Slováci si rýchlo zvykli na nakupovanie potravín online z pohodlia domova alebo odkiaľkoľvek cez smartfón. Počas celého decembra si zákazníci Tesca zakúpili potraviny online až v objeme vyše 13-tisíc ton. Dôvodom veľkého záujmu bolo aj spustenie novej Tesco služby na doručenie nákupu v deň objednávky a zdvojnásobenie kapacít služby. Novinka je po testovaní v hlavnom meste od novembra minulého roka dostupná už vo všetkých dovozových lokalitách.
„Online nákupy našich zákazníkov pred vianočnými sviatkami a koncom roka potvrdili, že Slováci sa rýchlo naučili nakupovať online bežné potraviny dennej spotreby, akými sú rožky, čerstvé pečivo, mlieko či múka,“ hovorí Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesca na Slovensku, a dodáva: „O službu bol veľký záujem nielen vo forme dovozu až k dverám domu, ale aj v rámci možnosti Klikni a vyzdvihni, kde si nachystaný tovar zákazníci vyzdvihli napríklad cestou z práce. Aj touto cestou sa chcem poďakovať všetkým kolegom za ich úžasné nasadenie nielen pred Vianocami, ale počas celého roka. Bez nich by služba nedosiahla takú obľúbenosť u zákazníkov.“
Ktoré položky sa v online košíku objavujú najčastejšie?
K desiatim najpredávanejším položkám, ktoré zákazníci najviac objednávali online koncom minulého roka, patrili napríklad rožok, mlieko vlastnej značky Tesco, pivo, nealko nápoje, banány či múka. Rožok vedie rebríček najpredávanejších položiek online dlhodobo, zákazníci ho vyhľadávajú nielen na sviatky, ale po celý rok. Iba počas decembra minulého roka vodiči v rámci online nákupov zákazníkom rozviezli takmer 87-tisíc kusov rožkov, čo je približne 4 300 kilogramov.
Potraviny nakupuje online každý piaty Slovák
Online nákupy sú v súčasnosti k dispozícii pre vyše 2,8 milióna zákazníkov na Slovensku, resp. pre 1,1 milióna domácností. Podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu NMS Market Research v súčasnosti nakupuje potraviny online takmer každý piaty Slovák či Slovenka (19 % respondentov).
„Hoci inovácie sú základom konkurencieschopnosti každej firmy aj ekonomík štátov, je dôležité, aby boli aj zrozumiteľné a dostupné používateľom. Iba tak môžu byť pre náš život užitočné. Práve používateľská jednoduchosť, ako je to pri inováciách Tesca pre zákazníkov, umožňuje dostupnosť technológií pre širokú verejnosť,“ vysvetľuje Michal Kardoš, výkonný riaditeľ Slovenskej aliancie pre inovatívnu ekonomiku.
„Vďaka zlepšeniu online nákupov o novú službu doručenia nákupu v deň objednávky sme prijali aj desiatky nových kolegov, ktorí sa v zázemí starajú o hladký priebeh online nákupov,“ dopĺňa Martin Bulla.