logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viete, ako si uľahčiť proces stanovenia normy stratného v maloobchode? Tento proces býva pre...
  • Spoločnosť Mondelēz International vymenovala Colina O’Toola za nového marketingového...
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...

IKEA: Život v domácnosti je pre zákazníkov dôležitejší než kedykoľvek predtým

25. januára 2022
Správy 0
1257
IKEA:  Život v domácnosti je pre zákazníkov dôležitejší než kedykoľvek predtým

Napriek mnohým výzvam a pokračujúcej pandémii vo finančnom roku 2021 dosiahla IKEA Slovensko celkový obrat 113 miliónov eur. Obrat bol v porovnaní s minulým rokom takmer totožný. Oproti finančnému roku 2020 narástol počet zamestnancov o vyše 17 %, a to najmä vďaka novovytvoreným pozíciám v oblasti online nákupov, ktoré tvorili podiel predaja 30,7 %. Rozšírili sa služby pre zákazníkov v rámci online prostredia i dvoch nových výdajných miest. V duchu rastúceho e-commerce IKEA spustila novú aplikáciu a v budúcnosti chystá aj pilotný projekt Scan&Pay. Dôležitým aspektom ostáva podľa vyjadrení spoločnosti aj udržateľnosť.

„Uplynulý finančný rok sme čelili situáciám v rámci podnikania, ktoré sme nikdy predtým nezažili. Z dôvodu pandémie a lockdownu bol náš obchodný dom IKEA Bratislava celé štyri mesiace zatvorený. Život doma sa pre našich zákazníkov stal dôležitejší než kedykoľvek predtým a sme im nesmierne vďační za ich neustály záujem o IKEA a naše výrobky. Pretrvávajúca pandémia predstavuje obrovskú výzvu pri plnení objednávok, no prijali sme ju ako príležitosť na zlepšenie riešení v oblasti elektronického obchodu. Výsledkom je vyše 30-percentný podiel nákupu online na celkových tržbách. Celkovo bol náš posledný finančný rok porovnateľný s tým predchádzajúcim,“ hovorí David McCabe, obchodný riaditeľ a riaditeľ pre oblasť trvalej udržateľnosti v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku.

Prečítajte si tiež
IKEA spustila garantovaný odkup detského nábytku

Otvorenie ďalších výdajných miest

Spoločnosť IKEA napriek vzniknutej situácii investovala 146 tisíc eur do rozvoja podnikania a otvorila na strednom Slovensku dve nové výdajné miesta. Okrem Košíc si môžu zákazníci svoj nákup z IKEA vyzdvihnúť už aj v Žiline a Banskej Bystrici. „Vďaka novým výdajným miestam sme posilnili svoju prítomnosť v regióne a pokračujeme v investíciách do digitálnych a udržateľných projektov, ktoré zlepšia skúsenosť našich zákazníkov s nákupom. To všetko by nebolo možné bez našich angažovaných a odhodlaných zamestnancov a lídrov, a preto som rád, že sa nám podarilo investovať a zvýšiť platy v priemere o 6,2 percenta,“ dodáva David McCabe.

IKEA rástla aj ako významný zamestnávateľ. V poslednom roku sa navýšil počet zamestnancov o 105 na celkové číslo 608. Pomer žien a mužov ostáva stále vyrovnaný. Na vedúcich pozíciách sa dokonca drží presne 50:50.

Nová online služba v roku 2023

Spoločnosť zároveň uvádza, že jedným z jej cieľov i naďalej zostáva najmä zlepšovanie zákazníckej skúsenosti v online priestore a v miestach fyzického kontaktu. Svedčí o tom i nová aplikácia, ktorá čoskoro poskytne funkciu Scan&Pay. Služba umožní zákazníkom v obchodnom dome naskenovať a zaplatiť za výrobky priamo v aplikácii, bez nutnosti manipulovať s tovarom. Odstráni sa aj čakanie pri pokladni. Nová funkcia bude slovenským zákazníkom k dispozícii v roku 2023.

Ďalšou novinkou bude po Košiciach otvoriť nové pop-up štúdio v nákupnom centre v ďalšom zo slovenských regiónov. „Náš systém plánovania priestorov prešiel v minulom roku zmenami. Kreatívni dizajnéri poskytujú zákazníkom možnosť naplánovať si priestory od kuchýň až po detské izby štýlovo a efektívne za dostupné ceny. V poslednom roku sme predali až 21 kuchýň denne. Som rád, že rozširujeme plánovacie a poradenské služby pre potreby bývania zákazníkov spolu s podporou pri online nakupovaní. Konkrétna lokalita nového pop-up štúdia je aktuálne v štádiu diskusie,“ hovorí David McCabe.

Online Cirkular Hub

IKEA sa aj v novom finančnom roku zameriava na aktivity, ktoré majú pozitívny vplyv na ľudí aj planétu. Circular Hub, miesto, kde dávame nábytku druhú šancu, dostane online rozmer. Zákazníci si budú môcť prezrieť ponuku nábytku z druhej ruky či vystaveného tovaru cez digitálne kanály, spraviť rezerváciu a tak prispieť k dlhšiemu životu výrobkov.

K recyklácii budú môcť zákazníci prispieť aj vrátením vianočných stromčekov, z ktorých IKEA v spolupráci s IKEA Industry vyrobí nový nábytok. Zo svojho zodpovedného konania budú mať zákazníci dokonca ešte lepší pocit ako v predošlom finančnom roku. Časť z vyrobených knižníc BILLY bude odovzdaná školám či neziskovým organizáciám pomáhajúcim deťom s fyzickým alebo psychickým postihnutím.

Odstraňovanie plastov a viac jedál z rastlinného sortimentu

Celosvetovo sa IKEA zaviazala, že z obalov svojich výrobkov postupne vyradí plasty. Vyraďovanie bude prebiehať postupne – Od roku 2025 sa bude týkať všetkého nového sortimentu, zatiaľ čo balenie existujúceho sortimentu bude upravené do roku 2028. Udržateľnosť zamierila aj do oblasti IKEA Food. Medzi záväzky patrí, že do roku 2025 bude v ponuke 50 % hlavných jedál na rastlinnej báze a 80 % nebude obsahovať žiadne červené mäso.

Ktoré produkty boli najpredávanejšie?

V minulom finančnom roku navštívilo obchodný dom 1,6 milióna zákazníkov, a ďalších 4,7 milióna prišlo cez webové stránky. Najpredávanejším výrobkom bola ikonická taška Frakta. Denne sa v IKEA Slovensko predalo 21 kuchýň, 24 pohoviek, 45 postelí a až 101 matracov. Napriek uzavretej reštaurácii a bistru zákazníci nesklamali a v poslednom roku v IKEA sa predalo 144 000 ikonických guľôčok IKEA a 260 000 hotdogov.

Hlavným záväzkom v roku 2022 ostáva zlepšovať život pre ľudí aj planétu. IKEA pozýva svojich zákazníkov využiť aktivity zamerané na udržateľnosť. Postupne odstraňuje plasty z obalových materiálov a zníži spotrebu mäsa. Veľkým momentom budú aj oslavy 30 rokov IKEA na Slovensku, na ktoré sa môžu zákazníci tešiť už v júni.

Súvisiace články:

IKEA spustila garantovaný odkup detského nábytku

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Stratné v maloobchode – ako na to?

Viete, ako si uľahčiť proces stanovenia normy stratného v maloobchode? Tento proces býva pre daňovníkov často problematický, pretože majú iba veľmi obmedzené možnosti porovnať svoje straty s výškou obvyklou na trhu. V priestoroch obchodu môže dôjsť k zámene, strate, drobnej krádeži alebo úmyselnému či neúmyselnému poškodeniu tovaru. V tomto prípade daňová legislatíva oprávnene umožňuje za […]

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami V polovici októbra zaplaví Čestlice, príznačne v Aquapalace Hoteli Prague, cunami. Stovky obalových profesionálov a profesionálok sem totiž zavítajú na kongres OBALKO 11, ktorý si tento rok určil hlavnú tému so sloganom „Obalové cunami je tu, ostaňte na vlne“. Čo sa tým myslí, objasnila Kateřina Osterrothová, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera