logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše

25. novembra 2021
Blog 0
1509
Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše

Jedným z TOP kľúčových slov, ktoré sa čoraz častejšie objavujú v marketingu značiek je ekológia. Popri výhodnej cene či trendovosti daného produktu sa stáva významným faktorom, ktorý ovplyvňuje nákupné správanie spotrebiteľov. Prečo by ste na ňu mali myslieť aj vy?

Aktuálna situácia zamestnáva mysle marketérov a obchodníkov teraz zrejme najmä smerom k lockdownu, ktorý v stredu vyhlásila vláda, či k vyladeniu ich e-shopov a celého reťazca na správne fungovanie predaja. No po upokojení nastane aj tu priestor na to, aby ste zákazníkom ponúkli istú pridanú hodnotu, ktorá ich postrčí k tomu, nech u vás nakúpia. Ako ukazujú prieskumy, môže to byť práve aspekt ekológie a trvalej udržateľnosti.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

Spoločenská zodpovednosť ako trend

Začalo to práčkami triedy A a niekoľkými plus navyše, pokračovalo to úspornými LED žiarovkami a  ekologickou likvidáciou starých spotrebičov a ich obalov aj výmenou plastových slamiek za sklenené, kovové, papierové, jedlé ovocné… Ekológiu ako jeden z TOP 5 trendov definoval pre rok 2021 výskumný inštitút IGD a čoraz viac sa objavuje v celkovom správaní a fungovaní firiem. Nielenže prinášajú produkty, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu, ale sú tiež ekologicky balené či následne aj rozložiteľné. Ide teda napríklad o výrobky z biobavlny, certifikovaného dreva či kávy, vyrábané bez chemických látok alebo rovno z recyklovaných PET fliaš.

Značky vo svojom marketingu nabádajú zákazníkov na to, aby si nekupovali nové oblečenie, ale radšej nosené, či si dopĺňali drogériu a potraviny do vlastných nádob. Veď kto by nechcel, aby sa jeho deti mohli hrať von na čistom vzduchu alebo sa vybrať na výlet do prírody?

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod?

Menej odpadu, ideálne žiaden

Avšak pandémia priniesla smerom k ekológii aj zjavné negatíva – ide najmä o rapídny nárast produkcie odpadu, ktorý sa na Slovensku, bohužiaľ, stále vo veľkej miere skládkuje (až 48,4 %). Pritom napríklad v susednom Rakúsku skončia na skládkach len 2 %, ostatný sa buď zrecykluje a kompostuje (59 %) alebo energeticky zhodnocuje (39 %). Predpokladá sa, že v roku 2035 každý Slovák vyprodukuje o 30 % viac odpadu ako v roku 2020. Napríklad obyvateľ Trnavského kraja vytvoril už v roku 2020 584 kg odpadu. Slovensko sa pritom zaviazalo, že do roku 2035 bude recyklovať minimálne 65 % komunálneho odpadu.

Je síce skvelé, že odpad triedime čoraz viac, veď podľa dostupných zdrojov narástol o 13 percent, no produkcia plastového odpadu sa zvýšila až o 16 %, pričom najväčší podiel obalov bol zo segmentu potravín a drogérie. Potrebu recyklácie si uvedomuje aj Ministerstvo životného prostredia, predajcovia a výrobcovia, veď práve preto ideme od 1.1.2022 plastové fľaše zálohovať. A tak vznikol projekt Slovensko zálohuje. V konečnom dôsledku však tento projekt zafinancujú samotní zákazníci.

O čo lepšie by bolo plastový odpad netvoriť a tým pádom ani neznečisťovať našu prírodu a planétu? Práve na túto kreatívnu ideu dlhodobo vsádza značka SodaStream. Aktuálne prišla s konceptom Slovensko uvažuje, ktorý sa snaží zmeniť konzumné správanie spotrebiteľov a prináša hneď pár tipov, ako to urobiť. Pozitívne reakcie fanúšikov na jej sociálnych sieťach dávajú tušiť, že sa rozhodla ísť správnym smerom.

A ešte o kúsok ďalej – kuchynský odpad

Úplne samostatnou kapitolou je kuchynský odpad – podľa štatistík potraviny aspoň raz za týždeň vyhodia do koša dve pätiny ľudí, 7 % ich dokonca vyhadzuje denne. Ročne tak na Slovensku vyhodíme viac ako 860 tisíc ton potravinového odpadu. Potraviny tvorili v minulom roku takmer polovicu zmesového komunálneho odpadu. Aj preto sa Európska únia a jej členské štáty zaviazali znížiť potravinový odpad do roku 2030 na polovicu. Od tohto roka vláda presunula riešenie do rúk samospráv, ktoré pre obyvateľov pripravili špeciálne kontajner. Ale v lete či po sviatkoch všetci vieme, aké je utrpenie ísť čo i len okolo, o skladovaní doma v byte ani nehovoriac.

Aj preto množstvo značiek stavilo vo svojej ponuke na produkty, ktoré majú šancu osloviť množstvo ekologicky zmýšľajúcich ľudí. Príkladom môže byť značka domácich spotrebičov Sage.

Možností ako priniesť svojim zákazníkom okrem kvalitných produktov a výborných služieb aj ďalšiu pridanú hodnotu – napríklad vo forme zdravšieho a čistejšieho prostredia – je skrátka viac. Stačí len pouvažovať, čo osloví tých vašich.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone? Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod? Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022? influencerEšte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera