logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022?

23. decembra 2021
Blog 0
1832
Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022?

Je tu koniec roka a s ním sa väčšine ľudí z obchodu a marketingu spája bilancovanie a plánovanie aktivít na budúci rok. Pozrime sa preto, aké trendy by vo vašej marketingovej a komunikačnej stratégii nemali rozhodne chýbať v roku 2022.

Hoci sme všetci dúfali, že to najhoršie je za nami, znovu sa objavujú signály poukazujúce na to, že pandémia tu s nami ešte istú dobu zostane. Uplynulé roky viedli aj k zmene v marketingu a komunikácii spoločností. PR sa stalo jeho neoddeliteľnou súčasťou a užšie ako kedykoľvek predtým spolupracovalo na podpore šírenia posolstva značiek. Je kreatívnou časťou marketingu a práve PR manažéri sa museli popasovať s rôznymi výzvami – napríklad ako zákazníkom, partnerom aj zamestnancom odkomunikovať zmeny v predaji, bezpečnosti, ponuke alebo o celkovej transformácii spoločnosti. Mnohé firmy museli flexibilne zareagovať a pretransformovať svoje podnikanie.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

Čo si teda môžeme priniesť z tohto roka? Jednoznačne to, že nedokážeme predpovedať budúcnosť. Nastal celosvetový posun vo zvykoch spotrebiteľov, v cestovaní, nakupovaní, v práci, teda celkovo v každodennom živote. Na čo sa teda sústrediť v roku 2022?

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše

Rozprávajte príbehy o svojej značke

Svet PR už nie je len o tlačových správach. Komunikácia je všade, a tak sa komunikační manažéri osvedčili aj v digitálnom marketingu, ktorý aktuálne hrá prím. Je potrebné si osvojiť dynamické spôsoby rozprávania vlastných príbehov prostredníctvom vlastných sociálnych médií a kanálov, ako je vlastný Youtube kanál a videá, interaktívna webová stránka, firemné blogy či podcasty.

Zmeňte štýl aj formu komunikácie

Ak už chcete publikovať tlačovú správu, mala by obsahovať len kľúčové údaje a ísť výhradne relevantným novinárom, aj keď to bude znamenať veľmi krátky zoznam médií. Práve takýto personalizovaný prístup rešpektuje aktuálnu situáciu aj čas novinárov a pomáha budovať skutočne kvalitný vzájomný vzťah. Budúcnosť úspešného marketingu je v personalizácii obsahu, kampaní aj komunikácie a tiež v starostlivo vybratých slovách a zmysluplne zvolených témach. Vaša komunikácia by mala byť takpovediac hyperlokálna, spoločensky prínosná či kreatívne nápaditá – všetko toto znamená držať krok s novinkami a aktuálnym dianím. Ak budete schopní hovoriť jazykom vašej cieľovej skupiny, bude vaša značka medzi vašimi spotrebiteľmi skutočne rezonovať.

Využite naplno výhodu sociálnych médií

Instagram s funkciou zahrnutia externých odkazov pomôže rozšíriť vašu komunikáciu ďalším smerom, propagovať váš obsah a zvýšiť návštevnosť webových stránok či internetových obchodov. Navyše je táto zmena prístupná aj pre influencerov s menším počtom sledovateľom, čo tiež poskytuje možnosť dostupnosti partnerstiev. Facebook v našich končinách zostáva síce hlavným komunikačným kanálom, ak však chcete pôsobiť na odborné publikum, rozšírte svoju komunikáciu aj na LinkedIn.

Kľúčový je branding

Sociálne médiá nie sú len platformou na informovanie o vašej ponuke. S digitálnym pripojením z prakticky celého sveta je kvalitne vybudovaný brand ešte dôležitejší, pretože vaše sociálne kanály a web sú tým prvým, s čím sa nový zákazník u vás stretne. Ľudia chcú komunikovať a vedieť, kto stojí za značkou. Je to tiež dôležitý nástroj PR, ako zabrániť poškodeniu dobrého mena spoločnosti. Silná a kontinuálne budovaná značka si s tým dokáže poradiť.

Sila TikToku a influencerov

V roku 2021 sa táto platforma stala jasným hitom sociálnych médií, a to nielen pre tínedžerov a mileniálov. Prispela k ďalšiemu nárastu influencer marketingu. No aj tu ide predovšetkým o autenticitu a zábavu, ktorú značky môžu využiť naozaj kreatívne. Sú to práve influenceri, ktorí dostanú váš produkt či službu k ďalším ľuďom. V roku 2022 by mal nastať odklon od marketingu pre masy k marketingu viac cielenému na zákazníkov. Tí sa rozhodujú na základe ústneho odporúčania a v čase online doby sú to práve sociálne médiá, ktoré im ho poskytujú. Je preto dôležité stanoviť si, ktorí influenceri sú pre nich dôveryhodní – či tí veľkí, ktorí propagujú každý deň novú značku, alebo skôr tí menší, ktorí odporúčajú značku na základe osobného vyskúšania a presvedčenia. Takéto partnerstvo dokáže urobiť zázraky – nielen tým, že oslovíte nových ľudí, ktorí navštívia vaše stránky, ale tiež podporou pozitívneho imidžu vašej značky prostredníctvom skutočných a uveriteľných ľudí. Pokiaľ ide o návratnosť investícií v sociálnych médiách, aj tu platí, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita.

Autenticita a prepojenie

Spotrebitelia si čoraz viac všímajú komunikáciu a aktivitu značiek, ktoré nakupujú, a chcú vedieť, že míňajú svoje peniaze na podporu práve takej značky, ktorá robí dobré veci pre svojich zákazníkov, zamestnancov, ale aj komunitu a spoločnosť. So zmenami a neistotou, ktoré sme zažili, spotrebitelia túžia po skutočných hodnotách. Ak zapojíte vašu komunikačnú agentúru, určite vám pomôže rozvíjať kľúčové posolstvá, partnerstvá aj príbehy na vytvorenie zmysluplných spojení medzi vašimi službami, produktmi a koncovými spotrebiteľmi. V konečnom dôsledku je to práve empatia, ktorú budú v roku 2022 spotrebitelia očakávať – empatický postoj vám môže zachrániť povesť aj podporiť budúci predaj.

Kolegovia ako základný pilier

Komunikácia so zamestnancami je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Keďže svet naďalej prechádza zmenami spôsobenými Koronou, chcete sa vo firme predsa posúvať dopredu, nie riešiť rezignáciu. Kto by nechcel mať lepší plat, viac času na seba, flexibilné zamestnanie – práve preto musia zamestnávatelia prehodnotiť to, čo ponúkajú zamestnancom.

Je potrebné kvalitne komunikovať hodnoty spoločnosti aj do vlastných radov, len tak si udržíte kvalitných ľudí, ktorí budú „kopať“ za váš tím a za vašu značku. Takže nejde len o to vysvetliť im ciele vašej spoločnosti, ale aj to, ako ich chcete dosiahnuť a tiež realizovať projekty, na ktoré by mohli byť hrdí. Zamestnanci chcú pracovať pre spoločnosť, kde sa budú cítiť prijatí, dôležití, kde firma vníma ch potenciál a umožňuje im rozvíjať ho. Ak firmu pozitívne vnímajú jej zamestnanci, aj zákazníci ju budú vnímať ako dobrého zamestnávateľa a značku, ktorá sa správa k svojim zamestnancom férovo a stará sa o nich.

Celkovo sa dá povedať, že zákazníci chcú spolupracovať s tými najlepšími spoločnosťami, s lídrami alebo sa nimi aspoň nechať inšpirovať. Práve začiatok roka je vhodným obdobím na prehodnotenie vašej marketingovej stratégie a vďaka vhodne zvolenému, hmatateľnému a integrovanému prístupu v komunikácii vybudovať ešte silnejšiu pozíciu vašej značky.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone? Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše influencerEšte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí Katarína Droppová: Z pokazeného výrobku obviní zákazník obchodníka, tvrdia prieskumy

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera