logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...

Coop Jednota bude zálohovať vo viac ako 1 200 predajniach

3. januára 2022
Správy 0
1538
Coop Jednota bude zálohovať vo viac ako 1 200 predajniach

Potravinový reťazec Coop Jednota je pripravený na spustenie nového zálohového systému. Popri tristo predajniach, pre ktoré je zálohovanie zo zákona povinné, zapojí ďalšie stovky predajní do zálohovania dobrovoľne. Vrátiť jednorázové PET fľaše a plechovky spotrebiteľom reťazec umožní vo viac ako 1 200 predajniach, čo je najviac spomedzi všetkých reťazcov.

„Považujeme za dôležité zabezpečit možnosť vrátenia PET fliaš a plechoviek aj obyvateľom menších miest a obcí, kde naša konkurencia kvôli nízkej rentabilnosti nepôsobí. Zapojením sa do dobrovoľného zberu zároveň značne podporíme ciele zálohového systému,“ hovorí Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie Coop Jednoty Slovensko. „Pre tamojších ľudí sú naše predajne často jedinou možnosťou, ako si zabezpečiť aspoň základné druhy potravín bez toho, aby museli precestovať niekoľko kilometrov, a preto sme im vyšli v ústrety aj v oblasti zálohovania,“ pokračuje Branislav Lellák.

Z 2 100 predajní združených v obchodnom systéme Coop Jednota sa do zálohovania zapojí viac ako 1 200. Z toho vo viac ako 900 prevádzkach bude nainštalovaný automat a takmer 400 predajní bude využívať ručný zber.

Ako prebiehala príprava na zálohovanie?

Obchodný systém musel zabezpečiť jednotlivé prevádzkové jednotky z pohľadu odberného miesta od umiestnenia samotného automatu až po napojenie sa na IT infraštruktúru. Rovnako musel pripraviť skladové priestory na dočasné umiestnenie vykúpených obalov. „Po celý čas sme  v intenzívnom kontakte s dodávateľmi automatov aj so samotným Správcom zálohového systému. Postupne školíme personál a pripravujeme komunikačnú kampaň, prostredníctvom ktorej edukujeme aj samotných spotrebiteľov,“ uvádza Branislav Lellák.

Zákazníci Coop Jednoty si v uplynulých mesiacoch mohli zálohovanie vyskúšať vo vybraných predajniach regionálnych spotrebných družstiev, ktoré za každú vyzbieranú fľašu finančne pomohli vybranej inštitúcii pôsobiacej v danej lokalite. „Tisícky vyzbieraných fliaš dokazujú, že spotrebitelia si zálohovanie postupne osvojujú, ale stalo sa nám, že doniesli už aj postláčané obaly. Sme si vedomí, že najmä prvých šesť mesiacov od spustenia zálohovania bude náročných,“ tvrdí Branislav Lellák.

Kľúčové infomrácie pre zákazníkov

Pre zákazníkov je dôležité vedieť, že sa budú zálohovať len obaly s označením (Z) umiestneným v blízkosti čiarového (EAN) kódu a s textom „Zálohované“. Zákazníci si budú musieť zvyknúť, že zálohomat bude akceptovať len nové a nestlačené obaly s ikonkou (Z) a „staré“ obaly ešte budú musieť vhadzovať do žltých kontajnerov. Spotrebiteľom sa odporúča, aby po použití zálohované obaly opláchli a vrátili ich na odberné miesto nestlačené spolu s vrchnákom. Dôležité je, aby na fľašiach ostal čitateľný čiarový kód. Zálohované obaly sa vracajú na označené odberné miesta do označených automatov alebo v prípade ručného zberu pri pokladni. Výška zálohu je 0,15 eur rovnako pre PET fľaše aj plechovky.

Zálohovanie je na Slovensku povinné od 1. januára 2022 pre predajne nad 300 metrvo štvorcových. V Coop Jednote to predstavuje 300 predajní, ktoré sú už na legislatínu povinnosť pripravené. Zvyšných viac ako 900 predajní sa do zálohovania zapojí v priebehu najbližších týždňov. „Chceli by sme vyzvať našich zákazníkov, aby si neodklali staré fľaše, ktoré nepodliehajú zálohovaniu a nenosili nám ich do predajní. Naše priestorové kapacity sú obmedzené a hromadenie nepotrebných fliaš zbytočne zahltí náš personál. Zároveň by som rád spotrebiteľov požiadal o trpezlivosť, zálohovanie predstavuje úplne nový systém, na ktorý si musíme zvykať všetci bez ohľadu na to, či ide o zákazníka alebo predajcu,“ uzatvára Branislav Lellák. Na prípravu a vybudovanie odberných miest na zálohovanie investuje maloobchodná sieť Coop Jednota približne 15 miliónov eur.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok