logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...
  • Nové vydanie časopisu TaPmag vyšlo v náklade 10 500 výtlačkov, pričom 9000 kusov poputovalo do...
  • Už od 1. júla tohto roka budú môcť podnikatelia na evidenciu tržieb využívať novú aplikáciu VRP...

Tomáš Kačala category manažér, Terno: Stále hľadáme riešenie, kde obe strany odchádzajú od rokovacieho stola spokojné

8. apríla 2022
Nákupca 0
273
Tomáš Kačala category manažér, Terno: Stále hľadáme riešenie, kde obe strany odchádzajú od rokovacieho stola spokojné

Keď si nákupca sadá s dodávateľom za rokovací stôl, určite by nemal zabúdať na slušnú výchovu a zdravý sedliacky rozum. Práve to sú vlastnosti, ktoré musí mať, aby vo svojom povolaní obstál. „Veľmi potrebnou a žiadanou vlastnosťou je schopnosť rozoznať, kto je môj zamestnávateľ,“ vysvetľuje Tomáš Kačala, category manažér slovenskej siete Terno. S rozhodnutím venovať svoju kariéru práve tejto oblasti je veľmi spokojný. Ako však pokračuje, keby mal možnosť rozhodnúť sa ešte raz, uvažoval by nad tým, že sa stane pilotom Formuly 1.

Na jednej strane stojí dodávateľ, ktorý chce svoj produkt predať čo možno najdrahšie, a na druhej strane nákupca, ktorý sa snaží nakúpiť čo možno najlacnejšie. Z povahy svojich profesií sú odsúdení na to, že vždy budú stáť na opačných stranách barikády. Napriek tomu však môžu byť ich vzťahy korektné a džentlmenské. „Pri rokovaniach s dodávateľmi je dôležitá rytmika obchodného vzťahu počas celého roka. Ak si vie nákupca vytvoriť s dodávateľom obchodný vzťah založený na vzájomnom porozumení a pomoci, tak sa vedia ľahšie zhodnúť na rokovaniach. Stále hľadáme riešenie, kde obe strany odchádzajú od rokovacieho stola spokojné,“ konštatuje category manažér siete Terno Tomáš Kačala.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér

Do vôd maloobchodu vstúpil ešte počas štúdia na Vysokej škole ekonomickej v Prahe. Spočiatku sa venoval predaju, keďže pre Tesco v Českej republike pracoval ako manažér na úseku čerstvých potravín. „Tam som pochopil, že potrebujem vidieť biznis ako celok. Následne som cez supply chain prešiel k nákupu, ktorému sa venujem dodnes,“ spomína Tomáš Kačala. V Tescu mal na starosti nákup ovocia a zeleniny a neskôr bol category manažérom sušeného ovocia a orechov, čo v praxi znamenalo, že zodpovedal za zásobovanie týmito produktmi viac ako 1 100 obchodov v krajinách V4. Skúsenosti naberal aj v sieti kúpeľňových štúdií Keramika GS a na súčasnej pozícii category manažéra v Terne pôsobí dva roky. Slovenská sieť má v súčasnosti spolu so značkou Kraj 155 predajní a spadá pod spoločnosť Terno real estate.

Odhadnúť chute spotrebiteľov, priniesť na pulty predajní výrobky, ktoré si žiadajú dnes a vedieť, čo budú chcieť zajtra, nie je vôbec jednoduché. Pre Tomáša Kačalu sú pre rozhodnutia o zalistovaní produktov dôležité všetky dostupné dáta. „Sledujeme najnovšie trendy doma aj v zahraničí. Taktiež nás zaujíma lokálna poľnohospodárska scéna, koľko sa ktorého produktu podarilo vypestovať doma,“ hovorí. Najdôležitejším kritériom pri výbere výrobkov, ktoré sa napokon dostanú do siete Terno, je sezónnosť. „Snažíme sa zákazníkom prinášať sezónne a ak to ide, tak aj lokálne produkty. Následne sú to klasické kritériá ako dostupnosť produktu, kvalita a, samozrejme, cena,“ pokračuje Tomáš Kačala.

Prečítajte si tiež
Terno dokončilo integráciu predajní po CBA Market
Terno

Obchod je živý organizmus a jednotlivé produkty sa v ňom dokážu udržať iba vtedy, keď majú o ne spotrebitelia dostatočný záujem. Pokojne sa môže stať, že niečo, čo sa na začiatku zdalo ako potenciálny bestseller, pohorí a, naopak, niečo, čo je na začiatku len experimentom, si nájde stále miesto v nákupných košíkoch zákazníkov. To však závisí aj od kategórie výrobkov. Tomáš Kačala sa roky venuje ovociu a zelenine a podľa jeho názoru by mal byť každý jeden produkt z tejto kategórie úspešný. „Každý druh by mal byť súčasťou denného stravovania ľudí. Neexistuje neúspešné ovocie alebo zelenina,“ vysvetľuje s tým, že jednoznačne najúspešnejším produktom, ktorý zalistoval, je banán.

Pozícia nákupcu určite dokáže byť stresujúcou. Podľa Tomáša Kačalu sú najhektickejším obdobím Vianoce. Prácu v obchode však rozhodne neuľahčila ani pandémia covidu-19, ktorá výrazne ovplyvnila nákupné správanie spotrebiteľov. Znížila sa frekvencia ich návštev, čo znamenalo napríklad aj menej impulzných nákupov. Niektorým produktom sa preto jednoducho nedarilo a prechádzajú dynamickými zmenami, s čím sa bude musieť obchod vyrovnať. „Sú to hlavne rôzne mixy na varenie a pečenie, čerstvé šťavy a ready-to-eat produkty,“ tvrdí category manažér, ktorý sa snaží byť v obchode každý deň, aby bol v kontakte so zákazníkmi.

To však prináša aj určitú profesionálnu deformáciu a Tomáš Kačala prezrádza, že nakupovanie s ním musí byť zložité pre každého v jeho okolí. „Všímam si veci, ktoré sú úzko spojené s mojou profesiou a to predlžuje čas strávený pri nákupe,“ vysvetľuje. Práca category manažéra je podľa jeho slov spojená s komunikáciou a kontaktom s veľkým počtom ľudí. Po práci sa preto snaží vypínať a nemyslieť na to, čo zažil počas dňa alebo čo ho čaká zajtra. „Darí sa mi to pri športoch, knihách a pobytom v prírode,“ uzatvára Tomáš Kačala.

Dotazník:

Vek: 36

Počet rokov v maloobchode: 12

Domáce zvieratá: nemám

Deti: nemám

Záľuby: knihy, športy a pobyt v prírode

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér TernoTerno dokončilo integráciu predajní po CBA Market Terno otvorilo prvé tri predajne po sieti CBA Market Tovar&Predaj 1 – 2/2022: Pandémiu už počas sviatkov necítiť

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera