logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Planeo zaznamenáva rast záujmu o zdravý životný štýl a ekológiu

31. marca 2022
Správy 0
941
Planeo zaznamenáva rast záujmu o zdravý životný štýl a ekológiu

Zdravšia domácnosť aj zdravší životný štýl patria medzi aktuálne trendy v správaní spotrebiteľov, ktoré zaznamenáva sieť maloobchodov Planeo. Zákazníci však čoraz viac zohľadňujú aj ochranu životného prostredia, a tak si vyberajú značky, ktoré majú pozitívny prístup k ekológii.

Pandémia koronavírusu spôsobila vysoký záujem spotrebiteľov o vlastné zdravie, ako aj o kvalitu prostredia, v ktorom žijú. Príkladom je dopyt o čističky vzduchu, najmä z kategórie tých prémiovejších a multifunkčných. „Zákazníci si vyberajú typy inteligentných čističiek, ktoré majú integrované viaceré fázy čistenia, rôzne druhy filtrov, špeciálnu UV-C lampu, ionizačný modul aj ďalšie pokročilé funkcie. Účinne odstraňujú baktérie, vírusy, peľ, prach, roztoče aj toxické látky,“ vysvetľuje Juraj Nedeliak, obchodný riaditeľ siete predajní Planeo.

Prečítajte si tiež
Planeo otvorilo 53. predajňu a avizuje ďalšie rozširovanie
Planeo

Ktoré produkty patria medzi maloobchodné trendy?

Zvýšený záujem zaznamenala aj oblasť fitnes náramkov, smart hodiniek s aplikáciami pre zdravie či predaj špeciálnych verzií true-wireless, teda bezdrôtových slúchadiel. Tieto maloobchodné trendy kopírujú prieskum GfK. Vyplýva z neho, že 46 % spotrebiteľov v minulom roku aktívne vyhľadávalo produkty a služby pre zdravý životný štýl a predaj nositeľných technológií vyskočil medziročne o 92 %.

Dopyt po značkách s pozitívnym prístupom k ekológii

Viac ako polovica nakupujúcich na celom svete tvrdí, že je pre nich dôležitá ochrana životného prostredia. Aktívne vyhľadávajú značky, ktoré majú pozitívny prístup k ekológii. V roku 2011 ekológiu pri nakupovaní zohľadňovalo 30 % a v roku 2021 to robí 49 % spotrebiteľov. Pozitívny rast v dopyte zákazníkov po eko produktoch a technológiách bude pokračovať – vyplýva to zo spomínaného prieskumu GfK.

Prečítajte si tiež
Planeo začalo doručovať aj cez službu Packeta
Planeo

Nákupné správanie Slovákov je tiež čoraz viac založené na faktoroch ako ochrana životného prostredia a udržateľnosť. Zvýšený záujem zaznamenalo Planeo v špeciálnej kategórii elektrických kompostérov. Food Cycler od značky Sage spracuje rôznorodý odpad z potravín a zredukuje jeho objem o 80 %. Výsledný substrát sa dá následne použiť ako hnojivo pre rastliny.

„V ponuke nášho obchodu je len od druhej polovice minulého roka, no už teraz je to hit – žiadajú si ho najmä ľudia z väčších miest a satelitov,“ objasňuje Juraj Nedeliak a dodáva: „sto percentný rast zaznamenala aj značka SodaStream, teda oblasť prípravy perlivej vody. Spojilo sa pri nej viacero faktorov – rozšírenie sortimentu o nové príchute sirupov a teda možnosť pripraviť si ochutené nápoje aj bez nutnosti vláčenia fliaš z obchodu, jednoduchosť prípravy v pohodlí domova a ekologický aspekt. Aj keď sa na Slovensku rozbehlo zálohovanie, uvedomelí zákazníci sa radšej rozhodnú šetriť svoju peňaženku a plastový odpad radšej vôbec nevytvárať.“

V kategórii kávovarov nastal posun k inovatívnejším, ale aj pohodlnejším produktom. Menej sa predávajú kapsľové kávovary, naopak žiadanejšie sú automatické a pákové kávovary na zrnkovú kávu.  Kontinuálne rastie aj segment elektrických kolobežiek – napríklad pri značke Sencor sa dopyt nezastavil od jesene minulého roka.

Súvisiace články:

PlaneoPlaneo otvorilo 53. predajňu a avizuje ďalšie rozširovanie PlaneoPlaneo začalo doručovať aj cez službu Packeta

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera