logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Pandémia prinútila zmeniť prácu tretinu Slovákov

10. decembra 2021
Správy 0
772
Pandémia prinútila zmeniť prácu tretinu Slovákov

Podľa zistení najnovšieho prieskumu spotrebiteľského platobného správania European Consumer Payment Report muselo kvôli pandémii zmeniť prácu až 30 % Slovákov. Približne päť percent odišlo z práce dobrovoľne, aby podporili svoju rodinu. Ďalších 25 % bolo donútených prestať vykonávať aktuálnu prácu, pretože pôsobili v segmente, ktorý bol pandémiou priamo ovplyvnený. Niektorí dostali vládnu podporu, ale celkovo až 19 % prišlo aj o časť alebo o celý príjem.

Zistenia vychádzajú z najnovšieho prieskumu spotrebiteľského platobného správania European Consumer Payment Report 2021, ktorý koncom novembra vydala spoločnosť Intrum. Na prieskume sa zúčastnilo 1000 Slovákov.

Kto na pandémiu doplatil najviac?

Z pohľadu pracovnej stability prieskum zaznamenal najhoršie dopady u strednej generácie (45-54 roční). Až štvrtina z nich musela prestať pracovať v oblasti, v ktorej pôsobili, kvôli povahe svojej práce, čo sa odrazilo aj na znížení príjmu. V rámci príjmových skupín boli takéto dopady citeľné najmä u ľudí s nižšími príjmami. Tu je zároveň aj najväčší podiel (7 %) tých, ktorí odišli z práce dobrovoľne, aby sa postarali o svojich blízkych.

Z celoeurópskeho pohľadu je situácia porovnateľná

Mužom sa darilo miernejšie lepšie ako ženám, ale rozdiely vo výsledkoch sú len malé. Celkovo situácia na Slovensku zodpovedá celoeurópskym výsledkom. Ak sa však na to pozrieme jednotlivo, zistíme, že pandémia ešte výraznejšie polarizovala Európu. Z krajín je na tom najlepšie Estónsko, kde až 82% opýtaných nezaznamenalo žiaden dopad pandémie na svoju prácu. Najhoršie je na tom Španielsko, kde si stabilitu práce udržalo 62 %. Priamy negatívny dopad zaznamenalo Portugalsko (23%) a Španielsko (22%), kde takmer štvrtina obyvateľov prišla o prácu a aj príjem, prípadne boli nútení začať pracovať v inom odvetví.

Je to naozaj také čierne?

Zdá sa, že pracovná stabilita nie je jediným kritériom, ktoré ovplyvňuje finančnú pohodu Slovákov. Svoju rolu tu zohráva aj finančná gramotnosť a osobná zodpovednosť človeka. Síce tretina Slovákov opustila svoje dovtedajšie pracovné pôsobenie, máme naproti tomu 70 % Slovákov, ktorých zamestnanecká situácia ostala nezmenená. Avšak aj napriek tomu iba polovica Slovákov udáva, že ich finančná pohoda a schopnosť platiť účty včas neboli ovplyvnené a súčasne len jeden zo štyroch (25%) tvrdí, že pandémia na nich buď už nemá alebo ani nemala negatívny finančný vplyv.

„Je zrejmé, že u tých, ktorí sa dokážu na veci pozrieť z nadhľadu a nepodliehajú panike, sa to odráža ja na miere ich finančnej zodpovednosti. Slováci, ktorí majú zdravé finančné návyky, sa dokázali otriasť a nenechali sa pandémiou zatlačiť na dno. Ak boli nútení odísť zo segmentu postihnutého pandémiou, dokázali sa presunúť inde,“ dodáva Martin Musil, výkonný riaditeľ spoločnosti Intrum Slovakia.

Súvisiace články:

Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi Júlové tržby obchodníkov boli vyššie ako pred pandémiou Zdražovanie sa v novembri zrýchlilo, ceny vybraných tovarov dosiahli 17-ročné maximum

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera