logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Prieskum: Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, stáva sa súčasťou sviatočného stola

15. decembra 2021
Správy 0
924
Prieskum: Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, stáva sa súčasťou sviatočného stola

Slováci si aj počas Vianoc radi vychutnávajú pivo. Prieskum spoločnosti Heineken Slovensko ukázal, že ho vyhľadávame nielen počas letnej sezóny, ale nechýba ani na sviatočnom stole či po štedrej večeri. Oproti zvyšku roka sa menia len preferencie. Radlery sú koncom roka na ústupe, dominuje svetlé pivo.

Z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť Heineken  v spolupráci s agentúrou MNForce na vzorke 1000 respondentov, vyplýva, že až 40 % opýtaných si s obdobím Vianoc spája práve svetlé pivo. Mierne na ústupe sú po letnej sezóne ovocné radlery, ktoré si počas Vianoc vychutnáva 26 % opýtaných.

Prečítajte si tiež
Novým obchodným riaditeľom Heineken Slovensko sa stal Rastislav Raček

„V zime konzumenti siahajú menej po radleroch, rastie podiel štandardného piva. Konzumenti v porovnaní s letnými mesiacmi preferujú ťažšie, viacstupňové pivá. Zároveň vidíme, že pred Vianocami nakupujú väčší objem piva na jeden nákup, preto sú dobrou voľbou  aj multibalenia,“ uviedla Helena Windisch, manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko a dodáva, že svetlý ležiak patrí medzi dlhodobo obľúbené pivo. Na Slovensku je podľa vyjadrení spoločnosti aj naďalej jednoznačne najobľúbenejším pivným štýlom svetlý ležiak. Viac než polovicu predaného piva na Slovensku tvoria klasické desiatky.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že pivo si počas Vianoc doprajeme najmä po večeri, s čím súhlasí viac ako tretina opýtaných (34 %) alebo pri sledovaní televízie či filmu (23 %). To, že je pivo spoločenský nápoj, potvrdzuje aj fakt, že respondenti deklarovali, že si ho najčastejšie vychutnávajú v spoločnosti rodiny. Na tomto tvrdení sa zhodla takmer polovica opýtaných (47 %).

Prečítajte si tiež
Heineken Slovensko predstavuje nového marketingového riaditeľa

Druhý rok s pandémiou mení spotrebiteľské správanie

Hoci pivo patrí medzi obľúbené nápoje Slovákov, správanie spotrebiteľov a preferencie pri nákupe piva sa menia. Vplyv na to mala najmä aktuálna pandemická situácia. „Na pivnom trhu vidíme dve reakcie na obmedzenia spojené s pandémiou. Jedna skupina ľudí začala častejšie kupovať prémiové výrobky. Druhá, menšia skupina, sa orientuje viac podľa ceny. Preto sa aj na pivnom trhu stále viac otvárajú nožnice a konzumenti mainstreamových pív si buď priplácajú za prémiové značky alebo si miesto nich radšej kúpia tie lacnejšie,“ uviedla Helena Windisch.

Zároveň počas roka výraznejšie rástol aj predaj produktov s nulovým obsahom alkoholu.  Medziročne stúpa a momentálne tvoria 17,4 % predaných objemov. Z pohľadu preferencie balenia sa veľká časť spotrebiteľov prikláňa k nákupu piva v plechovke, no obnovil sa aj záujem o vratné sklenené fľaše, ktoré počas roka rástli významným tempom. „Sme zvedaví na to, aké zmeny prinesie zavedenie povinného zálohovania nápojových plechoviek a plastových fliaš od januára 2022,“ dodala Helena Windisch.

Súvisiace články:

Novým obchodným riaditeľom Heineken Slovensko sa stal Rastislav Raček Heineken Slovensko predstavuje nového marketingového riaditeľa Prieskum Billa: Mladých zákazníkov láka výhodná cena, pre starších je dôležitá čistota predajne Pivovar Budvar má aj napriek koronakríze za sebou úspešný rok

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera