logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Kategória Mastercard Inovácia roka – udržateľný obchodník má svojho víťaza

21. apríla 2022
Správy 0
389
Kategória Mastercard Inovácia roka – udržateľný obchodník má svojho víťaza

Súťaž Mastercard Obchodník roka bola po prvýkrát rozšírená o kategóriu, do ktorej obchodníkov nominuje odborná porota: Mastercard Inovácia roka – udržateľný obchodník. O víťazovi v tejto kategórii rozhodli svojim hlasovaním účastníci konferencie New Retail Summit. O prvenstvo bojovali vo verejnej prezentácii finalisti nominovaní odbornou porotou: Lidl Slovenská republika, Martinus a Tesco. Víťazom sa stala spoločnosť Tesco.

Princíp výberu víťaza kategórie Mastercard Inovácia roka – udržateľný obchodník je trojkolový. Je kombináciou expertného názoru a voľby profesionálov z odvetvia obchodu. V prvom kole prebehla individuálna nominácia kandidátov zo strany členov expertného tímu a na základe hlasovania boli vybrané tri nominácie s najväčším počtom hlasov. O víťazovi kategórie potom pomocou hlasovania rozhodli účastníci konferencie New Retail Summit po pozretí prezentácií nominovaných. Najviac hlasov získala spoločnosť Tesco.

Prečítajte si tiež
Dráčik obhájil titul Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka
Mastercard

Novým trendom v nárokoch spotrebiteľov je udržateľnosť

„Pandémia ovplyvnila mnohé aspekty našich životov. Jednou z najvýznamnejších bola zmena nákupných zvyklostí. Obchodníci museli reagovať veľmi rýchlo – takáto zásadná zmena možno nemá v histórii maloobchodu obdobu. Dôležitá bola rýchlosť, s akou museli prinášať inovácie, ktoré zjednodušovali život zákazníkov. S tým súvisí aj ďalší trend – udržateľnosť. Zákazníci sa napríklad zaujímajú o inovácie smerujúce k zníženiu spotreby energií, minimalizácii uhlíkovej stopy a obmedzeniu využívania plastov a obalových materiálov. Dôležité sú aj aktivity, ktoré pomáhajú znižovať plytvanie potravinami alebo ponuka udržateľných výrobkov a aktivity podporujúce komunitu, v ktorej obchodník pôsobí. Na to sme chceli poukázať v spolupráci s odbornou porotou pri nomináciách v kategórii Mastercard Inovácia roka – udržateľný obchodník,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko.

Prečítajte si tiež
Spotrebitelia chcú výrobky v ekologických obaloch

Tesco využíva aplikáciu Food Cloud

Cieľom spoločnosti Tesco je prinášať každý deň niečo navyše. Pre zákazníkov, komunity i celú planétu. Dôraz kladie na trvalú udržateľnosť, najnižší vplyv na životné prostredie a dosiahnutie klimatickej neutrality do roku 2035. V obchodoch na Slovensku putujú nepredané trvanlivé potraviny jednotlivcom i rodinám, ktoré sa ocitli v núdzi. Minulý rok pracovali na tom, aby sa všetky aktivity prepojili s charitatívnymi organizáciami cez aplikáciu Food Cloud, ktorá pomáha zefektívňovať darovanie nepredaných potravín. Za posledné štyri roky vďaka tomuto spôsobu ušetrili viac ako 20 ton emisií. Spoločnosť znížila svoj objem vytvoreného potravinového odpadu na polovicu. V boji proti plytvaniu potravinami iniciuje a podporuje verejnú diskusiu so štátnou a verejnou správou, odborníkmi a širokou verejnosťou. Realizuje tiež konkrétne kroky k zníženiu objemu plastového a papierového odpadu v prevádzkach a distribučných centrách.

Ďalší finalistami v kategórii Mastercard Inovácia roka – udržateľný obchodník

Dlhodobá stratégia obmedzovania plastov v Lidl

Znečistenie plastmi je podľa Slovákov najväčšou hrozbou pre životné prostredie. Tri štvrtiny ľudí má ten názor, že kontrolovať a obmedzovať plastový odpad je aj zodpovednosťou zákazníkov. Spoločnosť Lidl rieši tento problém podporou recyklácie a obmedzovaním používania plastov. Taktiež umožňuje zákazníkom zapájať sa do viacerých projektov, ktorých cieľom je ochrana životného prostredia. Dlhodobú stratégiu obmedzovania plastov Lidl predstavil na jar 2018. V rámci nej stanovil ciele – znížiť objem plastov vo vlastných prevádzkach o najmenej 20 % a zároveň dosiahnuť maximálnu recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.

Ďalšími cieľmi sú 20 % priemerný podiel plastového recyklátu v obaloch vlastných značiek do roku 2025 a už splnený míľnik odstránenia čiernych plastov z obalov vlastných značiek. Ročne recykluje viac ako 1 000 ton. Najlepší odpad je ten, ktorý nevznikne, a preto na jeseň 2020 spoločnosť spustila projekt „Nenechajme to plávať“. V rámci neho sa zamestnanci pýtali zákazníkov či naozaj potrebujú mikroténové vrecká a ponúkali im možnosť dobrovoľne si ich zakúpiť za jeden cent. Celú sumu následne firma zdvojnásobila a venovala Slovenskému vodohospodárskemu podniku na čistenie slovenských riek a vodných nádrží. A výsledok? Pokles spotreby jednorazových vreciek o tretinu, úspora takmer 90 ton plastov a viac ako 1 200 ton plastov vylovených zo slovenských vôd.

V Martinuse môžu ľudia predávať knihy z vlastných knižníc

Zmyslom Martinusu je spájať ľudí s knihami, aby v sebe rozvíjali to dobré. Už tri desaťročia hľadá spôsoby, ako ľuďom prinášať tie najlepšie príbehy. Nakoľko však papierová kniha má svoje nenahraditeľné miesto v spoločnosti aj kultúre, ďalším pilierom, ktorý aktuálne spoločnosť buduje, je Knihovrátok. Ten umožňuje ľuďom ponúknuť na predaj zo svojich knižníc knihy, na ktoré tam už len sadá prach, no pritom dokážu plnohodnotne potešiť ďalších čitateľov. Vďaka tomu knihy dostávajú ďalší život, dostupná ponuka je rozšírená aj o tituly, ktoré sú už inak dávno vypredané (a museli by sa dotláčať) a sú za priaznivejšie ceny. Tieto aktivity predstavujú významnú časť snahy o udržateľnosť produktov.

Od zrušenia billboardovej reklamy kvôli vizuálnemu smogu cez prechod na recyklovaný papier pri všetkých príležitostiach. Rozličné projekty pred časom zastrešili pod iniciatívu Zelený Martinus. V rámci nej majú dedikovaní kolegovia za úlohu vyhľadávať a implementovať malé aj systémové riešenia. Búdky pre dážďovníky v budove centrály, interné vzdelávanie na témy súvisiace s udržateľným podnikaním a životným prostredím, bezpapierovú logistiku či proaktívne audity uhlíkovej stopy.

Súvisiace články:

MastercardDráčik obhájil titul Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka Spotrebitelia chcú výrobky v ekologických obaloch Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera