dm ako jedna z prvých spoločností oznámila recykláciu CO₂ a následné využitie ako suroviny pre ďalšiu výrobu, napríklad pri výrobe obalov. Túto metódu v súčasnosti využíva pri výrobe prostriedkov na umývanie riadu. Technológia vyvinutá spoločnosťou LanzaTech umožní získavať suroviny novým udržateľným spôsobom.
Na odvrátenie klimatickej zmeny je nevyhnutné v priebehu nasledujúcich desiatich rokov drasticky znížiť emisie oxidu uhličitého do atmosféry. Klimatológovia sa zhodujú, že zníženie možno dosiahnuť len kombináciou rôznych prístupov. Okrem radikálnej redukcie procesov, ktorých produktom je práve CO₂, bude nutné zavádzať aj inovatívne metódy schopné viazať a následne znovu využiť už vyprodukovaný oxid uhličitý, napríklad na výrobu obalových materiálov alebo zložiek jednotlivých produktov každodennej potreby.
Spoločnosť dm sa preto rozhodla zaradiť do svojho sortimentu päť prostriedkov na umývanie riadu svojej privátnej značky v plastových obaloch, na výrobu ktorých sa používa 30 % recyklovaného oxidu uhličitého. „Táto technológia je prevratným míľnikom v oblasti recyklácie CO₂ a pre našu spoločnosť a naše značky dm je to príležitosť dokázať, že nasadenie inovatívnych technológií môže prispieť k ochrane životného prostredia,“ hovorí Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt. Ekologická stopa je pri takto nastavenej udržateľnej produkcii etanolu nižšia až o 40 %.
CO₂ ako recyklovateľná surovina
LanzaTech, partnerská spoločnosť dm, vyvinula biotechnologický spôsob, ako premeniť emisie CO₂ na etanol, na ktorý sa premieňa oxid uhličitý za pomoci baktérií v bioreaktore. Ten sa následne môže použiť ako zložka čistiacich prostriedkov, ako je to už v prípade prostriedku na umývanie riadu, koncentrátu nature Pro Climate, alebo ako udržateľná surovina na výrobu plastových obalov. Pri recyklácii sa materiál správa ako plasty na báze ropy. Táto technológia stanovuje nové štandardy pri výrobe udržateľnejších obalov, a to v súčasnosti vo svete jedinečnom, priemyselnom meradle. Svedčia o tom aj nedávne úspechy spoločnosti, ako napríklad Nemecká cena za obal roka 2021 či Gold Award za mimoriadne prelomové inovácie súvisiace s produkciou obalov.
Stratégia udržateľnosti značiek dm zahŕňa oblasti ako šetrný prístup k zdrojom, starostlivý výber materiálov, šetrenie primárnych materiálov, zvyšovanie recyklovateľnosti, ochrana klímy či podpora biodiverzity.