logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Privátne značky dm sa zamerajú na recykláciu CO₂

19. januára 2022
Správy 0
806
Privátne značky dm sa zamerajú na recykláciu CO₂

dm ako jedna z prvých spoločností oznámila recykláciu CO₂ a následné využitie ako suroviny pre ďalšiu výrobu, napríklad pri výrobe obalov. Túto metódu v súčasnosti využíva pri výrobe prostriedkov na umývanie riadu. Technológia vyvinutá spoločnosťou LanzaTech umožní získavať suroviny novým udržateľným spôsobom.

Na odvrátenie klimatickej zmeny je nevyhnutné v priebehu nasledujúcich desiatich rokov drasticky znížiť emisie oxidu uhličitého do atmosféry. Klimatológovia sa zhodujú, že zníženie možno dosiahnuť len kombináciou rôznych prístupov. Okrem radikálnej redukcie procesov, ktorých produktom je práve CO₂, bude nutné zavádzať aj inovatívne metódy schopné viazať a následne znovu využiť už vyprodukovaný oxid uhličitý, napríklad na výrobu obalových materiálov alebo zložiek jednotlivých produktov každodennej potreby.

Prečítajte si tiež
Privátne značky sa v kríze hlásia o slovo

Spoločnosť dm sa preto rozhodla zaradiť do svojho sortimentu päť prostriedkov na umývanie riadu svojej privátnej značky v plastových obaloch, na výrobu ktorých sa používa 30 % recyklovaného oxidu uhličitého. „Táto technológia je prevratným míľnikom v oblasti recyklácie CO₂ a pre našu spoločnosť a naše značky dm je to príležitosť dokázať, že nasadenie inovatívnych technológií môže prispieť k ochrane životného prostredia,“ hovorí Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt. Ekologická stopa je pri takto nastavenej udržateľnej produkcii etanolu nižšia až o 40 %.

CO₂ ako recyklovateľná surovina

LanzaTech, partnerská spoločnosť dm, vyvinula biotechnologický spôsob, ako premeniť emisie CO₂ na etanol, na ktorý sa premieňa oxid uhličitý za pomoci baktérií v bioreaktore. Ten sa následne môže použiť ako zložka čistiacich prostriedkov, ako je to už v prípade prostriedku na umývanie riadu, koncentrátu nature Pro Climate, alebo ako udržateľná surovina na výrobu plastových obalov. Pri recyklácii sa materiál správa ako plasty na báze ropy. Táto technológia stanovuje nové štandardy pri výrobe udržateľnejších obalov, a to v súčasnosti vo svete jedinečnom, priemyselnom meradle. Svedčia o tom aj nedávne úspechy spoločnosti, ako napríklad Nemecká cena za obal roka 2021 či Gold Award za mimoriadne prelomové inovácie súvisiace s produkciou obalov.

Stratégia udržateľnosti značiek dm zahŕňa oblasti ako šetrný prístup k zdrojom, starostlivý výber materiálov, šetrenie primárnych materiálov, zvyšovanie recyklovateľnosti, ochrana klímy či podpora biodiverzity.

Súvisiace články:

Privátne značky sa v kríze hlásia o slovo dm otvára svoju najväčšiu predajňu na Slovensku Kaufland zaradil do svojej ponuky výrobky pre zvieratá z recyklovaných plastov Kaufland na Slovensku otvoril svoju 71. predajňu

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera