logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Nové opatrenia majú podľa SAMO nedostatky, upozorňujú tiež na problémy s testovaním zamestnancov

22. novembra 2021
Správy 0
416
Nové opatrenia majú podľa SAMO nedostatky, upozorňujú tiež na problémy s testovaním zamestnancov

Protipandemické opatrenia majú nedostatky a v ohrození je i bezpečnosť v predajniach, tvrdia zástupcovia Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO). Problematická môže byť podľa ich vyjadrení aj regulácia 25 metrov štvorcových predajnej plochy na zákazníka. Upozorňujú aj na problémy s testovaním zamestnancov.

Predajcovia potravín a drogistického tovaru združení v SAMO upozorňujú na formálne nedostatky vo vyhláške Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ SR), ktorá po novom reguluje činnosť obchodných domov či zabraňuje vstupu vyššiemu počtu zákazníkov do prevádzok. Jej súčasné znenie znemožňuje prístup do obchodných domov osobám mimo režimu OP (očkovaní, prekonaní), a to aj k tzv. esenciálnym prevádzkam, ktorými sú napríklad predajne potravín, drogérie, lekárne, ambulancie lekárov, prípadne prevádzky poskytujúce terapiu osobám so zdravotným postihnutím. Podľa súčasne platných opatrení by tak mala zostať zablokovaná výrazná časť lekární, vrátane tých, ktoré sú inak bežne otvorené a počas víkendových dní.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 7 – 8/2021: Raňajky valcujú zdravé trendy

Aliancia upozorňuje na to, že pod pojmom obchodný dom sa  podľa vyhlášky rozumie i samostatne stojaca predajňa potravín, ktorá by sa po novom mala riadiť režimom OP, a to napriek tomu, že ponúka esenciálny tovar. Takáto prevádzka totiž prenajíma menšiu časť predajnej plochy iným prevádzkam, preto sa podľa SAMO nevyhne problémom s definíciou obchodných domov.

Obmedzenie počtu zákazníkov v predajniach

SAMO vníma ako problematickú aj reguláciu obmedzenia predajnej plochy, a teda 25m2 na zákazníka. Zvýšiť počet m2 na zákazníka z 15 na 25 vnímajú ako kontraproduktívne a ak sa nezmení vyhláška v časti týkajúcej sa obchodných domov, tak sa obchodníci dostanú na hranu schopnosti pokryť základné potreby obyvateľov na Slovensku.

„Nemáme vedomosť, že by v niektorej inej krajine platili takto striktné pravidlá na vstup do predajní s esenciálnym tovarom. Nie je ani nikde preukázané, že v obchodoch prichádza k šíreniu vírusu, naopak, pre prísnu disciplínu v rámci obchodov, špeciálne s esenciálnym tovarom, patria tieto prevádzky celosvetovo k najbezpečnejším,“ hovorí Martin Krajčovič, predseda SAMO.

Testovanie zamestnancov zostáva otvorené

Aliancia tiež upozorňuje na ďalší potenciálny problém súvisiaci s nedostupnosťou dostatočného množstva testov na trhu, potrebných na avizované povinné testovanie zamestnancov. „Iba naši obchodníci majú viac ako 30 tisíc zamestnancov. Nielenže sú testy v dostatočnom počte nedostupné, ale aj keby boli, vylúčená je ich distribúcia na všetky pracoviská obchodníkov do pondelka 22. 11. 2021,“ upozorňuje Martin Krajčovič. „Dokonca, ani tie obchodné reťazce, ktoré, predvídajúc takúto situáciu, si testy objednali vopred, tieto im doteraz neboli  dodané,“ dodal Martin Krajčovič. SAMO upozorňuje, že problém sa netýka iba obchodníkov, ale rovnako aj ich dodávateľov, ktorí čelia rovnakému problému.

Hrozí nedostatok personálu?

Súvisiacim problémom je aj hroziaci nedostatok personálu v predajniach. Zisťovať zaočkovanosť zamestnancov zamestnávateľom totiž až doteraz nebolo možné. „Berúc do úvahy, že zaočkovanosť personálu obchodov, najmä v regiónoch s nízkou zaočkovanosťou obyvateľstva môže byť približne rovnaká, nie je vylúčené, že po kontrole Covid passov zamestnancov zistíme, že na otvorenie predajne ich nie je dostatok. Je preto reálna hrozba, že niektoré predajne potravín a drogistického tovaru by zostali v niektorých regiónoch Slovenska od pondelka zatvorené, ak sa táto povinnosť stanoví takto na poslednú chvíľu,“ hovorí Martin Krajčovič. Obchodníci pritom majú informácie od niektorých dodávateľov, že z rovnakého dôvodu budú mať problémy dodať do predajní niektoré potraviny v objednaných množstvách.

Otvorená zostáva aj otázka úhrady povinných testov zamestnancov, ktorá zatiaľ nie je legislatívne upravená a pohybuje sa v rovine verbálnych sľubov, že budú uhradené štátom. Nedoriešený zostáva aj veľmi dôležitý problém nakladania s použitým biologickým odpadom (použitými testami), keďže ani táto problematika nie je nijako upravená.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 7 – 8/2021: Raňajky valcujú zdravé trendy

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera