logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Podľa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) je novela zákona o potravinách prínosom. Dnes...
  • Prieskumy ukazujú, že za zvýšením tržieb nestojí len široká ponuka tovaru, nízke ceny a akciový...
  • Doručovateľská spoločnosť Packeta spúšťa novú formu doručovania zásielok. K výdajným miestam,...
  • Slovenský maloobchod odštartoval rok 2022 medziročným nárastom tržieb o 16 %. Dôvodom je, že...

Prieskum: Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, stáva sa súčasťou sviatočného stola

15. decembra 2021
Správy 0
393
Prieskum: Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, stáva sa súčasťou sviatočného stola

Slováci si aj počas Vianoc radi vychutnávajú pivo. Prieskum spoločnosti Heineken Slovensko ukázal, že ho vyhľadávame nielen počas letnej sezóny, ale nechýba ani na sviatočnom stole či po štedrej večeri. Oproti zvyšku roka sa menia len preferencie. Radlery sú koncom roka na ústupe, dominuje svetlé pivo.

Z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť Heineken  v spolupráci s agentúrou MNForce na vzorke 1000 respondentov, vyplýva, že až 40 % opýtaných si s obdobím Vianoc spája práve svetlé pivo. Mierne na ústupe sú po letnej sezóne ovocné radlery, ktoré si počas Vianoc vychutnáva 26 % opýtaných.

Prečítajte si tiež
Plzeňský Prazdroj skončí s pivnými PET fľašami

„V zime konzumenti siahajú menej po radleroch, rastie podiel štandardného piva. Konzumenti v porovnaní s letnými mesiacmi preferujú ťažšie, viacstupňové pivá. Zároveň vidíme, že pred Vianocami nakupujú väčší objem piva na jeden nákup, preto sú dobrou voľbou  aj multibalenia,“ uviedla Helena Windisch, manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko a dodáva, že svetlý ležiak patrí medzi dlhodobo obľúbené pivo. Na Slovensku je podľa vyjadrení spoločnosti aj naďalej jednoznačne najobľúbenejším pivným štýlom svetlý ležiak. Viac než polovicu predaného piva na Slovensku tvoria klasické desiatky.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že pivo si počas Vianoc doprajeme najmä po večeri, s čím súhlasí viac ako tretina opýtaných (34 %) alebo pri sledovaní televízie či filmu (23 %). To, že je pivo spoločenský nápoj, potvrdzuje aj fakt, že respondenti deklarovali, že si ho najčastejšie vychutnávajú v spoločnosti rodiny. Na tomto tvrdení sa zhodla takmer polovica opýtaných (47 %).

Prečítajte si tiež
Prieskum Billa: Mladých zákazníkov láka výhodná cena, pre starších je dôležitá čistota predajne

Druhý rok s pandémiou mení spotrebiteľské správanie

Hoci pivo patrí medzi obľúbené nápoje Slovákov, správanie spotrebiteľov a preferencie pri nákupe piva sa menia. Vplyv na to mala najmä aktuálna pandemická situácia. „Na pivnom trhu vidíme dve reakcie na obmedzenia spojené s pandémiou. Jedna skupina ľudí začala častejšie kupovať prémiové výrobky. Druhá, menšia skupina, sa orientuje viac podľa ceny. Preto sa aj na pivnom trhu stále viac otvárajú nožnice a konzumenti mainstreamových pív si buď priplácajú za prémiové značky alebo si miesto nich radšej kúpia tie lacnejšie,“ uviedla Helena Windisch.

Zároveň počas roka výraznejšie rástol aj predaj produktov s nulovým obsahom alkoholu.  Medziročne stúpa a momentálne tvoria 17,4 % predaných objemov. Z pohľadu preferencie balenia sa veľká časť spotrebiteľov prikláňa k nákupu piva v plechovke, no obnovil sa aj záujem o vratné sklenené fľaše, ktoré počas roka rástli významným tempom. „Sme zvedaví na to, aké zmeny prinesie zavedenie povinného zálohovania nápojových plechoviek a plastových fliaš od januára 2022,“ dodala Helena Windisch.

Súvisiace články:

Plzeňský Prazdroj skončí s pivnými PET fľašami Prieskum Billa: Mladých zákazníkov láka výhodná cena, pre starších je dôležitá čistota predajne

Odporúčame

U&Sluno

Perfetti

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Kaufland.sk

Nové online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz: Predaj produktov vo viac ako 5 000 kategóriách

V súčasnosti prevádzkuje spoločnosť Kaufland úspešné online trhovisko Kaufland.de a túto službu čoskoro otvorí aj na Slovensku a v Česku. Úspešný koncept nemeckého online trhoviska Kaufland.de sa od roku 2023 predstaví aj v ďalších krajinách. Predajcovia tak pomocou týchto platforiem môžu ponúkať svoj tovar v troch rôznych krajinách súčasne – a to len s jednou […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

31. 5. – 1. 6. 2022, PLMA´s World of Private Label, Amsterdam

2. 6. 2022, Kongres Samoška, Praha

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022

Matej Varga, head of retail franchise, Metro Cash & Carry SR: Počas pandémie sme otvorili najviac obchodov

16. februára 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera