logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Billa začala využívať ekokamióny

25. apríla 2022
Správy 0
430
Billa začala využívať ekokamióny

Spoločnosť Billa je čoraz viac šetrná k životnému prostrediu. Najnovšie začala na prevoz potravín využívať vozidlá, ktoré jazdia na skvapalnený zemný plyn a do ovzdušia vypúšťajú výrazne menej emisií. Jeden takýto kamión s najazdenými 125-tisíc kilometrami ročne ušetrí takmer 40 ton emisií oxidu uhličitého v porovnaní s dieselovými motormi. Billa plánuje zásobovať svoje predajne po celom Slovensku flotilou 70 ekokamiónov.

Nadnárodná obchodná skupina REWE, do ktorej Billa patrí, si stanovila dva ambiciózne ciele. Do roku 2030 chce znížiť emisie skleníkových plynov o 30 % a do roku 2040 dosiahnuť klimatickú neutralitu. Prispeje k tomu aj obmena vozového parku. V spolupráci so slovenskou dopravnou spoločnosťou NAD-RESS Senica plánuje sieť supermarketov zásobovať svoje predajne pomocou ekologických vozidiel. V prevádzke je aktuálne päť takýchto kamiónov.

Prečítajte si tiež
Spotrebitelia chcú výrobky v ekologických obaloch

„Výmenou zásobovacích vozidiel, ktoré denne vyrážajú z našich skladov a zabezpečujú pestrú ponuku potravín a ďalších tovarov pre našich zákazníkov, chránime cenné prírodné zdroje a zároveň sme o malý krôčik bližšie k uhlíkovej neutralite. Ochrana životného prostredia je pre nás mimoriadne dôležitou témou a ovplyvňuje naše rozhodovanie na mnohých úrovniach. Neustále pracujeme na nových opatreniach, pomocou ktorých znižujeme našu ekologickú stopu,“ hovorí Arnd Riehl, generálny riaditeľ Billa.

Do cieľa „na zeleno“ a potichu

Nové zásobovacie vozidlá jazdia na skvapalnený zemný plyn (LNG). Jednou z výhod kvapalného skupenstva je, že ho nie je potrebné prepravovať potrubím. „Okrem toho stačí tohto plynu natankovať menej, pretože po zmene z kvapalného skupenstva na plynné vzniká až niekoľkokrát väčší objem paliva. To zaručuje aj dlhší dojazd vozidiel,“ vysvetľuje Pavol Kosík, generálny riaditeľ spoločnosti NAD-RESS Senica. Vďaka využívaniu vozidiel jazdiacich na LNG pohon sa tiež výrazne znižuje množstvo uniknutých emisií škodlivého oxidu uhličitého.

„Spotreba paliva v LNG vozidiel je nižšia ako pri naftových, čo sa v kombinácii s technikou jazdy, správnymi pneumatikami a využívaním aeroprvkov prejavuje v podstatnom znížení emisií – v desiatkach ton na jedno vozidlo,“ uvádza Pavol Kosík. Nové kamióny vo vozovom parku siete Billa sú vhodné na zásobovanie počas noci a v centrách miest. Počas jazdy v tichom režime totiž ich prevádzka neprevyšuje 71 decibelov, a teda neruší okolie nadmerným hlukom.

Súvisiace články:

Spotrebitelia chcú výrobky v ekologických obaloch Privátne značky dm sa zamerajú na recykláciu CO₂ Billa zavádza elektronické cenovky

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera