logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Podľa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) je novela zákona o potravinách prínosom. Dnes...
  • Prieskumy ukazujú, že za zvýšením tržieb nestojí len široká ponuka tovaru, nízke ceny a akciový...
  • Doručovateľská spoločnosť Packeta spúšťa novú formu doručovania zásielok. K výdajným miestam,...
  • Slovenský maloobchod odštartoval rok 2022 medziročným nárastom tržieb o 16 %. Dôvodom je, že...

Fairtradové banány oslavujú 25 rokov na trhu

19. novembra 2021
Správy 0
487
Fairtradové banány oslavujú 25 rokov na trhu

Banány patria medzi najobľúbenejšie fairtrade ovocie. Tento rok oslavujú 25 rokov od ich uvedenia na trh. Prvé fairtradové banány sa začali predávať na pultoch holandských supermarketov v novembri v roku 1996. V ponuke slovenských e-shopov sa prvýkrát začali objavovať v roku 2020.

Fairtrade banány sa začali predávať na pultoch holandských supermarketov v novembri roku 1996 a dovážal ich fairtradový priekopník, spoločnosť Agrofair. Boli vypestované na farme Volta River Estates v Ghane, ktorá je dodnes držiteľom fairtradovej certifikácie. Počet pestovateľských organizácií fairtradových banánov rástol a teraz ich má fairtradovú certifikáciu už 240 v 16 rôznych krajinách. Spolu na fairtradových banánových plantážach pracuje takmer 35 tisíc ľudí.

Prečítajte si tiež
Novým riaditeľom Fairtrade Česko a Slovensko je Lubomír Kadaně

Aká je u nás ročná spotreba banánov?

Pôvodne pochádzali banány z Ázie, ale dnes sa pestujú na celom svete. Väčšina predávaných banánov v Európe pochádza z Latinskej Ameriky, ale celosvetovo ich najviac produkuje India. Celkom 90 % všetkých fairtradových banánov dnes pochádza z Latinskej Ameriky a Karibiku.

Po jablkách sú na Slovensku banány najobľúbenejším ovocím. Každý spotrebiteľ skonzumuje v priemere okolo 10,7 kilogramu banánov ročne. Pokiaľ má zákazník šťastie a zakúpi ich v akcii, postačí na zaplatenie takej ročnej spotreby 12 – 14 eur. Mnohým spotrebiteľom však začína vŕtať hlavou, ako je možné, že exotické ovocie dovážané cez polovicu sveta, najčastejšie z Kolumbie, Kostariky alebo Ekvádoru, je lacnejšie ako v Európe pestované jablká alebo čerešne. Medzi spotrebiteľmi tak rastie počet tých, ktorí si kladú otázky o udržateľnosti pestovania banánov a obchodovania s nimi. Jednou z odpovedí na také otázky sú nezávislé certifikácie.

Stála ponuka na slovenskom trhu

Na slovenskom trhu sú už dlhší čas dostupné bio banány. Fairtradové banány sa na pultoch slovenských e-shopoch objavovali aj skôr náhodne, napríklad v predajniach Countrylife. V roku 2020 k nim pribudli aj banány s certifikáciou Fairtrade v trvalom sortimente obchodného reťazca Kaufland a Yeme. Spracované fairtradové banány zákazníci objavia aj v čokoládových banánikoch od Mannera alebo v zmrzline Ben & Jerry’s spoločnosti Unilever.

Súvisiace články:

Novým riaditeľom Fairtrade Česko a Slovensko je Lubomír Kadaně Tovar&Predaj 9 – 10/2021: Zákazník zatúžil po domácej kaviarni

Odporúčame

U&Sluno

Perfetti

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Kaufland.sk

Nové online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz: Predaj produktov vo viac ako 5 000 kategóriách

V súčasnosti prevádzkuje spoločnosť Kaufland úspešné online trhovisko Kaufland.de a túto službu čoskoro otvorí aj na Slovensku a v Česku. Úspešný koncept nemeckého online trhoviska Kaufland.de sa od roku 2023 predstaví aj v ďalších krajinách. Predajcovia tak pomocou týchto platforiem môžu ponúkať svoj tovar v troch rôznych krajinách súčasne – a to len s jednou […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

31. 5. – 1. 6. 2022, PLMA´s World of Private Label, Amsterdam

2. 6. 2022, Kongres Samoška, Praha

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022

Matej Varga, head of retail franchise, Metro Cash & Carry SR: Počas pandémie sme otvorili najviac obchodov

16. februára 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera