logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Podľa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) je novela zákona o potravinách prínosom. Dnes...
  • Prieskumy ukazujú, že za zvýšením tržieb nestojí len široká ponuka tovaru, nízke ceny a akciový...
  • Doručovateľská spoločnosť Packeta spúšťa novú formu doručovania zásielok. K výdajným miestam,...
  • Slovenský maloobchod odštartoval rok 2022 medziročným nárastom tržieb o 16 %. Dôvodom je, že...

Výrobcovia hodnotia uplynulý rok pozitívne

18. januára 2022
Správy 0
363
Výrobcovia hodnotia uplynulý rok pozitívne

Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) ako každoročne realizovalo  prieskum medzi svojimi členmi z radov topmanažérov. Rok 2021 zhodnotili napriek negatívnym dopadom pandémie pozitívne. Miera spokojnosti bola dokonca najvyššia od začiatku zberu dát v roku 2019.

Respondenti prieskumu, ktorý zrealizovalo SZZV, pôsobia väčšinou v spoločnostiach s aktivitami na viacerých trhoch. V dotazníku mali možnosť vyjadriť sa k porovnaniu skúseností zo Slovenska s inými trhmi. Vývoj na našom trhu vnímalo až 71,4 % ako porovnateľný so situáciou v iných európskych krajinách, 28,6 % ho zhodnotilo ako lepší.

Prečítajte si tiež
Potraviny dramaticky prepisujú cenovky

„Optimistické hodnotenie roka podľa svojich slovných komentárov dokázali dosiahnuť najmä vďaka novým produktom, inováciám a vnútorným transformáciám, s ktorými prichádzali počas celého roka,“  komentoval zistenia predseda predstavenstva SZZV Martin Mittner.

Obavy spôsobuje pandémia i rast cien 

Očakávania roka 2022 sú podľa členov SZZV pozitívne, hoci miera optimizmu je najnižšia za obdobie tvorby tohto prieskumu. Svetlé vyhliadky pre tento rok má 78,6 % respondentov,  z čoho úplne pozitívne 14,3 %, neutrálne vyjadrenie malo 14,3 % a skôr negatívne vidí rok 2022 len sedem percent respondentov.

Prečítajte si tiež
Zdražovanie sa v novembri zrýchlilo, ceny vybraných tovarov dosiahli 17-ročné maximum

„Obavy s novým rokom sú spojené hlavne s neistotami šírenia Covid-19 a nepredvídateľnosťou reakcií jednotlivých štátov na ňu. Prvýkrát v prieskume evidujeme aj obavu spojenú s rastom cien na strane dodávateľov, ako aj schopnosťou trhu prijať infláciu. Obzvlášť citlivo vnímajú situáciu v oblasti gastronomických a ubytovacích prevádzok, ktoré sú prirodzeným partnerom značkových výrobcov. Receptom na dosiahnutie úspechu aj v roku 2022 budú inovácie a vlastné úsilie smerujúce k priblíženiu sa k zákazníkom,“ hovorí výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.

Porastú ceny za reklamu?

Po roku 2021, v ktorom slovenskí značkoví výrobcovia očakávali zachovanie výšky výdavkov na reklamu, v roku 2022 predikujú ich navýšenie. 21,4% respondentov očakáva znižovanie výdavkov, 42,9 % zachovanie súčasného stavu a 35,7 % zvyšovanie výdavkov. Navonok optimistická vyhliadka pre médiá však okrem záujmu viac podporiť komunikáciu svojich produktov a služieb, je spojená s ohláseným zvýšením jednotkových cien reklamy.

Súvisiace články:

Potraviny dramaticky prepisujú cenovky Zdražovanie sa v novembri zrýchlilo, ceny vybraných tovarov dosiahli 17-ročné maximum Inflácia v auguste zrýchlila, porastú aj ceny potravín Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi

Odporúčame

U&Sluno

Perfetti

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Kaufland.sk

Nové online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz: Predaj produktov vo viac ako 5 000 kategóriách

V súčasnosti prevádzkuje spoločnosť Kaufland úspešné online trhovisko Kaufland.de a túto službu čoskoro otvorí aj na Slovensku a v Česku. Úspešný koncept nemeckého online trhoviska Kaufland.de sa od roku 2023 predstaví aj v ďalších krajinách. Predajcovia tak pomocou týchto platforiem môžu ponúkať svoj tovar v troch rôznych krajinách súčasne – a to len s jednou […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

31. 5. – 1. 6. 2022, PLMA´s World of Private Label, Amsterdam

2. 6. 2022, Kongres Samoška, Praha

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022

Matej Varga, head of retail franchise, Metro Cash & Carry SR: Počas pandémie sme otvorili najviac obchodov

16. februára 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera