logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Zálohovanie sa blíži. Ako majú zákazníci postupovať?

21. decembra 2021
Správy 0
543
Zálohovanie sa blíži. Ako majú zákazníci postupovať?

Začiatkom januára 2022 sa spustí povinné zálohovanie jednorazových obalov. Dotýkať sa bude takmer všetkých nápojov, ktoré sú balené v plastových fľašiach či plechovkách s objemom 0,1 až 3 litre. Existujú však i výnimky, ktorých sa zálohovanie zatiaľ netýka.

Povinné zálohovanie sa týka takmer všetkých nápojov balených v plastových fľašiach.  Medzi výnimky patria obaly od mlieka a mliečnych nápojov, sirupov a alkoholických nápojov s obsahom alkoholu viac ako 15 %. Tieto obaly budeme naďalej vhadzovať do žltých kontajnerov určených na zber plastov. Základným pravidlom je, aby sa fľaše a plechovky odovzdávali neskrčené a s čitateľným čiarovým kódom. Len tak ich vie zálohomat či ručný scanner overiť a vyplatiť zákazníkovi naspäť záloh.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Aké zmeny v spotrebiteľskom správaní prináša zálohovanie nápojových obalov?

Zálohovať môžeme len tie obaly, ktoré sú označené symbolom zálohovania, teda veľkým symbolom Z vsadeným do recyklačných šípok. Ten bude umiestnený v blízkosti čiarového kódu a dopĺňať ho bude text „Zálohované“. Ak  plastové fľaše  a plechovky zálohovať nebudeme, záloh 15 centov prepadne. Čo je však oveľa dôležitejšie, nevyužijeme príležitosť efektívneho zberu odpadov, ktorý môže viesť k recyklácii z fľaše do fľaše a z plechovky do plechovky a odľahčeniu životného prostredia.

Aká je výška zálohu?

Cena zálohu je pre všetky druhy jednorazových nápojových obalov jednotná, a to 15 centov. Nezáleží teda na tom, či vraciame plastovú fľašu alebo plechovku a či má zálohovaný obal objem 2 deci alebo 2 litre. Fľaše a plechovky síce môžeme zálohovať v ktoromkoľvek obchode na Slovensku, bez ohľadu na to, kde sme ich predtým kúpili, avšak vrátený záloh môžeme následne minúť len v predajni, kde sme dané obaly odovzdali.

Prečítajte si tiež
Coop Jednota Nové Zámky spustila automat na zber jednorazových obalov

„Pre zákazníkov je celý systém nastavený prakticky a jednoducho. Prázdne obaly prinesieme do obchodu, vložíme ich do zálohomatov alebo odovzdáme pri pokladniach a počkáme si na potvrdenie o zálohu,“ vysvetľuje Roman Postl, managing director spoločnosti Tomra Collection Slovakia. Záloh môžeme minúť pri ďalšom nákupe, alebo nám jeho výšku vyplatia pri pokladni.

Obaly sa vracajú do zálohomatov, v menších predajniach pri pokladni

Prázdne plastové fľaše či plechovky budeme po novom nosiť späť do obchodov. Prevádzky, ktoré majú rozlohu nad 300 metrov štvorcových, sú povinné zálohované obaly odoberať. Pre ostatné obchody je zálohovanie dobrovoľné.

Obaly budeme vracať do pripravených zálohomatov, alebo v menších obchodoch pri pokladni, kde ich pracovník odoberie a overí pomocou ručného skenera. Odberné miesta si môžu pre svoje prevádzky zvoliť jeden z troch schválených spôsobov odberu, a to automatizovaný – zálohomaty, poloautomatizovaný a ručný zber. Zálohomaty slúžia na prijímanie, rozpoznávanie, triedenie aj skladovanie obalov. Zároveň tiež po odovzdaní obalov vytlačia kupón s  výškou  zálohu, ktorý za vrátené obaly dostaneme. Ich princíp je teda podobný ako pri známych automatoch na zálohovanie sklenených fliaš.

Z obchodov sa vrátené plastové fľaše a plechovky budú prepravovať do triediaceho centra a odtiaľ na recykláciu. Následne sa z recyklovaného materiálu budú môcť vyrobiť nové fľaše či plechovky na ten istý účel. Práve táto výhoda sa radí medzi najväčšie prínosy zálohovania, keďže pri doterajšom zbere odpadov takéto efektívne zálohovanie nebolo možné.

Viac informácií o slovenskom systéme zálohovania nájdete na: www.slovenskozalohuje.sk alebo www.spravcazaloh.sk.

Súvisiace články:

Jakub Berčík: Aké zmeny v spotrebiteľskom správaní prináša zálohovanie nápojových obalov? Coop Jednota Nové Zámky spustila automat na zber jednorazových obalov

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera