logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Počas júla sa na prvé miesto rebríčka TOP 5 dostalo stanovisko spoločnosti Kaufland Slovenská...
  • Novou obchodnou riaditeľkou spoločnosti Orkla Foods Česko a Slovensko, jedného z...
  • Spoločnosť Mars, jeden z popredných svetových výrobcov cukroviniek, potravy a výživy pre domáce...
  • Tak ako všetky odvetvia obchodu, aj samotný maloobchod podlieha rôznym zmenám a trendom, ktoré...

Coop Jednota bude zálohovať vo viac ako 1 200 predajniach

3. januára 2022
Správy 0
872
Coop Jednota bude zálohovať vo viac ako 1 200 predajniach

Potravinový reťazec Coop Jednota je pripravený na spustenie nového zálohového systému. Popri tristo predajniach, pre ktoré je zálohovanie zo zákona povinné, zapojí ďalšie stovky predajní do zálohovania dobrovoľne. Vrátiť jednorázové PET fľaše a plechovky spotrebiteľom reťazec umožní vo viac ako 1 200 predajniach, čo je najviac spomedzi všetkých reťazcov.

„Považujeme za dôležité zabezpečit možnosť vrátenia PET fliaš a plechoviek aj obyvateľom menších miest a obcí, kde naša konkurencia kvôli nízkej rentabilnosti nepôsobí. Zapojením sa do dobrovoľného zberu zároveň značne podporíme ciele zálohového systému,“ hovorí Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie Coop Jednoty Slovensko. „Pre tamojších ľudí sú naše predajne často jedinou možnosťou, ako si zabezpečiť aspoň základné druhy potravín bez toho, aby museli precestovať niekoľko kilometrov, a preto sme im vyšli v ústrety aj v oblasti zálohovania,“ pokračuje Branislav Lellák.

Prečítajte si tiež
Zálohovanie sa blíži. Ako majú zákazníci postupovať?

Z 2 100 predajní združených v obchodnom systéme Coop Jednota sa do zálohovania zapojí viac ako 1 200. Z toho vo viac ako 900 prevádzkach bude nainštalovaný automat a takmer 400 predajní bude využívať ručný zber.

Ako prebiehala príprava na zálohovanie?

Obchodný systém musel zabezpečiť jednotlivé prevádzkové jednotky z pohľadu odberného miesta od umiestnenia samotného automatu až po napojenie sa na IT infraštruktúru. Rovnako musel pripraviť skladové priestory na dočasné umiestnenie vykúpených obalov. „Po celý čas sme  v intenzívnom kontakte s dodávateľmi automatov aj so samotným Správcom zálohového systému. Postupne školíme personál a pripravujeme komunikačnú kampaň, prostredníctvom ktorej edukujeme aj samotných spotrebiteľov,“ uvádza Branislav Lellák.

Zákazníci Coop Jednoty si v uplynulých mesiacoch mohli zálohovanie vyskúšať vo vybraných predajniach regionálnych spotrebných družstiev, ktoré za každú vyzbieranú fľašu finančne pomohli vybranej inštitúcii pôsobiacej v danej lokalite. „Tisícky vyzbieraných fliaš dokazujú, že spotrebitelia si zálohovanie postupne osvojujú, ale stalo sa nám, že doniesli už aj postláčané obaly. Sme si vedomí, že najmä prvých šesť mesiacov od spustenia zálohovania bude náročných,“ tvrdí Branislav Lellák.

Kľúčové infomrácie pre zákazníkov

Pre zákazníkov je dôležité vedieť, že sa budú zálohovať len obaly s označením (Z) umiestneným v blízkosti čiarového (EAN) kódu a s textom „Zálohované“. Zákazníci si budú musieť zvyknúť, že zálohomat bude akceptovať len nové a nestlačené obaly s ikonkou (Z) a „staré“ obaly ešte budú musieť vhadzovať do žltých kontajnerov. Spotrebiteľom sa odporúča, aby po použití zálohované obaly opláchli a vrátili ich na odberné miesto nestlačené spolu s vrchnákom. Dôležité je, aby na fľašiach ostal čitateľný čiarový kód. Zálohované obaly sa vracajú na označené odberné miesta do označených automatov alebo v prípade ručného zberu pri pokladni. Výška zálohu je 0,15 eur rovnako pre PET fľaše aj plechovky.

Zálohovanie je na Slovensku povinné od 1. januára 2022 pre predajne nad 300 metrvo štvorcových. V Coop Jednote to predstavuje 300 predajní, ktoré sú už na legislatínu povinnosť pripravené. Zvyšných viac ako 900 predajní sa do zálohovania zapojí v priebehu najbližších týždňov. „Chceli by sme vyzvať našich zákazníkov, aby si neodklali staré fľaše, ktoré nepodliehajú zálohovaniu a nenosili nám ich do predajní. Naše priestorové kapacity sú obmedzené a hromadenie nepotrebných fliaš zbytočne zahltí náš personál. Zároveň by som rád spotrebiteľov požiadal o trpezlivosť, zálohovanie predstavuje úplne nový systém, na ktorý si musíme zvykať všetci bez ohľadu na to, či ide o zákazníka alebo predajcu,“ uzatvára Branislav Lellák. Na prípravu a vybudovanie odberných miest na zálohovanie investuje maloobchodná sieť Coop Jednota približne 15 miliónov eur.

Súvisiace články:

Zálohovanie sa blíži. Ako majú zákazníci postupovať?

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Môjobchod

Sieť potravín Môjobchod získala 2. miesto v počte predajní

Otvorenie ambassador predajne v Maduniciach. 10 rokov od svojho založenia dosiahla maloobchodná sieť potravín Môjobchod  významný míľnik. Otvorením 737. predajne si značka zabezpečila 2. miesto v počte franšíz na slovenskom trhu. K úspechu sa dopracovala najmä snahou dostať sa k svojim zákazníkom čo najbližšie, ponúkať kvalitný sortiment a vytvoriť príjemnejší priestor na nákup. Značka Môjobchod odštartovala […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

12. – 16. 9. 2022, Drinktec 2022, Mníchov

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera