logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše

25. novembra 2021
Blog 0
2266
Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše

Jedným z TOP kľúčových slov, ktoré sa čoraz častejšie objavujú v marketingu značiek je ekológia. Popri výhodnej cene či trendovosti daného produktu sa stáva významným faktorom, ktorý ovplyvňuje nákupné správanie spotrebiteľov. Prečo by ste na ňu mali myslieť aj vy?

Aktuálna situácia zamestnáva mysle marketérov a obchodníkov teraz zrejme najmä smerom k lockdownu, ktorý v stredu vyhlásila vláda, či k vyladeniu ich e-shopov a celého reťazca na správne fungovanie predaja. No po upokojení nastane aj tu priestor na to, aby ste zákazníkom ponúkli istú pridanú hodnotu, ktorá ich postrčí k tomu, nech u vás nakúpia. Ako ukazujú prieskumy, môže to byť práve aspekt ekológie a trvalej udržateľnosti.

Spoločenská zodpovednosť ako trend

Začalo to práčkami triedy A a niekoľkými plus navyše, pokračovalo to úspornými LED žiarovkami a  ekologickou likvidáciou starých spotrebičov a ich obalov aj výmenou plastových slamiek za sklenené, kovové, papierové, jedlé ovocné… Ekológiu ako jeden z TOP 5 trendov definoval pre rok 2021 výskumný inštitút IGD a čoraz viac sa objavuje v celkovom správaní a fungovaní firiem. Nielenže prinášajú produkty, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu, ale sú tiež ekologicky balené či následne aj rozložiteľné. Ide teda napríklad o výrobky z biobavlny, certifikovaného dreva či kávy, vyrábané bez chemických látok alebo rovno z recyklovaných PET fliaš.

Značky vo svojom marketingu nabádajú zákazníkov na to, aby si nekupovali nové oblečenie, ale radšej nosené, či si dopĺňali drogériu a potraviny do vlastných nádob. Veď kto by nechcel, aby sa jeho deti mohli hrať von na čistom vzduchu alebo sa vybrať na výlet do prírody?

Menej odpadu, ideálne žiaden

Avšak pandémia priniesla smerom k ekológii aj zjavné negatíva – ide najmä o rapídny nárast produkcie odpadu, ktorý sa na Slovensku, bohužiaľ, stále vo veľkej miere skládkuje (až 48,4 %). Pritom napríklad v susednom Rakúsku skončia na skládkach len 2 %, ostatný sa buď zrecykluje a kompostuje (59 %) alebo energeticky zhodnocuje (39 %). Predpokladá sa, že v roku 2035 každý Slovák vyprodukuje o 30 % viac odpadu ako v roku 2020. Napríklad obyvateľ Trnavského kraja vytvoril už v roku 2020 584 kg odpadu. Slovensko sa pritom zaviazalo, že do roku 2035 bude recyklovať minimálne 65 % komunálneho odpadu.

Je síce skvelé, že odpad triedime čoraz viac, veď podľa dostupných zdrojov narástol o 13 percent, no produkcia plastového odpadu sa zvýšila až o 16 %, pričom najväčší podiel obalov bol zo segmentu potravín a drogérie. Potrebu recyklácie si uvedomuje aj Ministerstvo životného prostredia, predajcovia a výrobcovia, veď práve preto ideme od 1.1.2022 plastové fľaše zálohovať. A tak vznikol projekt Slovensko zálohuje. V konečnom dôsledku však tento projekt zafinancujú samotní zákazníci.

O čo lepšie by bolo plastový odpad netvoriť a tým pádom ani neznečisťovať našu prírodu a planétu? Práve na túto kreatívnu ideu dlhodobo vsádza značka SodaStream. Aktuálne prišla s konceptom Slovensko uvažuje, ktorý sa snaží zmeniť konzumné správanie spotrebiteľov a prináša hneď pár tipov, ako to urobiť. Pozitívne reakcie fanúšikov na jej sociálnych sieťach dávajú tušiť, že sa rozhodla ísť správnym smerom.

A ešte o kúsok ďalej – kuchynský odpad

Úplne samostatnou kapitolou je kuchynský odpad – podľa štatistík potraviny aspoň raz za týždeň vyhodia do koša dve pätiny ľudí, 7 % ich dokonca vyhadzuje denne. Ročne tak na Slovensku vyhodíme viac ako 860 tisíc ton potravinového odpadu. Potraviny tvorili v minulom roku takmer polovicu zmesového komunálneho odpadu. Aj preto sa Európska únia a jej členské štáty zaviazali znížiť potravinový odpad do roku 2030 na polovicu. Od tohto roka vláda presunula riešenie do rúk samospráv, ktoré pre obyvateľov pripravili špeciálne kontajner. Ale v lete či po sviatkoch všetci vieme, aké je utrpenie ísť čo i len okolo, o skladovaní doma v byte ani nehovoriac.

Aj preto množstvo značiek stavilo vo svojej ponuke na produkty, ktoré majú šancu osloviť množstvo ekologicky zmýšľajúcich ľudí. Príkladom môže byť značka domácich spotrebičov Sage.

Možností ako priniesť svojim zákazníkom okrem kvalitných produktov a výborných služieb aj ďalšiu pridanú hodnotu – napríklad vo forme zdravšieho a čistejšieho prostredia – je skrátka viac. Stačí len pouvažovať, čo osloví tých vašich.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok