logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: Keď je menej viac alebo široká ponuka môže byť aj demotivujúca

31. marca 2022
Blog 0
933
Katarína Droppová: Keď je menej viac alebo široká ponuka môže byť aj demotivujúca

V dnešnej modernej dobe je zaužívané, že čím máme toho na výber viac, tým lepšie. Štúdie však ukazujú presný opak – nielenže ľudia menej nakupujú, keď im toho ponúkneme príliš, ale v konečnom dôsledku sú so svojou voľbou aj menej spokojní. Toto všetko sa tak podpíše pri ich ďalšom nákupe. Ako a čo sa teda oplatí ponúkať zákazníkom?

Z klasickej ekonomickej teórie či rôznych marketingových príručiek sa dozviete, že je výhodné poskytovať zákazníkom plné regály rôznych druhov zemiakových lupienkov, nealkoholických nápojov či sladkostí. Nehovoriac o neprebernej ponuke zmrzlín v cukrárňach. Skrátka – čím viac, tým lepšie: pre predaj, zisk, obrat… Viacero štúdií, ktoré sa zamerali na tento fenomén, však ukazuje, že to nemusí byť vôbec pravda.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Kedy sa vám oplatí spolupráca s influencermi?

Výskum z Kolumbijskej a Stanfordskej univerzity sa zameral na pokus s džemami – v prvej polovici dňa dali zákazníkom na výber 6 a v druhej polovici dňa 24 až 30 rôznych druhov lekvárov. Pre spotrebiteľov pripravili nielen ochutnávky priamo na mieste, no sledovali tiež, či si tieto produkty aj nakoniec kúpia. Výsledky prekvapili.

Široká ponuka je lákavejšia, ale nepodporuje predaj

Z 242 zákazníkov, ktorí prešli okolo stánku so širokou ponukou, sa 145 z nich (teda 60%) pri ňom aj pristavilo a ochutnalo. Okolo zúženej ponuky prešlo 260 zákazníkov, no len 40 % (104) sa pri ňom aj zastavilo. Smerom k predaju to však malo opačný efekt.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod?

Pri menšom výbere si džem kúpilo 30 % ľudí (31 zákazníkov), no pri rozšírenej ponuke to boli len 3 percentá (4 nakupujúci). Predpoklad, že pri pestrejšej ponuke vyhovieme takmer všetkým typom spotrebiteľov, sa teda nepotvrdil. Test pritom robili v dvoch rozličných dňoch, neskôr aj s iným druhom tovaru – čokoládou. Výsledky však zostali rovnaké.

Ani vtedy sa však so závermi neuspokojili a išli do inej oblasti – vzdelávania. Študenti mohli získať extra kredity za napísanie práce na vybranú tému. Jednej skupine dali na výber menej tém, druhej omnoho viac, aj z rôznou tematikou. Výsledky? Skupina, ktorá mala na výber menej tém, odovzdala viac prác a súčasne boli kvalitnejšie, ako pri druhej skupine, pretože získali vyššie priemerné ohodnotenie.

Rýchla doba nepraje veľkému výberu

Výskum zašiel ešte o čosi ďalej a zisťoval, ako sú nakupujúci spokojní so svojou voľbou. A aj tu sú výsledky nelichotivé smerom k väčšiemu výberu. Tí zákazníci, ktorí si vybrali džem zo širokej ponuky, sa aj po kúpe zhrýzali myšlienkami, či si naozaj vybrali správne, či predsa len nemali siahnuť po nejakom inom druhu. Naopak tí, ktorí toho toľko na výber nemali, boli so svojou voľbou spokojní a už ju ďalej neriešili.

Aj toto poukazuje na to, že niekedy je menej viac. Pretože okrem toho, že predáte väčšie množstvo,  zákazníci sa ku vám aj radi vrátia – sú totiž s nákupom spokojní a majú pozitívnu nákupnú skúsenosť. A to je to, o čo by malo ísť každému predajcovi.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Kedy sa vám oplatí spolupráca s influencermi? Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod? Ako sa zmenilo nakupovanie od Nežnej revolúcie? Katarína Droppová: Chce vaša firma podporiť ľudí na Ukrajine? Urobte to správne

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera