logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Plzeňský Prazdroj tento mesiac definitívne končí s pivom v plaste

20. decembra 2021
Správy 0
570
Plzeňský Prazdroj tento mesiac definitívne končí s pivom v plaste

Plzeňský Prazdroj na Slovensku tento rok definitívne ukončil stáčanie piva do PET fliaš a jeho predaj zákazníkom. Spoločnosti sa cieľ podarilo naplniť o rok skôr, ako pôvodne plánovala vo svojej stratégii udržateľnosti. V spojení s novým zálohovým systémom tak Prazdroj postupuje v ambícii dosiahnuť plnú cirkularitu svojich obalov. Pozornosť bude upriamovať najmä na vratné fľaše a zvyšovanie podielu recyklátu v plechovkách.

Už minulý rok sa podarilo Plzeňskému Prazdroju Slovensko urobiť významný krok na ceste k udržateľnosti. Ako prvé z pivného PETu v roku 2020 odišli značky Gambrinus a Šariš, vďaka čomu ušetrila spoločnosť viac ako 500 ton plastu ročne. Prazdroj teraz potvrdzuje definitívny odchod od pivného PETu aj v prípade zvyšných dvoch značiek, ktoré ešte mali v ponuke pivo v plaste – Smädný Mních a Velkopopovický Kozel.

Prečítajte si tiež
Kofola a Mattoni 1873 kupujú podiel v slovenskej spoločnosti, ktorá vyrába a recykluje PET fľaše

„Cirkularita je u nás v Prazdroji jedným z hlavných pilierov udržateľnej stratégie. Keďže pivné PET fľaše musia obsahovať špeciálnu membránu, ktorá znemožňuje z tohto obalu vyrobiť opäť pivnú PET fľašu, rozhodli sme sa na ceste k plnej cirkularite obalov od nich upustiť úplne. Už na jeseň sme prestali stáčať pivo do PET fliaš, teraz sa iba dopredá to, čo je ešte aktuálne na skladoch,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. Je teda možné, že v súvislosti s dopredajom skladových zásob sa v prvých týždňoch budúceho roka spotrebitelia s pivom v PET fľašiach ešte stretnú.

Slováci uprednostňujú zálohovateľné obaly

Dôležitú úlohu na ceste k udržateľnosti zohrali aj samotní spotrebitelia, ktorí začali siahať viac po vratných obaloch. Aj nedávne prieskumy pivovarníkov z leta tohto roka potvrdili, že Slováci postupne prechádzajú k udržateľnému životnému štýlu, pričom takmer 58 % z nich deklarovalo, že uprednostňuje práve zálohovateľné obaly pred jednorazovými. Vratné sklenené fľašky sa tešia čoraz väčšej obľube a ich popularita na Slovensku rastie. Prazdroj kúpu piva vo vratnom skle dlhodobo podporuje a ukázalo sa, že spotrebitelia to oceňujú. Predaje pív v tomto balení totiž medziročne vzrástli nad očakávania, takmer až o 20 % a vratné fľaše sa tak stali druhou najsilnejšou kategóriou z hľadiska objemov baleného piva na Slovensku.

Rovnako ako na vratné sklenené fľaše sa Prazdroj zameriava aj na zvyšovanie podielu recyklátu v pivných plechovkách. „Sme si istí, že v súvislosti s novým zálohovým systémom Slováci uvítajú možnosť vrátiť plechovky do predajní a dopomôžu tak k prakticky nekonečnej recyklácii hliníka bez dopadu na jeho kvalitu. Z plechovky sa tak opäť bude môcť stať plechovka, čo je v súlade aj s našou ambíciou dosiahnuť plnú cirkularitu obalov do roku 2030. Tá sa javí ako najefektívnejšia zo všetkých spôsobov zaobchádzania s použitými obalmi,“ vysvetľuje na záver Martin Grygařík.

Súvisiace články:

Kofola a Mattoni 1873 kupujú podiel v slovenskej spoločnosti, ktorá vyrába a recykluje PET fľaše Jakub Berčík: Aké zmeny v spotrebiteľskom správaní prináša zálohovanie nápojových obalov?

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera