logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Nové opatrenia majú podľa SAMO nedostatky, upozorňujú tiež na problémy s testovaním zamestnancov

22. novembra 2021
Správy 0
644
Nové opatrenia majú podľa SAMO nedostatky, upozorňujú tiež na problémy s testovaním zamestnancov

Protipandemické opatrenia majú nedostatky a v ohrození je i bezpečnosť v predajniach, tvrdia zástupcovia Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO). Problematická môže byť podľa ich vyjadrení aj regulácia 25 metrov štvorcových predajnej plochy na zákazníka. Upozorňujú aj na problémy s testovaním zamestnancov.

Predajcovia potravín a drogistického tovaru združení v SAMO upozorňujú na formálne nedostatky vo vyhláške Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ SR), ktorá po novom reguluje činnosť obchodných domov či zabraňuje vstupu vyššiemu počtu zákazníkov do prevádzok. Jej súčasné znenie znemožňuje prístup do obchodných domov osobám mimo režimu OP (očkovaní, prekonaní), a to aj k tzv. esenciálnym prevádzkam, ktorými sú napríklad predajne potravín, drogérie, lekárne, ambulancie lekárov, prípadne prevádzky poskytujúce terapiu osobám so zdravotným postihnutím. Podľa súčasne platných opatrení by tak mala zostať zablokovaná výrazná časť lekární, vrátane tých, ktoré sú inak bežne otvorené a počas víkendových dní.

Prečítajte si tiež
Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur

Aliancia upozorňuje na to, že pod pojmom obchodný dom sa  podľa vyhlášky rozumie i samostatne stojaca predajňa potravín, ktorá by sa po novom mala riadiť režimom OP, a to napriek tomu, že ponúka esenciálny tovar. Takáto prevádzka totiž prenajíma menšiu časť predajnej plochy iným prevádzkam, preto sa podľa SAMO nevyhne problémom s definíciou obchodných domov.

Obmedzenie počtu zákazníkov v predajniach

SAMO vníma ako problematickú aj reguláciu obmedzenia predajnej plochy, a teda 25m2 na zákazníka. Zvýšiť počet m2 na zákazníka z 15 na 25 vnímajú ako kontraproduktívne a ak sa nezmení vyhláška v časti týkajúcej sa obchodných domov, tak sa obchodníci dostanú na hranu schopnosti pokryť základné potreby obyvateľov na Slovensku.

Prečítajte si tiež
Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi

„Nemáme vedomosť, že by v niektorej inej krajine platili takto striktné pravidlá na vstup do predajní s esenciálnym tovarom. Nie je ani nikde preukázané, že v obchodoch prichádza k šíreniu vírusu, naopak, pre prísnu disciplínu v rámci obchodov, špeciálne s esenciálnym tovarom, patria tieto prevádzky celosvetovo k najbezpečnejším,“ hovorí Martin Krajčovič, predseda SAMO.

Testovanie zamestnancov zostáva otvorené

Aliancia tiež upozorňuje na ďalší potenciálny problém súvisiaci s nedostupnosťou dostatočného množstva testov na trhu, potrebných na avizované povinné testovanie zamestnancov. „Iba naši obchodníci majú viac ako 30 tisíc zamestnancov. Nielenže sú testy v dostatočnom počte nedostupné, ale aj keby boli, vylúčená je ich distribúcia na všetky pracoviská obchodníkov do pondelka 22. 11. 2021,“ upozorňuje Martin Krajčovič. „Dokonca, ani tie obchodné reťazce, ktoré, predvídajúc takúto situáciu, si testy objednali vopred, tieto im doteraz neboli  dodané,“ dodal Martin Krajčovič. SAMO upozorňuje, že problém sa netýka iba obchodníkov, ale rovnako aj ich dodávateľov, ktorí čelia rovnakému problému.

Hrozí nedostatok personálu?

Súvisiacim problémom je aj hroziaci nedostatok personálu v predajniach. Zisťovať zaočkovanosť zamestnancov zamestnávateľom totiž až doteraz nebolo možné. „Berúc do úvahy, že zaočkovanosť personálu obchodov, najmä v regiónoch s nízkou zaočkovanosťou obyvateľstva môže byť približne rovnaká, nie je vylúčené, že po kontrole Covid passov zamestnancov zistíme, že na otvorenie predajne ich nie je dostatok. Je preto reálna hrozba, že niektoré predajne potravín a drogistického tovaru by zostali v niektorých regiónoch Slovenska od pondelka zatvorené, ak sa táto povinnosť stanoví takto na poslednú chvíľu,“ hovorí Martin Krajčovič. Obchodníci pritom majú informácie od niektorých dodávateľov, že z rovnakého dôvodu budú mať problémy dodať do predajní niektoré potraviny v objednaných množstvách.

Otvorená zostáva aj otázka úhrady povinných testov zamestnancov, ktorá zatiaľ nie je legislatívne upravená a pohybuje sa v rovine verbálnych sľubov, že budú uhradené štátom. Nedoriešený zostáva aj veľmi dôležitý problém nakladania s použitým biologickým odpadom (použitými testami), keďže ani táto problematika nie je nijako upravená.

Súvisiace články:

Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Doma sa varí viac Pivovar Budvar má aj napriek koronakríze za sebou úspešný rok

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera