logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Zdržte zákazníkov v obchode a hovorte s nimi – odvďačia sa vám vernosťou a opakovanými nákupmi

25. mája 2022
Blog 0
791
Zdržte zákazníkov v obchode a hovorte s nimi – odvďačia sa vám vernosťou a opakovanými nákupmi

Prieskumy ukazujú, že za zvýšením tržieb nestojí len široká ponuka tovaru, nízke ceny a akciový tovar. Oveľa kľúčovejšie sú iné skutočnosti – atmosféra, ktorá v obchode panuje.

Nakúpiť čo najviac a ísť – to je ideálna predstava množstva obchodníkov. Čo však, ak by vaši zákazníci mohli nakupovať u vás ešte viac? Lákavé, nie? Pritom to nie je žiadna veda, stačilo by, ak by ste sa vrátili k podstate predaja – urobiť pre zákazníkov z nakupovania zážitok.

Prečítajte si tiež
Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne

Neváhajte a zdržte zákazníkov v obchode

Už Tomáš Baťa staval svoj obchod na rodinnej firme a vedel, čo robí. Kľúč netkvie v impulzívnom nakupovaní tesne pred pokladňou, hoci aj toto má istý efekt. Aby vaše tržby rástli, potrebujete predĺžiť čas, ktorí u vás zákazníci strávia a tiež zvýšiť množstvo interakcií vašich predavačov so zákazníkmi.

Viem, v čase eshopov sa to zdá byť ako sci-fi. Veď čo môže byť dôležitejšie, ako široká ponuka tovaru za čo najlepšie ceny? A k tomu ešte zľavy, zľavy, zľavy. Veď inak by u vás nikto nenakupoval! Skutočne je to však tak? Prináša vám to zodpovedajúce výsledky? Prieskumy hovoria, že nie. Ide o to, že vaša konkurencia robí predsa to isté. Výsledkom bude, že vaše marže budú klesať. Skrátka – zmena sortimentu alebo cien vám prinesie len malú zmenu v príjmoch, ešte slabšie to bude s vernosťou zákazníkov.

Prečítajte si tiež
Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

Ak nenecháte na svojich zákazníkov pôsobiť prostredie, pripravujete sa v podstate o dve tretiny ich nákupov. Na predajnej ploche sa dá pôsobiť nielen akciami, ale tiež premysleným usporiadaním tovaru, či jeho zoskupovaním, ktoré inšpiruje zákazníka k zvýšeniu nákupu. Netreba zabudnúť ani na odporúčania– napríklad vo forme receptov, ktoré sú stále obľúbené. Nevynechajte ani jednu príležitosť uľahčiť svojim zákazníkom život. Odvďačia sa vám vernosťou a opakovanými nákupmi.

Aktívny dialóg vráti zákazníkov do predajne

Poznáte to – predavač sa váš opýta: „Čo ešte?“ a vy automaticky odpovedáte. Ak ste predajca, potrebujete dosiahnuť, aby sa jednostranný nákup zmenil na vzájomný dialóg a končil s pozitívnym pocitom zákazníka, ktorý sa k vám zase rád vráti. Aktívny predaj vedie k zvýšeniu nákupu.

Prieskumy napovedajú, že zákazníci majú radi, ak ich predavač pozná, pozdraví sa im alebo ich dokonca osloví menom. Dobré a priateľské prostredie s angažovanými predavačmi je kľúčom k zvýšeniu predajov. Zákazníci totiž neodchádzajú inam kvôli konkurencii a nižším cenám. Výskumy ukazujú, že 90 % odíde preto, že nie sú u vás spokojní. Ľudia sú veľmi pohodlní, a preto neradi niečo často menia. Týka sa to aj nákupov. Ak váš zákazník nemá ku vám nejakú väzbu, stačí aj maličkosť a už sa nevráti. Ak však máte veľmi dobré vzťahy, radi vám kadečo prepáčia a väzby trhajú len neradi. Aj keď má susedný obchod nižšie ceny a viac akcií.

Známe Paretovo pravidlo hovorí, že 80 percent úsilia prináša len 20 % výsledkov. A naopak 20 % činnosti sa postará o 80 percent vašich tržieb. Koľko času venujete vylepšovaniu ponuky a cien a koľko vzdelávaniu a budovaniu väzieb s vašimi predavačmi? Vaši predavači sú tým nástrojom, ktorý dokáže potiahnuť vaše tržby. Začnite s nimi komunikovať, učte ich aktívne predávať a využite ich potenciál. No nezabudnite na ďalšie Baťovo pravidlo – buďte im príkladom, tým pozitívnym.

Súvisiace články:

Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku? tržbyMarcové tržby maloobchodu sa medziročne zvýšili tržbyTržby obchodníkov vzrástli aj v máji o 7,8 %

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera