logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Katarína Droppová: Chce vaša firma podporiť ľudí na Ukrajine? Urobte to správne

3. marca 2022
Blog 0
448
Katarína Droppová: Chce vaša firma podporiť ľudí na Ukrajine? Urobte to správne

Situácia na Ukrajine je vážna a je preto pochopiteľné, že nám osud našich východných susedov nie je ľahostajný. Množstvo jednotlivcov a firiem chce podporiť tých, ktorí to skutočne potrebujú – tu je niekoľko tipov, ako to urobiť správne.

Na Slovensku sa zdvihla vysoká miera solidarity a pomoci Ukrajine, ktorá zažíva jednu z nepredstaviteľných a najtragickejších udalostí. Osud ukrajinských ľudí nám nie je ľahostajný. Pomocnú ruku podávajú nielen štátne inštitúcie, neziskové organizácie, jednotlivci, ale tiež súkromné spoločnosti.  Ako však podporiť ľudí na Ukrajine tak, aby táto pomoc bola skutočne užitočná, a zároveň nedošlo k poškodeniu vašej firmy či značky?

Prečítajte si tiež
Kaufland a Lidl podporia ľudí zasiahnutých konfliktom na Ukrajine

Začnite u seba

Ak chcete podporiť ľudí na Ukrajine, ujasnite si v prvom rade svoje možnosti. Začnite u svojich ľudí – či niekto z vášho najbližšieho okolia alebo vašej firmy nepotrebuje vašu pomoc. Môžu to byť vaši klienti, zamestnanci, ich rodiny či blízki. Najlepšia pomoc je konkrétna a adresná.

Následne si vyhodnoťte, či pôjde o hmotnú pomoc alebo o finančný príspevok. Nájdite si overené spoločnosti, ktoré skutočne pomáhajú a skontaktujte sa s nimi.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Z pokazeného výrobku obviní zákazník obchodníka, tvrdia prieskumy

Najskôr konať

Ak sa už rozhodnete pomôcť, berte to ako záväzok. Tu nejde o pozitívne PR, ale o skutočných ľudí v tragickej situácii. Ako uvádza Asociácia komunikačných agentúr, najhoršie je zviditeľňovať sa cez pomoc, ktorá sa nestala, alebo je robená zo zištných dôvodov. K podpore sa už prihlásilo množstvo veľkých a známych značiek, ale to vás nemusí odradiť – každá pomoc sa počíta. Dôležité je, aby ste uskutočnili naozaj všetko, čo ste komunikovali.

Mediálny priestor

Ak už máte objednaný mediálny priestor, zvážte jeho využitie na vyššie ciele – napríklad na ďalšiu podporu ľuďom na Ukrajine, na zastavenie šírenia dezinformácií alebo pre organizácie, ktoré majú naliehavé výzvy – Červený kríž a podobne. Vašu pomoc viete vhodne šíriť aj cez vaše vlastné kanály, ako je webová stránka, blog, sociálne médiá a podobne.

Nešírte dezinformácie

Overené informácie pomáhajú, dezinformácie škodia. Vďaka tomu, ako komunikujete, môžete prispieť k vyššej kvalite mediálneho priestoru a k tomu, aby sa čo najviac podstatných informácií dostalo k čo najväčšiemu slovenskému publiku.

Nešírte urážlivý obsah

Skontrolujte si, či vaše reklamné texty neobsahujú nevhodné slová, ako ´invázia zliav´, ´útok či vojna cien´, ´kolóny´, ´výsadok´ a podobne. Aj keď sa to inokedy môže zdať skvelé, v aktuálnej situácii ide o cynické a urážlivé slovné spojenia. Rovnako si skontrolujte, či sa vaše kampane nevyskytujú na dezinformačných weboch.

Správne umiestnenie

Tiež si skontrolujte, či sa vaše reklamy nezobrazujú pri nevhodnom obsahu – môže to totiž poškodiť vašu značku. Zastavte kampane v takých médiách, kde sa to môže stať a rovnako skontrolujte sociálne siete. Nechcete, aby obsah v spojení s vašou firmou vzbudzoval negatívne asociácie. Sledujte tiež, či nedochádza k nevhodnému spájaniu vašej značky s aktuálnymi udalosťami – napríklad formou memečiek, slovných hračiek, gifov a podobne.

Komunikujte so zamestnancami

Nezabudnite o všetkom informovať vašich kolegov, zamestnancov aj partnerov. Vysvetlite im váš postoj k aktuálnej situácii, objasnite kroky a aktivity, ktoré plánujete realizovať a dôvody, ktoré vás k tomu vedú. Neklamte, nezahmlievajte, buďte transparentní. Zamedzíte tým vzniku špekulácií, fámov, hoaxov, aj prípadným nevhodným aktivitám, konfliktom či obvineniam. Tiež pomôžte vašim zamestnancom, aby sa dostali k informáciám, ktoré sú overené a dôveryhodné.

Vyjadrite podporu zamestnancom, ktorých sa táto vážna situácia dotýka, určte si procesy ako im pomôcť. Rovnako motivujte a podporujte kolegov, ktorí chcú z vlastnej iniciatívy pomáhať ľuďom na Ukrajine. Starajte sa o duševné zdravie svojich kolegov, v tejto situácii je to skutočne dôležité.

Pár tipov na záver:

  • Naštudujte si históriu regiónu a posuňte to ďalej
  • Komunikujte realisticky, používajte správne vetné spojenia, nedramatizujte zbytočne situáciu, neeskalujte napätie
  • Používajte len overené informácie, nešírte hoaxy či fake news – nájdete tu.
  • Buďte empatickí za všetkých okolností
  • Podporujte adresne alebo cez oficiálne a overené zdroje, využiť môžete aj tieto linky:
redcross.sk/ukrajina
clovekvohrozeni.sk/pomoc-ukrajina
www.mzv.sk  –  www.mzv.sk/ukrajina
www.mosr.sk
www.facebook.com/hoaxPZ
ktopomozeukrajine.sk
ukraine.ua/news/stand-with-ukraine
how-to-help-ukraine-now.super.site
linktr.ee/help_ukraine_global
linktr.ee/ukraine_ua

 

Súvisiace články:

Kaufland a Lidl podporia ľudí zasiahnutých konfliktom na Ukrajine Katarína Droppová: Z pokazeného výrobku obviní zákazník obchodníka, tvrdia prieskumy Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022?

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera