logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Podľa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) je novela zákona o potravinách prínosom. Dnes...
  • Prieskumy ukazujú, že za zvýšením tržieb nestojí len široká ponuka tovaru, nízke ceny a akciový...
  • Doručovateľská spoločnosť Packeta spúšťa novú formu doručovania zásielok. K výdajným miestam,...
  • Slovenský maloobchod odštartoval rok 2022 medziročným nárastom tržieb o 16 %. Dôvodom je, že...

Planeo zaznamenáva rast záujmu o zdravý životný štýl a ekológiu

31. marca 2022
Správy 0
324
Planeo zaznamenáva rast záujmu o zdravý životný štýl a ekológiu

Zdravšia domácnosť aj zdravší životný štýl patria medzi aktuálne trendy v správaní spotrebiteľov, ktoré zaznamenáva sieť maloobchodov Planeo. Zákazníci však čoraz viac zohľadňujú aj ochranu životného prostredia, a tak si vyberajú značky, ktoré majú pozitívny prístup k ekológii.

Pandémia koronavírusu spôsobila vysoký záujem spotrebiteľov o vlastné zdravie, ako aj o kvalitu prostredia, v ktorom žijú. Príkladom je dopyt o čističky vzduchu, najmä z kategórie tých prémiovejších a multifunkčných. „Zákazníci si vyberajú typy inteligentných čističiek, ktoré majú integrované viaceré fázy čistenia, rôzne druhy filtrov, špeciálnu UV-C lampu, ionizačný modul aj ďalšie pokročilé funkcie. Účinne odstraňujú baktérie, vírusy, peľ, prach, roztoče aj toxické látky,“ vysvetľuje Juraj Nedeliak, obchodný riaditeľ siete predajní Planeo.

Prečítajte si tiež
Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka už desať rokov pomáha Slovákom pri nákupoch

Ktoré produkty patria medzi maloobchodné trendy?

Zvýšený záujem zaznamenala aj oblasť fitnes náramkov, smart hodiniek s aplikáciami pre zdravie či predaj špeciálnych verzií true-wireless, teda bezdrôtových slúchadiel. Tieto maloobchodné trendy kopírujú prieskum GfK. Vyplýva z neho, že 46 % spotrebiteľov v minulom roku aktívne vyhľadávalo produkty a služby pre zdravý životný štýl a predaj nositeľných technológií vyskočil medziročne o 92 %.

Dopyt po značkách s pozitívnym prístupom k ekológii

Viac ako polovica nakupujúcich na celom svete tvrdí, že je pre nich dôležitá ochrana životného prostredia. Aktívne vyhľadávajú značky, ktoré majú pozitívny prístup k ekológii. V roku 2011 ekológiu pri nakupovaní zohľadňovalo 30 % a v roku 2021 to robí 49 % spotrebiteľov. Pozitívny rast v dopyte zákazníkov po eko produktoch a technológiách bude pokračovať – vyplýva to zo spomínaného prieskumu GfK.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Sledujte životný štýl vašich zákazníkov a predávajte

Nákupné správanie Slovákov je tiež čoraz viac založené na faktoroch ako ochrana životného prostredia a udržateľnosť. Zvýšený záujem zaznamenalo Planeo v špeciálnej kategórii elektrických kompostérov. Food Cycler od značky Sage spracuje rôznorodý odpad z potravín a zredukuje jeho objem o 80 %. Výsledný substrát sa dá následne použiť ako hnojivo pre rastliny.

„V ponuke nášho obchodu je len od druhej polovice minulého roka, no už teraz je to hit – žiadajú si ho najmä ľudia z väčších miest a satelitov,“ objasňuje Juraj Nedeliak a dodáva: „sto percentný rast zaznamenala aj značka SodaStream, teda oblasť prípravy perlivej vody. Spojilo sa pri nej viacero faktorov – rozšírenie sortimentu o nové príchute sirupov a teda možnosť pripraviť si ochutené nápoje aj bez nutnosti vláčenia fliaš z obchodu, jednoduchosť prípravy v pohodlí domova a ekologický aspekt. Aj keď sa na Slovensku rozbehlo zálohovanie, uvedomelí zákazníci sa radšej rozhodnú šetriť svoju peňaženku a plastový odpad radšej vôbec nevytvárať.“

V kategórii kávovarov nastal posun k inovatívnejším, ale aj pohodlnejším produktom. Menej sa predávajú kapsľové kávovary, naopak žiadanejšie sú automatické a pákové kávovary na zrnkovú kávu.  Kontinuálne rastie aj segment elektrických kolobežiek – napríklad pri značke Sencor sa dopyt nezastavil od jesene minulého roka.

Súvisiace články:

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka už desať rokov pomáha Slovákom pri nákupoch Katarína Droppová: Sledujte životný štýl vašich zákazníkov a predávajte Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Pandémia nafúkla objemy

Odporúčame

U&Sluno

Perfetti

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Kaufland.sk

Nové online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz: Predaj produktov vo viac ako 5 000 kategóriách

V súčasnosti prevádzkuje spoločnosť Kaufland úspešné online trhovisko Kaufland.de a túto službu čoskoro otvorí aj na Slovensku a v Česku. Úspešný koncept nemeckého online trhoviska Kaufland.de sa od roku 2023 predstaví aj v ďalších krajinách. Predajcovia tak pomocou týchto platforiem môžu ponúkať svoj tovar v troch rôznych krajinách súčasne – a to len s jednou […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

31. 5. – 1. 6. 2022, PLMA´s World of Private Label, Amsterdam

2. 6. 2022, Kongres Samoška, Praha

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022

Matej Varga, head of retail franchise, Metro Cash & Carry SR: Počas pandémie sme otvorili najviac obchodov

16. februára 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera