
Spoločnosť Danone a spoločnosť Nutricia v Českej republike a na Slovensku od januára tohto roka vystupujú pod spoločným názvom Danone. Zavŕšila sa tým plánovaná transformácia a od januára 2022 spoločnosť Danone prevzala pod svoj manažment podnikanie v oblasti dojčenskej a klinickej výživy vrátane lokálnych aktivít a obchodných divízií spoločnosti Nutricia aj po právnej stránke. Fúzia spoločností je ďalším plánovaným krokom transformácie „Local First“.
V novembri 2020 spoločnosť Danone oznámila svoj globálny plán reštrukturalizácie a reorganizácie spoločnosti. Jadrom plánu je myšlienka zefektívnenia riadenia podnikania s jedinou obchodnou jednotkou v každej krajine pôsobnosti. Vzhľadom na národovú blízkosť Českej a Slovenskej republiky vytvárajú tieto krajiny jeden celok. Všetky podniky a kategórie produktov Danone sú zastúpené na lokálnej úrovni jednou spoločnosťou, ktorá má väčšiu autonómiu pri rozhodovaní. Vďaka tomu sa lokálne trhy a potreby spotrebiteľov dostávajú ešte viac do popredia.
Dôležitý krok v histórii spoločnosti
Od októbra 2021 je riaditeľom Danone v Českej republike a Danone na Slovensku Marián Jánoš a spomínané zlúčenie je posledným krokom celého procesu. Danone chce deklarovať, že sa aj naďalej bude zaoberať distribúciou a rozvojom mliečnych a rastlinných produktov portfólia Danone ako aj výrobkov detskej a klinickej výživy bývalej spoločnosti Nutricia.
„Ide o veľmi dôležitý krok v histórii spoločnosti Danone v Českej a Slovenskej republike, keďže môžeme pokračovať v našej misii ako kompaktná jednotka. Strategické rozhodnutia sú väčšmi prijímané s ohľadom na miestne prostredie a špecifiká. Lokálny manažérsky tím má väčšiu zodpovednosť za politiku v oblasti kategórií, značiek a inovácií. Som rád, že môžem byť súčasťou tohto tímu s väčšími miestnymi kompetenciami,“ uvádza Marián Jánoš dodáva: „Globálne odborné tímy budú mať poradnú a podpornú úlohu pre efektívne fungovanie lokálneho manažmentu, čo skráti rozhodovací proces, urýchli digitalizáciu, a tým zvýši konkurencieschopnosť a efektivitu spoločnosti.“
Dôraz na zdravú výživu vo všetkých fázach života
Záväzkom spoločnosti Danone je už od roku 1919 podporovať zdravie spotrebiteľov prostredníctvom potravín. „Navyše teraz môžeme klásť väčší dôraz na podporu zdravej a vyváženej výživy vo všetkých fázach života. V súlade s našou globálnou víziou „One Planet. One Health“ chceme podporovať zdravšie stravovanie prostredníctvom ešte silnejšieho portfólia produktov, značiek a služieb zameraných na tento účel,“ doplnil Marián Jánoš.
Kontinuita podnikania a fungovania spoločnosti Danone je zachovaná plynule aj v rámci novej štruktúry. Hlavným cieľom je vyvíjať riešenia výživy vo forme produktov založené na výskume,
ktoré budú pozitívne formovať životy spotrebiteľov. Portfólio produktov spoločnosti Danone
v súčasnosti zahŕňa známe produktové rady ako Activia, Actimel, Danette, Fantasia, Alpro či Provamel a teraz aj produkty detskej a klinickej výživy Nutrilon, Hami, Nutridrink, Nutrison, Cubitan, Neocate a ďalšie.