logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Privátne značky dm sa zamerajú na recykláciu CO₂

19. januára 2022
Správy 0
1021
Privátne značky dm sa zamerajú na recykláciu CO₂

dm ako jedna z prvých spoločností oznámila recykláciu CO₂ a následné využitie ako suroviny pre ďalšiu výrobu, napríklad pri výrobe obalov. Túto metódu v súčasnosti využíva pri výrobe prostriedkov na umývanie riadu. Technológia vyvinutá spoločnosťou LanzaTech umožní získavať suroviny novým udržateľným spôsobom.

Na odvrátenie klimatickej zmeny je nevyhnutné v priebehu nasledujúcich desiatich rokov drasticky znížiť emisie oxidu uhličitého do atmosféry. Klimatológovia sa zhodujú, že zníženie možno dosiahnuť len kombináciou rôznych prístupov. Okrem radikálnej redukcie procesov, ktorých produktom je práve CO₂, bude nutné zavádzať aj inovatívne metódy schopné viazať a následne znovu využiť už vyprodukovaný oxid uhličitý, napríklad na výrobu obalových materiálov alebo zložiek jednotlivých produktov každodennej potreby.

Prečítajte si tiež
dm otvára svoju najväčšiu predajňu na Slovensku

Spoločnosť dm sa preto rozhodla zaradiť do svojho sortimentu päť prostriedkov na umývanie riadu svojej privátnej značky v plastových obaloch, na výrobu ktorých sa používa 30 % recyklovaného oxidu uhličitého. „Táto technológia je prevratným míľnikom v oblasti recyklácie CO₂ a pre našu spoločnosť a naše značky dm je to príležitosť dokázať, že nasadenie inovatívnych technológií môže prispieť k ochrane životného prostredia,“ hovorí Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt. Ekologická stopa je pri takto nastavenej udržateľnej produkcii etanolu nižšia až o 40 %.

CO₂ ako recyklovateľná surovina

LanzaTech, partnerská spoločnosť dm, vyvinula biotechnologický spôsob, ako premeniť emisie CO₂ na etanol, na ktorý sa premieňa oxid uhličitý za pomoci baktérií v bioreaktore. Ten sa následne môže použiť ako zložka čistiacich prostriedkov, ako je to už v prípade prostriedku na umývanie riadu, koncentrátu nature Pro Climate, alebo ako udržateľná surovina na výrobu plastových obalov. Pri recyklácii sa materiál správa ako plasty na báze ropy. Táto technológia stanovuje nové štandardy pri výrobe udržateľnejších obalov, a to v súčasnosti vo svete jedinečnom, priemyselnom meradle. Svedčia o tom aj nedávne úspechy spoločnosti, ako napríklad Nemecká cena za obal roka 2021 či Gold Award za mimoriadne prelomové inovácie súvisiace s produkciou obalov.

Stratégia udržateľnosti značiek dm zahŕňa oblasti ako šetrný prístup k zdrojom, starostlivý výber materiálov, šetrenie primárnych materiálov, zvyšovanie recyklovateľnosti, ochrana klímy či podpora biodiverzity.

Súvisiace články:

dm otvára svoju najväčšiu predajňu na Slovensku Kaufland na Slovensku otvoril svoju 71. predajňu

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera