logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Maloobchodný reťazec Mere plánuje v budúcom roku vstup na Slovensko

7. decembra 2021
Správy 0
27043
Maloobchodný reťazec Mere plánuje v budúcom roku vstup na Slovensko

Od októbra je na českom maloobchodnom trhu nový hráč, spoločnosť Torgretail CZ. Aktuálne tu prevádzkuje dva obchody Mere, do konca roka však plánuje otvoriť tretí a do dvoch rokov by malo byť v Česku približne 50 predajní. V budúcom roku má spoločnosť v pláne vstúpiť na slovenský trh. Pôvodne ruský koncept tvrdého diskontu sa pod značkou Mere rozvíja od roku 2009, v Európe pôsobí tretí rok. Overený formát a skúsenosti z trhu majú ambíciu osloviť spotrebiteľov, ktorí hľadajú možnosti lacného nákupu.

Maloobchodný reťazec predajní Mere je súčasťou skupiny spoločností Svetofor, jedného z najväčších ruských maloobchodných operátorov v diskontnom segmente. Predajne Svetofor sa nachádzajú v Rusku, Bielorusku a v strednej Ázii, a to v celkovom počte viac než 2500 miest predaja. Dnes má predajne vo formáte hard diskontu okrem Rumunska taktiež v Belgicku, Francúzsku, Taliansku, Nemecku, Poľsku, Rakúsku, Španielsku, Veľkej Británii, v pobaltských krajinách a na Ukrajine. Pripravuje sa vstup do Bulharska. Podľa zástupcov spoločnosti prispieva k rozvoju optimálnej infraštruktúry pre obchodný sektor, je obchodným nástrojom, ktorý umožňuje miestnym a regionálnym výrobcom a dodávateľom predávať ich výrobky čo najrýchlejšie a vo veľkých objemoch.

Prečítajte si tiež
Žabka otvára predajňu v Malackách

Mere oslovuje nízkou cenou

V prípade novootvorených predajní Mere nejde o obchod v susedstve, akým je napríklad Billa alebo Albert v Česku. „Všetky reťazce sú pre nás v podstate konkurenciou, ale naši zákazníci k nám prichádzajú raz, maximálne dvakrát za týždeň. Ide väčšinou o rodiny či majiteľov malých obchodov s potravinami alebo reštaurácie. Môžu u nás nakupovať bez obmedzení také množstvo výrobkov, aké potrebujú. Keď k nám prídu, vidia tovar za perfektnú cenu a chcú napríklad celú paletu, tak im ju predáme,“ vysvetľuje manažérka nákupu Natalie Sinkina.

Výber lokality určujú špecifické podmienky

Pre obchody Mere sú stanovené špeciálne podmienky. Lokalita musí byť vedľa cesty a veľkým parkoviskom a prístupom pre kamióny dodávateľov. Predajná plocha musí byť od 800 do 1200 metrov štvorcových, stropy musia byť vysoké dva až štyri metre. Dôvod? Obchody sú zároveň i skladmi, kde je tovar vystavený prevažne na paletách. „V Česku máme zatiaľ málo takých ponúk. Navrhujú nám, aby sme stavali, ale my nestaviame, máme záujem len o nájmy,“ vysvetľuje Natalie Sinkina. Dodáva, že obchody nezahŕňajú chladničky, len chladiaci priestor na 60 metroch štvorcových, kam môžu zákazníci aj s vozíkmi ísť a vybrať si tovar, ktorý potrebujú. Pokiaľ ide o zriadenie centrálneho skladu, dochádza k nemu až  v okamihu, keď má tento retailer v danej krajine minimálne 10 obchodov. K tomu už prišlo napríklad v Nemecku alebo pobaltských krajinách.

Prečítajte si tiež
Primark otvorí prvý obchod v Česku 17. júna, v Bratislave už podpísal nájomnú zmluvu

Každá pobočka spoločnosti, ktorá má centrálu v Rusku, je v každom štáte samostatnou jednotkou. Môže zdieľať alebo odporúčať kontakty na dodávateľov, s ktorými má dobrú skúsenosť. Ale každú riadi samostatne vedenie, ktorá má k dispozícii nákupné oddelenie. Český tím aktuálne tvorí približne desať ľudí. Rovnaký počet pracovníkov ma na starosti taktiež jednotlivé miesta predaja. Otváracia doba je od 8 do 20-tej hodiny každý deň, okrem štátnych sviatkov.

Menší počet položiek, vyšší obrat tovaru   

Sortiment zahŕňa približne 400 položiek potravinárskeho i nepotravinárskeho tovaru. Podiel medzi miestnymi a dovážanými produktmi je približne 70 ku 30 percentám. Asi desatinu tvorí ponuka tovarov z Ruska. Práve tieto potraviny, ako je napríklad čaj, patria k najžiadanejším. „Po novom máme v ponuke napríklad ruské kvalitné detské mydlo. Inak na základe nášho štandardu neposkytujeme zákazníkom príliš veľký výber medzi ponúkanými položkami. Podľa štatistík našich predajní je ideálne mať v sortimente z danej produktovej kategórie dve položky, obe za výhodnú cenu. Tým dosahujeme vysoký obrat tovaru,“ špecifikuje Natalie Sinkina. Dopĺňa, že medzi najžiadanejšie kategórie patrí alkohol, balené mäsové výrobky a údeniny, rovnako tak aj domáce potreby.

„Naše ceny sa pohybujú v nízkom a strednom segmente, prémiový u nás nenájdete. Sme schopní predávať aj výrobky s blížiacim sa dátumom minimálnej trvanlivosti, čomu zodpovedá aj jeho cena. Samozrejmostí je pritom upozornenie zákazníkov na túto skutočnosť,“ upresňuje.

Stratégia ponúknuť čo najnižšiu cenu

„Naša stratégia je ponúknuť zákazníkovi čo najnižšiu cenu. Dávame si na tovar prirážku od 15 do 18 percent, čo je náš jediný príjem. Naša marža môže klesať, aby cena bola naozaj dostupná. Máme stále rovnaké ceny, takzvané akčné ponuky nerobíme. Šetríme na všetkom tak, aby naše náklady boli čo možno najnižšie. To znamená prevažne paletový predaj beu krásnych regálov,“ približuje Natalie Sinkina. Vyjadruje sa aj k aktuálnej situácii na trhu: „Máme už teraz informácie od všetkých našich dodávateľov, že od nového roka budú musieť výrobky zdražieť, minimálne o 15 až 20 percent. Ich náklady na energie či dopravu stále rastú.“

Prednosť majú miestni dodávatelia

Predajca vždy dáva prednosť spolupráci s lokálnymi dodávateľmi, predovšetkým z logistických dôvodov. Rolu hrá tiež veľkosť dodávateľskej spoločnosti. Čím menšia, tým lepšia. Jeho politika pritom je, že nezalistuje tovar, u ktorého bude rozdiel oproti cene na trhu menší než 20 percent. Má tak nastavený centrálny účtovný systém, ktorým sa riadia všetky pobočky. Je možné zalistovať aj výrobky veľkých tradičných značiek, ale len so zľavou 40 %.

„Ak príde iný dodávateľ a ponúkne za daný výrobok nižšiu cenu, dávame možnosť tomu stávajúcemu, aby znížil cenu. Pokiaľ môže, dohodneme sa na novej cene. Ak nie, dopredáme jeho tovar a následne prechádzame k inému dodávateľovi. Snažíme sa, aby naša spolupráca s dodávateľmi bola bezproblémová a príjemná, aby všetko prebiehalo k obojstrannej spokojnosti. Novým dodávateľom zároveň otvárame trh,“ uvádza Natalie Sinkina. Rozhoduje podľa nej len ponúknutá cena, neexistujú žiadne poplatky, ktoré sú bežné u iných reťazcov. Nepraktizujú sa ani žiadne pokuty, napríklad za nedodanie zmluvne dohodnutého množstva tovaru. „Môže sa stať čokoľvek, a pokiaľ nastane problém, vždy dodávateľom vychádzame v ústrety. Nie je pre nás problém ani o dva týždne oneskorená dodávka. Na  základe vzájomného dohovoru počkáme na ďalší závor,“ deklaruje.

Reklama bez letákov a inzercie

Politika investorov obchodníka je vôbec neinzerovať. Najlepšia reklama je podľa nich to, čo si ľudia o kvalite a cene ponúknutých výrobkov povedia medzi sebou. Všetko prebieha bez letákov, komunikáciu so zákazníkmi zaisťujú obchody a facebookový profil. Vedúci predajní ale môžu, po dohode s dodávateľmi, realizovať marketingové akcie, napríklad ochutnávky.

Súvisiace články:

Žabka otvára predajňu v Malackách Primark otvorí prvý obchod v Česku 17. júna, v Bratislave už podpísal nájomnú zmluvu Kaufland na Slovensku otvoril svoju 71. predajňu Prečo nemôžu byť lieky na pultoch?

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera