
Sieť parfumérií Douglas predstavuje tri desiatky predajní a dva e-shopy. Medziročne zvýšila svoje tržby o 20 %, v čom hral dôležitú úlohu najmä počet objednávok oboch online predajní, ktoré medziročne vzrástli o dvojnásobok. Aj napriek silnejúcemu záujmu o virtuálne nakupovanie boli stále takmer tri štvrtiny obratu tvorené predajom z kamenných obchodov.
Vplyv protipandemických opatrení na trhu v Česku a na Slovensku v minulom roku pocítila aj parfuméria Douglas, a to predovšetkým na prudkom náraste e-commerce. „Medziročne sa nám objem objednávok na oboch e-shopoch, o ktoré sa z Prahy staráme, vyšplhal na dvojnásobok. Celkovo sme pre český a slovenský trh zaistili štvrť milióna objednávok. Pričom slovenský e-commerce bol výrazne dynamickejší. Oproti roku 2020 sme sa tam dokonca strojnásobili, čo prisudzujeme sérii dlhých lockdownov,“ vysvetľuje Denis Wanča, e-commerce director parfumérií Douglas pre Česko a Slovensko.
Zákazníci sa vrátili aj do kamenných predajní
Na dynamický rast objednávok z pandemických rokov spoločnosť reagovala posilnením e-commerce tímu. Ďalej rozšírila plochu centrálneho skladu v stredočeskom Stochove na päťnásobok. Firma si ale nemôže sťažovať ani na zásadnú zmenu spotrebiteľského správania. „Obrovská vďaka patrí zákazníkom našich kamenných predajní, ktorí sú veľmi lojálni. Aj cez niekoľkomesačné lockdowny na oboch trhoch sa do obchodov fyzicky vrátili a návštevnosť sme mali porovnateľnú s rokom 2020. Medziročne sa dokonca priemerná hodnota nákupného košíka fyzických predajov zvýšila o sedem percent v poslednom štvrťroku 2021 tak boli tržby už na rovnakej úrovni ako v roku 2019,“ tvrdí Michal Kocman, managing director parfumérie Douglas pre Česko a Slovensko.
Do Českej republiky vstúpila parfuméria Douglas v roku 2004 a od začiatku sa orientovala predovšetkým na budovanie robustnej siete kamenných obchodov, ktorých je dnes v Česku a na Morave 20. Online obchod s českou doménou bol spustený v roku 2018. Úspešnú expanziu na slovenský trh spoločnosť uskutočnila roku 2017, dnes je na území Slovenska už desať kamenných predajní a od roku 2020 aj slovenská verzia e-shopu. Naprieč celou Európou má sieť parfumérií Douglas viac než 2000 parfumérií a v tomto roku plánuje značné investície do online predaja na všetkých trhoch.