logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Deklarácia o cenách potravín funguje

2. mája 2022
Správy 0
586
Deklarácia o cenách potravín funguje

Ministerstvo pôdohospodárstva uvádza, že Deklarácia o cenovej stabilite potravín funguje. Obchodníci ju dodržiavajú a marže v prípade 13 základných druhov potravín nedvíhajú. To podľa agrorezortu znamená, že nejde len o marketingový nástroj. Iniciatíva má reálny vplyv na zachovanie ceny potravín v aktuálnom extrémnom zdražovaní, ktoré zapríčinila inflácia aj útok Ruska na Ukrajinu.

Z prieskumu vyplýva, že v medzimesačnom porovnaní marca a apríla 2022 sa zvýšili spotrebiteľské ceny pri potravinách z deklarácie o 1,5 %. Odbytová cena sa však zvýšila o 5,7 %. To znamená, že zvýšené nákupné ceny neboli prenesené do predajnej ceny pre spotrebiteľa za nákup dusenej šunky bravčovej, kurčaťa pitvaného, bravčových párkov, rožkov bielych obyčajných, ovocných jogurtov, chleba (pšenično-ražného), čerstvého masla, kuracích pŕs – rezňov, syra eidamu tehly (45% t.s.), slepačích vajec (veľkosť M), bravčového karé, mlieka trvanlivého polotučného a pšeničnej múky polohrubej výber.

Prečítajte si tiež
Inflácia v auguste zrýchlila, porastú aj ceny potravín

Agrorezort chváli obchodníkov

„Medzimesačný prieskum cien sledovaných 13 druhov potravín exaktne dokázal, že podpis Deklarácie o cenovej stabilite potravín mal zmysel. Obchodníci dobrovoľne dodržiavajú to, k čomu sa zaviazali, teda nedvíhajú svoje predajné ceny rovnako rýchlo ako sa dvíhajú nákupné ceny. Ich nákupná cena sa zvýšila o 1,5 % z dôvodu zvyšujúcich sa výrobných vstupov. To sa logicky musí premietnuť, inak by potravinári šli pod výrobné náklady. Kroky na to, aby situáciu zvládli potravinári i spotrebitelia, na ministerstve aj vo vláde podnikáme,“ vysvetľuje minister Samuel Vlčan.

Prečítajte si tiež
Potravinári: Daňové úľavy na potraviny prijaté okolitými krajinami by sme nemali podceniť

Ministerstvo pôdohospodárstva monitoruje a analyzuje ceny produktov z deklarácie aj naďalej a bude o výsledku verejnosť každomesačne informovať. Deklaráciu o cenovej stabilite potravín podpísal minister Samuel Vlčan, zástupcovia Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) a Zväzu obchodu (ZO SR) 11. marca 2022. Podpisom tohto dokumentu sa zaviazali, že pri cenotvorbe základných druhov potravín budú postupovať férovo a zohľadnia mieru svojich zvýšených vstupov a prevádzkových nákladov.

Súvisiace články:

Inflácia v auguste zrýchlila, porastú aj ceny potravín Potravinári: Daňové úľavy na potraviny prijaté okolitými krajinami by sme nemali podceniť Slováci platia za nákupy potravín v novom roku o osem percent viac veľkonočný nákupVeľkonočný nákup potravín bude stáť o 10 % viac ako vlani a na pumpách tankujeme o tretinu drahšie

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera