logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Kongres Samoška v Bratislave nazrie na slovenský obchod optikou budúcnosti

29. apríla 2022
Správy 0
1046
Kongres Samoška v Bratislave nazrie na slovenský obchod optikou budúcnosti

Už po devätnásty raz sa v hoteli DoubleTree by Hilton v Bratislave uskutoční 19. mája  kongres Samoška, ktorý slúži na podporu domáceho maloobchodného trhu. Podujatie má za cieľ informovať a inšpirovať domácich obchodníkov a zároveň im pomôcť lepšie čeliť ostrej konkurencii na trhu. Slovenský obchod má za sebou obdobie transformácie. Teraz nastal čas, aby sme sa naň pozreli optikou budúcnosti. Hlavnou témou kongresu bude preto obchod pre nasledujúce generácie. 

Kongresu sa pravidelne zúčastňujú členovia maloobchodných aliancií, družstiev, majitelia či prevádzkovatelia obchodov s potravinami i drogériou, ale aj veľkoobchodníci, dodávatelia a zástupcovia štátnych a profesijných organizácií. Poskytuje platformu pre odbornú diskusiu, rovnako ako aj neformálny priestor pre vytváranie nových obchodných vzťahov, načerpanie inšpirácie a propagáciu noviniek na retailovom trhu. Odborný program 19. kongresu Samoška predstaví diskutované témy z prostredia slovenského retailu a zameria sa na budúcnosť obchodu.

Ako zvládať stres a náročné situácie?

Po dvoch rokoch pandémie sme sa prebudili do vojnového konfliktu priamo za našimi hranicami. Ako sa vyrovnať so strachom a negatívnymi správami, bojovať so stresom a účinne dobíjať energiu? O tom, že je normálne nemať sa stále dobre, porozpráva Alena Hrčková, andragogička a psychoterapeutka. Okrem iného sa bude venovať aj spojeniu práce a súkromného života.

Čo sa bude diať s cenami a ako s nimi pracovať?

Na ekonomiku v období globálnych kríz nazrie Martin Vlachynský, analytik pre INESS. Čo sa vlastne udialo v roku 2021 s cenami a kto za to môže? A čo s nimi spraví vojna na Ukrajine? Čoho sa v blízkej budúcnosti obávať?

So súčasnou situáciou prichádza množstvo zmien, ktorým musí slovenský obchod čeliť. Okrem cien sa zmenilo aj spotrebiteľské správanie. Vzniká tak množstvo otázok ohľadom nových príležitostí a výziev pre maloobchodníkov v súvislosti s tvorbou cenových stratégií, ale aj nového prístupu k sortimentu. V odpovediach na pálčivé otázky budú pokračovať Júlia Klukanová, consultant, a Pavol Zajac, retail business partner z NielsenIQ.

Budúcnosť je spätá s udržateľnosťou

S budúcnosťou úzko súvisí aj téma udržateľnosti. V oblasti stravovania sú stále častejšie skloňované rastlinné alternatívy potravín. Tento svet priblíži Marian Milec, project manager Jem pre Zem. Povie o tom, aký je záujem o rastlinné potravinové produkty vo svete i na Slovensku, ako na trend reaguje retail a predstaví najčastejšieho zákazníka týchto produktov.

V januári odštartovalo zálohovanie nápojových obalov. O prvých výsledkoch a skúsenostiach s implementáciou celého systému, o porovnaní ručného a automatizovaného zberu, ale aj o trendoch v nákupe nápojov a vracaní obalov informuje Margaréta Nosáľová, riaditeľka odboru marketingu Coop Jednoty Slovensko. Zdrojom informácií bude prípadová štúdia zriadenia dobrovoľných odberných miest v takmer osemsto predajniach.

Zmeny predaja potravín po dátume minimálnej trvanlivosti

O meniacich sa pravidlách pri predaji potravín bude hovoriť Tamara Kohlmayerová, konateľka PPP Profit. Bližšie predstaví novelizovaný zákon o potravinách týkajúci sa aj predaja potravín po dátume minimálnej trvanlivosti či zmien v letákoch.

Ďalšou novinkou vo svete maloobchodu je prechod na 2D kódy pri označovaní potravín, ktorý má takisto pomôcť zabrániť predaju potravín po dátume spotreby. Prípadovú štúdiu zmeny označovania produktov Pierre Baguette pri prechode z 1D na 2D kódy opíše Peter Kolarovszki, senior konzultant z GS1 Slovakia, a Samuel Klčo, produktový technológ spoločnosti Pierre Baguette.

Po tridsiatich rokoch prebieha prvá generačná obmena

V oblasti maloobchodu pôsobí vysoký podiel rodinných firiem. V panelovej diskusii sa rečníci budú venovať ich úspešnému fungovaniu i tomu, ako úspešne odovzdať firmu svojim nástupcom. Nastolia aj tému spojenia či oddelenia pracovného a rodinného života. V diskusii vystúpia Jakub Frackowiak, prevádzkovo-personálny riaditeľ a podpredseda predstavenstva siete CBA Verex, Filip Grgula, spolumajiteľ medového obchodu Cera Mel, Erika Matwij, prezidentka Inštitútu Rodinného Businessu, Helena Pečálková, spolumajiteľka spoločnosti Helena Pečálková Centrum-Shop a Štefan Súkeník, zakladateľ a majiteľ siete Kinekus.

Kongres zakončí neformálna večerná párty, ktorú spestrí hudobné vystúpenie skupiny Silent Trio. Počas celého dňa budú účastníkom k dispozícii stánky partnerov kongresu, ktorí predstavia svoje nové produkty a služby.

Registrácia: www.samoska-kongres.sk/registracia

Súvisiace články:

Kongres Samoška v Trnave predstaví slovenský maloobchod v novej ére Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby Kongres Samoška: Samostatnosť je už len zdanie panelová diskusiaAko odovzdať firmu do dobrých rúk

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera