
V uplynulých mesiacoch v obchodnom reťazci Tesco prešlo revíziou viac ako 300 výrobkov vlastnej značky v kľúčových kategóriách. Dôvodom je snaha reťazca zabezpečiť zdravšiu výživovú hodnotu produktov. Výrobky vlastnej značky Tesca tak po novom napríklad neobsahujú stužené tuky a zvýšil sa obsah príslušných živín.
„Sme radi, že vidíme novú skupinu zákazníkov, ktorá viac dbá o svoje zdravie a životné prostredie. Nepoľavujeme v našom úsilí a ponúkame čoraz viac výrobkov vlastnej značky s novým zložením a s lepšou výživovou hodnotou. Niektoré živiny nahrádzame vhodnejšími alternatívami bez toho, aby sme ovplyvnili chuť alebo kvalitu. Každá takáto zmena zloženia uľahčí našim zákazníkom dosiahnutie zdravšieho životného štýlu. Z hľadiska nakupovania chceme našim zákazníkom ukázať pozitívnu zmenu, ktorú robíme, aby sme im umožnili vybrať si zdravšie a udržateľnejšie potraviny, ktoré budú zároveň cenovo dostupné,“ uviedol komerčný riaditeľ Tesca na Slovensku Erik Šiatkovský.
Bez stužených tukov či mechanicky separovaného mäsa
Zlepšovanie výrobkov a ich prispôsobovanie potrebám zákazníkov je komplexný proces, ktorý nie je jednoduchý. Vďaka inováciám odborníkov Tesca v oblasti potravinárskej technológie sa zdravšie sortimenty vyvíjajú bez negatívneho vplyvu na chuť či kvalitu, pričom sa zohľadňuje zdravie zákazníkov. Reťazec sa snaží optimalizovať profil zloženia potravín dôkladným výberom vhodných potravinových zložiek. Produktové rady vlastnej značky Tesca tak teraz napríklad vôbec neobsahujú stužené tuky, a to ani vo výrobkoch, ako sú sušienky, pečivo, cukrovinky, omáčky alebo margaríny.
Pre zdravie optimálnejší výber je aj v kategórii mäsa, keďže celý sortiment vlastnej značky neobsahuje mechanicky separované mäso. Zákazníci tak majú k dispozícii produkty ako napríklad klobásky, paštéty či rôzne hotové jedlá pripravené na konzumáciu.
Ciele do budúcna
Maloobchodný sektor nie je len prostredím, v ktorom sa objavujú nové nápady a trendy v oblasti potravinárskych technológií, ale je čoraz relevantnejšou aj komplexná téma udržateľnosti. Tesco nedávno predstavilo záväzky týkajúce sa zdravého a udržateľného stravovania, ktoré sú v súlade so stratégiou EÚ „z farmy na stôl“ a s cieľmi Kódexu správania EÚ v oblasti zodpovedného podnikania a marketingových postupov v potravinárstve. Zákazníci sa tak môžu tešiť na lepšiu dostupnosť zlepšených potravinových produktov a zdravší sortiment na výber. Napríklad podiel alternatív živočíšnych výrobkov na rastlinnej báze na celkovom predaji má do roku 2025 narásť o 300 %.