logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Slováci sa po korone vracajú do kamenných obchodov

24. februára 2022
Správy 0
365
Slováci sa po korone vracajú do kamenných obchodov

Aj keď počas obmedzení nastal presun nákupov do online sveta, po uvoľnení opatrení sa nakupujúci opäť citeľne vracajú do predajní. Vyplýva to z analýz správania spotrebiteľov maloobchodného predajcu Planeo. Dlhé obdobie izolácie si tiež kompenzujú zjednodušením a uľahčením svojho života. Trendom sa tak stávajú spotrebiče s prepracovanejším dizajnom, vysokou funkčnosťou či prémiovou kvalitou.

Počas koronakrízy spotrebitelia preferovali nákupy určitých druhov tovaru prostredníctvom online predajní. Predajca elektroniky Planeo uvádza, že v období druhej vlny pandémie e-shop zaznamenal nárast až o 300 % a neustále si udržiava vzostupnú tendenciu. Otvorením predajní sa však zákazníci vracajú aj do klasických kamenných obchodov.

„Obdobie lockdownu sme využili na modernizáciu, a preto aktuálne znovuotvárame vynovené predajne. Ide napríklad o obchody v Poprade, Nitre či v Partizánskom,“ hovorí Juraj Nedeliak, obchodný riaditeľ siete predajní Planeo a dodáva: „Avšak znateľný nárast kupujúcich pociťujeme po uvoľnení opatrení vo všetkých našich 53 predajniach. Tento trend vidíme nielen u starších zákazníkov, ale aj mladší spotrebitelia si prídu osobne pozrieť spotrebič, poradiť sa v rámci jeho výberu a ak je za dobrú cenu, kúpia si ho priamo na mieste.“

Aj vďaka týmto pozitívnym spotrebiteľským reakciám plánuje Planeo ďalej expandovať a v tomto roku otvoriť ešte ďalšie kamenné prevádzky.

Zákazníci vyhľadávajú spotrebiče s pridanou hodnotou

Zdá sa tiež, že po období obmedzovania si chcú Slováci uľahčiť a spríjemniť svoj život – aj preto v oblasti domácich spotrebičov narastá dopyt po televízoroch, umývačkách, kávovaroch a tiež praktických tyčových vysávačoch, avšak s istou pridanou funkciou.

„V kategórii televízorov sme napríklad zaznamenali zmenu záujmu z menších na výrazne väčšie uhlopriečky televízorov. Zákazníci si vyberajú smart TV s pokročilejšími technológiami, ako OLED, QLED či HDR. V televízore chcú spojenie práce so zábavou – preferujú oveľa kvalitnejšie pozeranie filmov, bezproblémové internetové videoslužby, hranie online hier, no tiež bezdrôtové prepojenie s telefónom či notebookom pre prácu na home office,“ objasňuje Juraj Nedeliak.

Hľadisko funkčnosti je zrejmé aj v segmente vysávačov, kde okrem robotických vysávačov dochádza k nárastu predaja akumulátorových tyčových vysávačov 2v1 alebo 3v1. Takéto vysávače ponúkajú nielen možnosť rýchleho a jednoduchého povysávania často využívaných povrchov, ale aj mopovanie, ktoré ušetrí spotrebiteľom námahu, čas a energiu.

Trendom je spríjemnenie si domáceho prostredia

Spríjemnenie si domáceho prostredia a uľahčenie práce sú aktuálne trendy, ktoré vyplývajú aj z prieskumu GfK. Značky, ktoré poskytujú takéto produkty, zaznamenali až dvojciferný rast, navyše spotrebitelia čoraz viac siahajú po špičkových technológiách so zameraním na ich kvalitu, multifunkčnosť aj inteligentný dizajn. Výsledkom je, že predaj prémiových značiek stúpol počas pandémie až o 24 % a o 12 % sa zvýšil predaj produktov z oblasti technológií a dlhodobej spotreby.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér Katarína Droppová: Sledujte životný štýl vašich zákazníkov a predávajte Tovar&Predaj 1 – 2/2022: Mliečne alternatívy neprevládnu

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera