
Spoločnosť Tesco pokračuje v stratégii pomôcť zákazníkom stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie. V regáloch reťazca pribudlo viac než 40 noviniek vlastnej značky Plant Chef – hotových jedál či iných produktov na čisto rastlinnej báze. Vhodné sú pre vegetariánov, vegánov i ľudí so špeciálnymi výživovými potrebami.
„Tesco ešte v máji minulého roka ohlásilo stratégiu, ktorá zákazníkom pomôže stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie. Teší nás, že dnes sme k naplneniu našich cieľov opäť o čosi bližšie a môžeme predstaviť úplne nové výrobky vlastnej značky Tesco Plant Chef. Výrobky dokážu chuťou nahradiť mäso a zároveň vyhovieť požiadavkám našich zákazníkov, ktorí potraviny na rastlinnej báze vyhľadávajú čoraz častejšie. Už teraz môžem prezradiť, že k existujúcim 42 produktom Tesco značky Plant Chef pribudnú v obchodoch Tesca čoskoro ďalšie,“ hovorí Erik Šiatkovský, komerčný riaditeľ Tesca na Slovensku.
V ponuke Plant Chef je aktuálne 18 výrobkov vo forme chladených jedál pripravených na konzumáciu, ako je napríklad vegánsky hríbový burger či vegánske hovädzie mäso. Ďalších 24 nových výrobkov, ako vegánsku zmrzlinu či sójové klobásky, nájdu zákazníci v mraziacich boxoch.
Stravovacie návyky Slovákov sa menia
Zmenu v stravovacích návykoch Slovákov nielen zo zdravotného aspektu potvrdila aj sociologička Sylvia Porubänová: ,,Čoraz viac ľudí volí výhradne alebo prevažne rastlinnú stravu nielen kvôli osobnému zdraviu, ale aj kvôli vplyvom výroby mäsových výrobkov na životné prostredie či nehumánne zaobchádzanie so zvieratami. Najmä pre mladšie generácie vyplýva rozhodnutie úplne vylúčiť mäso či obmedziť jeho spotrebu z etických a enviromentálnych dôvodov, čo je nespochybniteľný trend.“
Podľa údajov Svetového fondu na ochranu prírody (WWF) chov dobytka, hydiny i rýb sa podieľa až na tretine emisií skleníkových plynov v potravinárstve: „Obmedziť mäsité jedlá a zaradiť do jedálneho lístka viac potravín rastlinného pôvodu je rozhodnutie v prospech nášho zdravia aj zdravia našej planéty. Chov dobytka, hydiny i rýb sa podieľa na 30 % emisií skleníkových plynov z produkcie potravín, predovšetkým metánu. Zároveň, ako vyplýva zo správy WWF na túto tému, až 82 % plochy, ktorú potrebujeme na produkciu jedla, potrebujeme práve na chov dobytka. Ak sa rozhodneme prejsť z mäsitej na rastlinnú potravu, ktorá má byť zároveň rozmanitá a čo najmenej priemyselne upravená, prispejeme k zníženiu emisií skleníkových plynov, pomôžeme zastaviť odlesňovanie a stratu biodiverzity a znížiť úbytok a znečistenie vôd. A v neposlednom rade sa budeme cítiť zdravší. Nestojí to za to?“ komentuje situáciu Miroslava Plassmann, riaditeľka WWF Slovensko.
V uplynulom roku v Tescu prešlo revíziou vyše 300 výrobkov vlastnej značky v kľúčových kategóriách, aby sa zabezpečila ich zdravšia výživová hodnota. Zákazníci vďaka tomu môžu ešte lepšie kontrolovať svoj príjem príslušných živín. Produktové rady vlastnej značky Tesca navyše teraz už vôbec neobsahujú stužené tuky, a to ani vo výrobkoch, ako sú sušienky, pečivo, cukrovinky, omáčky alebo margaríny.