logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Pandémia prinútila zmeniť prácu tretinu Slovákov

10. decembra 2021
Správy 0
482
Pandémia prinútila zmeniť prácu tretinu Slovákov

Podľa zistení najnovšieho prieskumu spotrebiteľského platobného správania European Consumer Payment Report muselo kvôli pandémii zmeniť prácu až 30 % Slovákov. Približne päť percent odišlo z práce dobrovoľne, aby podporili svoju rodinu. Ďalších 25 % bolo donútených prestať vykonávať aktuálnu prácu, pretože pôsobili v segmente, ktorý bol pandémiou priamo ovplyvnený. Niektorí dostali vládnu podporu, ale celkovo až 19 % prišlo aj o časť alebo o celý príjem.

Zistenia vychádzajú z najnovšieho prieskumu spotrebiteľského platobného správania European Consumer Payment Report 2021, ktorý koncom novembra vydala spoločnosť Intrum. Na prieskume sa zúčastnilo 1000 Slovákov.

Kto na pandémiu doplatil najviac?

Z pohľadu pracovnej stability prieskum zaznamenal najhoršie dopady u strednej generácie (45-54 roční). Až štvrtina z nich musela prestať pracovať v oblasti, v ktorej pôsobili, kvôli povahe svojej práce, čo sa odrazilo aj na znížení príjmu. V rámci príjmových skupín boli takéto dopady citeľné najmä u ľudí s nižšími príjmami. Tu je zároveň aj najväčší podiel (7 %) tých, ktorí odišli z práce dobrovoľne, aby sa postarali o svojich blízkych.

Z celoeurópskeho pohľadu je situácia porovnateľná

Mužom sa darilo miernejšie lepšie ako ženám, ale rozdiely vo výsledkoch sú len malé. Celkovo situácia na Slovensku zodpovedá celoeurópskym výsledkom. Ak sa však na to pozrieme jednotlivo, zistíme, že pandémia ešte výraznejšie polarizovala Európu. Z krajín je na tom najlepšie Estónsko, kde až 82% opýtaných nezaznamenalo žiaden dopad pandémie na svoju prácu. Najhoršie je na tom Španielsko, kde si stabilitu práce udržalo 62 %. Priamy negatívny dopad zaznamenalo Portugalsko (23%) a Španielsko (22%), kde takmer štvrtina obyvateľov prišla o prácu a aj príjem, prípadne boli nútení začať pracovať v inom odvetví.

Je to naozaj také čierne?

Zdá sa, že pracovná stabilita nie je jediným kritériom, ktoré ovplyvňuje finančnú pohodu Slovákov. Svoju rolu tu zohráva aj finančná gramotnosť a osobná zodpovednosť človeka. Síce tretina Slovákov opustila svoje dovtedajšie pracovné pôsobenie, máme naproti tomu 70 % Slovákov, ktorých zamestnanecká situácia ostala nezmenená. Avšak aj napriek tomu iba polovica Slovákov udáva, že ich finančná pohoda a schopnosť platiť účty včas neboli ovplyvnené a súčasne len jeden zo štyroch (25%) tvrdí, že pandémia na nich buď už nemá alebo ani nemala negatívny finančný vplyv.

„Je zrejmé, že u tých, ktorí sa dokážu na veci pozrieť z nadhľadu a nepodliehajú panike, sa to odráža ja na miere ich finančnej zodpovednosti. Slováci, ktorí majú zdravé finančné návyky, sa dokázali otriasť a nenechali sa pandémiou zatlačiť na dno. Ak boli nútení odísť zo segmentu postihnutého pandémiou, dokázali sa presunúť inde,“ dodáva Martin Musil, výkonný riaditeľ spoločnosti Intrum Slovakia.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér Tovar&Predaj 7 – 8/2021: Raňajky valcujú zdravé trendy Pandémia ukázala na výhody práce v obchode

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera