logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Tomáš Kačala category manažér, Terno: Stále hľadáme riešenie, kde obe strany odchádzajú od rokovacieho stola spokojné

8. apríla 2022
Nákupca 0
2659
Tomáš Kačala category manažér, Terno: Stále hľadáme riešenie, kde obe strany odchádzajú od rokovacieho stola spokojné

Keď si nákupca sadá s dodávateľom za rokovací stôl, určite by nemal zabúdať na slušnú výchovu a zdravý sedliacky rozum. Práve to sú vlastnosti, ktoré musí mať, aby vo svojom povolaní obstál. „Veľmi potrebnou a žiadanou vlastnosťou je schopnosť rozoznať, kto je môj zamestnávateľ,“ vysvetľuje Tomáš Kačala, category manažér slovenskej siete Terno. S rozhodnutím venovať svoju kariéru práve tejto oblasti je veľmi spokojný. Ako však pokračuje, keby mal možnosť rozhodnúť sa ešte raz, uvažoval by nad tým, že sa stane pilotom Formuly 1.

Na jednej strane stojí dodávateľ, ktorý chce svoj produkt predať čo možno najdrahšie, a na druhej strane nákupca, ktorý sa snaží nakúpiť čo možno najlacnejšie. Z povahy svojich profesií sú odsúdení na to, že vždy budú stáť na opačných stranách barikády. Napriek tomu však môžu byť ich vzťahy korektné a džentlmenské. „Pri rokovaniach s dodávateľmi je dôležitá rytmika obchodného vzťahu počas celého roka. Ak si vie nákupca vytvoriť s dodávateľom obchodný vzťah založený na vzájomnom porozumení a pomoci, tak sa vedia ľahšie zhodnúť na rokovaniach. Stále hľadáme riešenie, kde obe strany odchádzajú od rokovacieho stola spokojné,“ konštatuje category manažér siete Terno Tomáš Kačala.

Do vôd maloobchodu vstúpil ešte počas štúdia na Vysokej škole ekonomickej v Prahe. Spočiatku sa venoval predaju, keďže pre Tesco v Českej republike pracoval ako manažér na úseku čerstvých potravín. „Tam som pochopil, že potrebujem vidieť biznis ako celok. Následne som cez supply chain prešiel k nákupu, ktorému sa venujem dodnes,“ spomína Tomáš Kačala. V Tescu mal na starosti nákup ovocia a zeleniny a neskôr bol category manažérom sušeného ovocia a orechov, čo v praxi znamenalo, že zodpovedal za zásobovanie týmito produktmi viac ako 1 100 obchodov v krajinách V4. Skúsenosti naberal aj v sieti kúpeľňových štúdií Keramika GS a na súčasnej pozícii category manažéra v Terne pôsobí dva roky. Slovenská sieť má v súčasnosti spolu so značkou Kraj 155 predajní a spadá pod spoločnosť Terno real estate.

Odhadnúť chute spotrebiteľov, priniesť na pulty predajní výrobky, ktoré si žiadajú dnes a vedieť, čo budú chcieť zajtra, nie je vôbec jednoduché. Pre Tomáša Kačalu sú pre rozhodnutia o zalistovaní produktov dôležité všetky dostupné dáta. „Sledujeme najnovšie trendy doma aj v zahraničí. Taktiež nás zaujíma lokálna poľnohospodárska scéna, koľko sa ktorého produktu podarilo vypestovať doma,“ hovorí. Najdôležitejším kritériom pri výbere výrobkov, ktoré sa napokon dostanú do siete Terno, je sezónnosť. „Snažíme sa zákazníkom prinášať sezónne a ak to ide, tak aj lokálne produkty. Následne sú to klasické kritériá ako dostupnosť produktu, kvalita a, samozrejme, cena,“ pokračuje Tomáš Kačala.

Obchod je živý organizmus a jednotlivé produkty sa v ňom dokážu udržať iba vtedy, keď majú o ne spotrebitelia dostatočný záujem. Pokojne sa môže stať, že niečo, čo sa na začiatku zdalo ako potenciálny bestseller, pohorí a, naopak, niečo, čo je na začiatku len experimentom, si nájde stále miesto v nákupných košíkoch zákazníkov. To však závisí aj od kategórie výrobkov. Tomáš Kačala sa roky venuje ovociu a zelenine a podľa jeho názoru by mal byť každý jeden produkt z tejto kategórie úspešný. „Každý druh by mal byť súčasťou denného stravovania ľudí. Neexistuje neúspešné ovocie alebo zelenina,“ vysvetľuje s tým, že jednoznačne najúspešnejším produktom, ktorý zalistoval, je banán.

Pozícia nákupcu určite dokáže byť stresujúcou. Podľa Tomáša Kačalu sú najhektickejším obdobím Vianoce. Prácu v obchode však rozhodne neuľahčila ani pandémia covidu-19, ktorá výrazne ovplyvnila nákupné správanie spotrebiteľov. Znížila sa frekvencia ich návštev, čo znamenalo napríklad aj menej impulzných nákupov. Niektorým produktom sa preto jednoducho nedarilo a prechádzajú dynamickými zmenami, s čím sa bude musieť obchod vyrovnať. „Sú to hlavne rôzne mixy na varenie a pečenie, čerstvé šťavy a ready-to-eat produkty,“ tvrdí category manažér, ktorý sa snaží byť v obchode každý deň, aby bol v kontakte so zákazníkmi.

To však prináša aj určitú profesionálnu deformáciu a Tomáš Kačala prezrádza, že nakupovanie s ním musí byť zložité pre každého v jeho okolí. „Všímam si veci, ktoré sú úzko spojené s mojou profesiou a to predlžuje čas strávený pri nákupe,“ vysvetľuje. Práca category manažéra je podľa jeho slov spojená s komunikáciou a kontaktom s veľkým počtom ľudí. Po práci sa preto snaží vypínať a nemyslieť na to, čo zažil počas dňa alebo čo ho čaká zajtra. „Darí sa mi to pri športoch, knihách a pobytom v prírode,“ uzatvára Tomáš Kačala.

Dotazník:

Vek: 36

Počet rokov v maloobchode: 12

Domáce zvieratá: nemám

Deti: nemám

Záľuby: knihy, športy a pobyt v prírode

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok