logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Slováci sa po korone vracajú do kamenných obchodov

24. februára 2022
Správy 0
786
Slováci sa po korone vracajú do kamenných obchodov

Aj keď počas obmedzení nastal presun nákupov do online sveta, po uvoľnení opatrení sa nakupujúci opäť citeľne vracajú do predajní. Vyplýva to z analýz správania spotrebiteľov maloobchodného predajcu Planeo. Dlhé obdobie izolácie si tiež kompenzujú zjednodušením a uľahčením svojho života. Trendom sa tak stávajú spotrebiče s prepracovanejším dizajnom, vysokou funkčnosťou či prémiovou kvalitou.

Počas koronakrízy spotrebitelia preferovali nákupy určitých druhov tovaru prostredníctvom online predajní. Predajca elektroniky Planeo uvádza, že v období druhej vlny pandémie e-shop zaznamenal nárast až o 300 % a neustále si udržiava vzostupnú tendenciu. Otvorením predajní sa však zákazníci vracajú aj do klasických kamenných obchodov.

„Obdobie lockdownu sme využili na modernizáciu, a preto aktuálne znovuotvárame vynovené predajne. Ide napríklad o obchody v Poprade, Nitre či v Partizánskom,“ hovorí Juraj Nedeliak, obchodný riaditeľ siete predajní Planeo a dodáva: „Avšak znateľný nárast kupujúcich pociťujeme po uvoľnení opatrení vo všetkých našich 53 predajniach. Tento trend vidíme nielen u starších zákazníkov, ale aj mladší spotrebitelia si prídu osobne pozrieť spotrebič, poradiť sa v rámci jeho výberu a ak je za dobrú cenu, kúpia si ho priamo na mieste.“

Aj vďaka týmto pozitívnym spotrebiteľským reakciám plánuje Planeo ďalej expandovať a v tomto roku otvoriť ešte ďalšie kamenné prevádzky.

Zákazníci vyhľadávajú spotrebiče s pridanou hodnotou

Zdá sa tiež, že po období obmedzovania si chcú Slováci uľahčiť a spríjemniť svoj život – aj preto v oblasti domácich spotrebičov narastá dopyt po televízoroch, umývačkách, kávovaroch a tiež praktických tyčových vysávačoch, avšak s istou pridanou funkciou.

„V kategórii televízorov sme napríklad zaznamenali zmenu záujmu z menších na výrazne väčšie uhlopriečky televízorov. Zákazníci si vyberajú smart TV s pokročilejšími technológiami, ako OLED, QLED či HDR. V televízore chcú spojenie práce so zábavou – preferujú oveľa kvalitnejšie pozeranie filmov, bezproblémové internetové videoslužby, hranie online hier, no tiež bezdrôtové prepojenie s telefónom či notebookom pre prácu na home office,“ objasňuje Juraj Nedeliak.

Hľadisko funkčnosti je zrejmé aj v segmente vysávačov, kde okrem robotických vysávačov dochádza k nárastu predaja akumulátorových tyčových vysávačov 2v1 alebo 3v1. Takéto vysávače ponúkajú nielen možnosť rýchleho a jednoduchého povysávania často využívaných povrchov, ale aj mopovanie, ktoré ušetrí spotrebiteľom námahu, čas a energiu.

Trendom je spríjemnenie si domáceho prostredia

Spríjemnenie si domáceho prostredia a uľahčenie práce sú aktuálne trendy, ktoré vyplývajú aj z prieskumu GfK. Značky, ktoré poskytujú takéto produkty, zaznamenali až dvojciferný rast, navyše spotrebitelia čoraz viac siahajú po špičkových technológiách so zameraním na ich kvalitu, multifunkčnosť aj inteligentný dizajn. Výsledkom je, že predaj prémiových značiek stúpol počas pandémie až o 24 % a o 12 % sa zvýšil predaj produktov z oblasti technológií a dlhodobej spotreby.

Súvisiace články:

E-shopper barometer: Online nákupom zostanú zákazníci verní aj po pandémii Koronakríza ovplyvnila tržby obchodníkov i preferencie zákazníkov Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera