logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...
  • Záväzok ukončiť predaj živých kaprov oznámila Coop Jednota. Pripojila sa tak k ďalším šiestim...

Vianočná nákupná horúčka odštartovala, nakupovať sa bude online

23. novembra 2021
Správy 0
1089
Vianočná nákupná horúčka odštartovala, nakupovať sa bude online

Na stránkach internetových obchodov sa začína objavovať sezónna ponuka darčekov. Množstvo nákupov, ktoré zákazníci na e-shopoch urobia v tomto období výrazne rastie. Počet objednávok bude kulminovať okolo 26. novembra a už neklesne až do Vianoc. Množstvo zákazníkov internetových obchodov sa za posledné obdobie výrazne zvýšilo a darčeky online tak bude tento rok nakupovať rekordné množstvo ľudí. 

Posledné týždne pred Vianocami sú pre obchodníkov a kuriérov tradične najsilnejším obdobím roka. Objemy kulminujú okolo tzv. Black Friday, ktorý tento rok vychádza na 26. novembra a už neklesnú až do Vianoc. Množstvo zásielok sa v tomto období bežne zvýši až o 60 %. Podľa odhadov spoločnosti DPD by to tento rok mohlo byť ešte o niečo viac. Dôvodom je najmä to, že množstvo ľudí, ktorí nakupujú na internete sa postupne zvyšuje.

Prečítajte si tiež
Zásielkovňa mení názov na Packeta a kupuje firmu ReMax Courier Service

Nákupy v centrách nahradia e-shopy

„Najmä od vypuknutia pandémie množstvo zákazníkov, ktorí si zvykli na  online nákupy, výrazne vzrástlo. Objavili ich výhody a vo veľkej miere ostali e-shopom verní,” vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku. Dôvodom vysokého záujmu o internetové nakupovanie je však aj zhoršujúca sa pandemická situácia na Slovensku. „Mnohí ľudia jednoducho nebudú chcieť tráviť čas pred sviatkami v nákupných centrách,” dodáva Peter Pavuk.

Kuriéri očakávajú silnú sezónu

Kuriérska spoločnosť DPD sa na koncoročný nápor zásielok pripravila. „Posilnili sme tímy kuriérov a  máme pripravené dostatočné kapacity na triedenie a prepravu balíkov pre našich zákazníkov. Nedávno sme otvorili nové výkonné triediace stredisko v Bratislave, ktoré nám pomôže nápor zvládnuť bez väčších problémov. Napriek tomu by si ľudia nemali nechávať nákupy na poslednú chvíľu,” hovorí Peter Pavuk.

Prečítajte si tiež
IKEA rozširuje možnosti online nakupovania prostredníctvom novej aplikácie

Postupné zhoršovanie pandemickej situácie a s tým súvisiace bezpečnostné opatrenia môžu znamenať aj predĺženie času, ktorý je potrebný na doručenie. „Nie všetko sa dá v súčasnej dobe podrobne naplánovať. Vývoj pandémie môže spôsobiť napríklad nedostatok ľudí v niektorých regiónoch alebo skokovo zvýšiť množstvo objednávok počas lockdownu,“ vysvetľuje Peter Pavuk.

Posledné týždne pred Vianocami čelia internetové obchody veľkému nárastu objednávok. Zákazníci by na to mali myslieť dopredu. Aj obchodníci totiž majú obmedzené kapacity, ktoré dokážu za tento čas zvládnuť. „V tomto období je vhodné objednávať už iba tovar, ktorý má internetový obchod na sklade. Zákazník sa tak môže vyhnúť nepríjemným prekvapeniam. Posledné dni by už ľudia mali objednávať darčeky iba z e-shopov, ktoré majú overené,” radí Peter Pavuk.

Súvisiace články:

Zásielkovňa mení názov na Packeta a kupuje firmu ReMax Courier Service IKEA rozširuje možnosti online nakupovania prostredníctvom novej aplikácie Riaditeľkou Wolt Marketu sa stala Jana Trnovská Tesco Online nákupy doručili pred Vianocami vyše 13-tisíc ton potravín

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera