrediu,“ uviedol vedúci úseku logistiky v Lidli Peter Mego.
Elektrický kamión Lidl vyskúšali aj v praxi, a to priamo v logistickom centre v Seredi. Práve tu odštartoval prémiovú cestu prvého 100 % elektrického kamiónu šofér kamiónu a YouTuber v danom segmente, Martin Malec, známy aj ako SomŠofér. „Je skvelé, že už aj na Slovensku sa elektromobilita čím viac dostáva do sveta dopravy. Jazdenie na elektrokamiónoch je v porovnaní so štandardnými vozidlami príjemnejšie a hlavne tichšie. Vzhľadom na prevodovku, ktorá má len 2 stupne, je tak zároveň celá jazda omnoho plynulejšia. Napriek tomu, že pre samotného vodiča to nie je až taký veľký rozdiel, pre planétu to však zmysel má, pretože to nezaťažuje naše prostredie. Práve preto hodnotím to, ako spoločnosť Lidl pristupuje k celej situácii zníženia emisií veľmi pozitívne,“ podelil sa o svoje skúsenosti Martin Malec.