logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Katarína Droppová: Životné prostredie vs. cena produktov? Toto sú tohtoročné trendy v maloobchode

3. februára 2022
Blog 0
1324
Katarína Droppová: Životné prostredie vs. cena produktov? Toto sú tohtoročné trendy v maloobchode

V predošlom blogu sme sa pozreli na marketingové výzvy, tentoraz sa zameriame na trendy, ktoré by mali podľa odborníkov v tomto roku ovplyvniť maloobchod. Dôraz by sme mali klásť na sociálne siete, pridanú hodnotu produktov, životné prostredie, no tiež dôveryhodnosť a ľudský prístup.

V posledných dvoch rokoch nastali v preferenciách a dopyte domácností výrazné zmeny, pretože spotrebitelia sa museli prispôsobiť novej situácii, ktorú so sebou priniesla pandémia koronavírusu. Ide najmä o prácu z domova, upriamenie pozornosti na oblasť zdravia či zmenu nakupovania v online priestore. Ako tieto dôležité faktory ovplyvnia spôsob podnikania a maloobchodný trh ukázal Prieskum GfK.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé

Hybridná práca

Spotrebitelia sa museli naučiť pracovať z domu a aj keď sa postupne dostáva situácia do normálu, množstvo z nich zostane aspoň čiastočne v domácom prostredí. Napríklad, ak porovnáme január a júl minulého roka, v predaji slúchadiel nastal až 77 percentný nárast. Ukazuje to na fakt, že zákazníci sa snažia mať čo najlepšie, najpríjemnejšie a najproduktívnejšie prostredie, v ktorom žijú a pracujú – pre maloobchodníkov je to teda šanca, ako im s tým čo najviac pomôcť a ponúknuť im tovar a služby presne podľa ich potrieb.

Prečítajte si tiež
Spolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat
influencer

Zdravie a Wellness

Pozornosť spotrebiteľov sa počas korony sústredila predovšetkým na zdravie a tento trend neutícha. Prieskumy ukazujú, že až 49 % spotrebiteľov aktívne vyhľadáva produkty a služby pre zdravý životný štýl. Rast predaja v segmente technológií v tejto oblasti, ako sú napríklad smart hodinky zaznamenávajúce kondíciu, počet krokov, ale aj iné technologické vychytávky a pomôcky pre zdravší život a kontrolu aktívneho spôsobu, vzrástol až o 92 %. Ak sa teda zameriate v svojich službách či produktoch na zdravie, hygienu, ale aj wellness (pretože ľudia si chcú dopriať aj oddych a relax od stresu), urobíte dobre.

Životné prostredie

Viac ako polovica spotrebiteľov na celom svete tvrdí, že ochrana životného prostredia je pre nich dôležitá čoraz viac. V roku 2011 pri rozhodovaní o nákupe zohľadňovalo 30 percent mileniálov ekologické aspekty, no v roku 2021 to robí už 49 % generácie Z. Aj keď zákazníkov spočiatku odrádzala vyššia cena takýchto výrobkov, v posledných rokoch si za ne naopak radi priplatia – ak získajú presvedčenie, že urobia niečo dobré pre planétu. Pozitívny rast v dopyte zákazníkov po eko produktoch a technológiách bude pokračovať. Spotrebitelia už aktívne vyhľadávajú značky, ktoré majú pozitívny prístup k životnému prostrediu a práve to je vaša šanca. Ich nákupy sú založené na hodnotách ako udržateľnosť a recyklovateľnosť, umožnite im ich.

Prekvitajúci retail

Maloobchod je bezpochyby každodennou a neoddeliteľnou súčasťou našich životov. No aj tu spôsobila pandémia zmeny, keď nastal posun v nákupných preferenciách zákazníkov. Napríklad v západnej Európe došlo k nárastu online nakupovania z 27 na 43 percent a podobne to je aj u nás. Aktuálna predajná stratégia maloobchodníkov by sa preto mala zamerať na poskytovanie toho najlepšieho nákupného zážitku pre svojich zákazníkov – a to vo všetkých krokoch nákupu. Ide nielen o jeho nekomplikovanosť, ale aj personalizáciu predaja, prekonávanie očakávania zákazníkov, neplytvanie ich časom, ako aj dôveryhodnosť a ľudský prístup predajcu. Len tak si vybudujete emocionálne puto, získate pozitívnu skúsenosť a spokojnosť zákazníkov aj ich lojalitu.

Viackanálový predaj

Napriek pozitívnym predpovediam je potrebné pripraviť sa na spomalenie predaja a plánovať nadchádzajúcu predajnú stratégiu. Kým sme v uplynulých dvoch rokoch v predaji len reagovali na aktuálny dopyt zákazníkov, tento rok by sme mali mať už dopredu premyslené, čo, kedy a ako budeme zákazníkom ponúkať. Mali by sme sa snažiť predvídať postoje, preferencie a správanie zákazníkov. Zohľadniť treba tiež problémy dodávateľského reťazca, ktoré sa očakávajú, riziko preplnenia určitými zásobami tovaru, inflačný tlak, problémy s logistikou, či rastúce ceny surovín a energií. Preto by sme sa nemali spoliehať len na svoje predtuchy a skúsenosti, ale pracovať viac s dátami a údajmi, ktoré vieme kontinuálne merať.

Pridaná hodnota výrobkov

Prémiové značky zaznamenali v uplynulom roku až 24 %-tný rast, cena takýchto prémiových produktov je pritom až o 50 % vyššia, ako je bežný priemer v danom segmente. Prieskumy však ukazujú, že spotrebiteľom nejde o to, aby sa pochválili pred kamarátmi či susedmi, že majú niečo špeciálne. Čoraz viac siahajú po produktoch známych a overených výrobcov, pretože nechcú míňať svoje peniaze na to, čo o mesiac budú musieť vyhodiť. V predajných stratégiách je preto vhodné sústrediť sa na pridanú hodnotu produktov – nielen šikovný dizajn, ale najmä kvalitu, materiál či funkcionalitu.

Inovatívny predaj

V posledných rokoch bol tiež zaznamenaný značný rast nákupov cez smartfóny a to najmä prostredníctvom sociálnych sietí. Ľudia vidia niečo na facebooku, čo sa im zapáči, kliknú na to a kúpia to. Je to veľmi jednoduché a rýchle. V odhadoch odborníci predpokladajú, že predaj cez tieto kanály zaznamená v roku 2022 cca 20-30 percentný rast. Nezabudnite na to myslieť a poskytnite svojim zákazníkom aj vy túto možnosť.

Zodpovedné budovanie značky

Ak spotrebitelia zistia, že ich zavádzate vo výške poskytovaných zliav, cien produktov alebo im poskytnete neprofesionálne služby, môžu dať o tejto svojej negatívnej skúsenosti vedieť prostredníctvom sociálnych sietí. Táto správa sa rozšíri rýchlosťou blesku a nezriedka sa jej chytia aj médiá. Naruší sa tým vnímanie kvality vami predávaných produktov, ale tiež utrpí povesť vašej firmy. Nezabudnite preto na kontinuálne budovanie reputácie a autentické konanie založené na hodnotách.

Pohotoví obchodníci v tomto roku skrátka investujú do analýzy trhu, svoj predaj rozšíria do viacerých kanálov, pričom nezabudnú na sociálne siete, vyzdvihnú pridanú hodnotu svojich produktov a ochranu životného prostredia. A najmä vďaka svojmu ľudskému prístupu vytvoria svojim zákazníkom pohodlný a maximálne príjemný zážitok z nákupu, a tým prekonajú svoju konkurenciu.

 

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé influencerSpolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera