logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...
  • Nepotravinársky diskontný reťazec Action má na Slovensku už šesť predajní. Minulý týždeň...

Plzeňský Prazdroj tento mesiac definitívne končí s pivom v plaste

20. decembra 2021
Správy 0
1207
Plzeňský Prazdroj tento mesiac definitívne končí s pivom v plaste

Plzeňský Prazdroj na Slovensku tento rok definitívne ukončil stáčanie piva do PET fliaš a jeho predaj zákazníkom. Spoločnosti sa cieľ podarilo naplniť o rok skôr, ako pôvodne plánovala vo svojej stratégii udržateľnosti. V spojení s novým zálohovým systémom tak Prazdroj postupuje v ambícii dosiahnuť plnú cirkularitu svojich obalov. Pozornosť bude upriamovať najmä na vratné fľaše a zvyšovanie podielu recyklátu v plechovkách.

Už minulý rok sa podarilo Plzeňskému Prazdroju Slovensko urobiť významný krok na ceste k udržateľnosti. Ako prvé z pivného PETu v roku 2020 odišli značky Gambrinus a Šariš, vďaka čomu ušetrila spoločnosť viac ako 500 ton plastu ročne. Prazdroj teraz potvrdzuje definitívny odchod od pivného PETu aj v prípade zvyšných dvoch značiek, ktoré ešte mali v ponuke pivo v plaste – Smädný Mních a Velkopopovický Kozel.

Prečítajte si tiež
Plzeňský Prazdroj skončí s pivnými PET fľašami

„Cirkularita je u nás v Prazdroji jedným z hlavných pilierov udržateľnej stratégie. Keďže pivné PET fľaše musia obsahovať špeciálnu membránu, ktorá znemožňuje z tohto obalu vyrobiť opäť pivnú PET fľašu, rozhodli sme sa na ceste k plnej cirkularite obalov od nich upustiť úplne. Už na jeseň sme prestali stáčať pivo do PET fliaš, teraz sa iba dopredá to, čo je ešte aktuálne na skladoch,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. Je teda možné, že v súvislosti s dopredajom skladových zásob sa v prvých týždňoch budúceho roka spotrebitelia s pivom v PET fľašiach ešte stretnú.

Slováci uprednostňujú zálohovateľné obaly

Dôležitú úlohu na ceste k udržateľnosti zohrali aj samotní spotrebitelia, ktorí začali siahať viac po vratných obaloch. Aj nedávne prieskumy pivovarníkov z leta tohto roka potvrdili, že Slováci postupne prechádzajú k udržateľnému životnému štýlu, pričom takmer 58 % z nich deklarovalo, že uprednostňuje práve zálohovateľné obaly pred jednorazovými. Vratné sklenené fľašky sa tešia čoraz väčšej obľube a ich popularita na Slovensku rastie. Prazdroj kúpu piva vo vratnom skle dlhodobo podporuje a ukázalo sa, že spotrebitelia to oceňujú. Predaje pív v tomto balení totiž medziročne vzrástli nad očakávania, takmer až o 20 % a vratné fľaše sa tak stali druhou najsilnejšou kategóriou z hľadiska objemov baleného piva na Slovensku.

Rovnako ako na vratné sklenené fľaše sa Prazdroj zameriava aj na zvyšovanie podielu recyklátu v pivných plechovkách. „Sme si istí, že v súvislosti s novým zálohovým systémom Slováci uvítajú možnosť vrátiť plechovky do predajní a dopomôžu tak k prakticky nekonečnej recyklácii hliníka bez dopadu na jeho kvalitu. Z plechovky sa tak opäť bude môcť stať plechovka, čo je v súlade aj s našou ambíciou dosiahnuť plnú cirkularitu obalov do roku 2030. Tá sa javí ako najefektívnejšia zo všetkých spôsobov zaobchádzania s použitými obalmi,“ vysvetľuje na záver Martin Grygařík.

Súvisiace články:

Plzeňský Prazdroj skončí s pivnými PET fľašami Jakub Berčík: Aké zmeny v spotrebiteľskom správaní prináša zálohovanie nápojových obalov? Coop Jednota Krupina spustila pilotný projekt zberu PET fliaš a plechoviek Kaufland spúšťa testovanie zálohovania nápojových obalov

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera