logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Fairtradové banány oslavujú 25 rokov na trhu

19. novembra 2021
Správy 0
1367
Fairtradové banány oslavujú 25 rokov na trhu

Banány patria medzi najobľúbenejšie fairtrade ovocie. Tento rok oslavujú 25 rokov od ich uvedenia na trh. Prvé fairtradové banány sa začali predávať na pultoch holandských supermarketov v novembri v roku 1996. V ponuke slovenských e-shopov sa prvýkrát začali objavovať v roku 2020.

Fairtrade banány sa začali predávať na pultoch holandských supermarketov v novembri roku 1996 a dovážal ich fairtradový priekopník, spoločnosť Agrofair. Boli vypestované na farme Volta River Estates v Ghane, ktorá je dodnes držiteľom fairtradovej certifikácie. Počet pestovateľských organizácií fairtradových banánov rástol a teraz ich má fairtradovú certifikáciu už 240 v 16 rôznych krajinách. Spolu na fairtradových banánových plantážach pracuje takmer 35 tisíc ľudí.

Aká je u nás ročná spotreba banánov?

Pôvodne pochádzali banány z Ázie, ale dnes sa pestujú na celom svete. Väčšina predávaných banánov v Európe pochádza z Latinskej Ameriky, ale celosvetovo ich najviac produkuje India. Celkom 90 % všetkých fairtradových banánov dnes pochádza z Latinskej Ameriky a Karibiku.

Po jablkách sú na Slovensku banány najobľúbenejším ovocím. Každý spotrebiteľ skonzumuje v priemere okolo 10,7 kilogramu banánov ročne. Pokiaľ má zákazník šťastie a zakúpi ich v akcii, postačí na zaplatenie takej ročnej spotreby 12 – 14 eur. Mnohým spotrebiteľom však začína vŕtať hlavou, ako je možné, že exotické ovocie dovážané cez polovicu sveta, najčastejšie z Kolumbie, Kostariky alebo Ekvádoru, je lacnejšie ako v Európe pestované jablká alebo čerešne. Medzi spotrebiteľmi tak rastie počet tých, ktorí si kladú otázky o udržateľnosti pestovania banánov a obchodovania s nimi. Jednou z odpovedí na také otázky sú nezávislé certifikácie.

Stála ponuka na slovenskom trhu

Na slovenskom trhu sú už dlhší čas dostupné bio banány. Fairtradové banány sa na pultoch slovenských e-shopoch objavovali aj skôr náhodne, napríklad v predajniach Countrylife. V roku 2020 k nim pribudli aj banány s certifikáciou Fairtrade v trvalom sortimente obchodného reťazca Kaufland a Yeme. Spracované fairtradové banány zákazníci objavia aj v čokoládových banánikoch od Mannera alebo v zmrzline Ben & Jerry’s spoločnosti Unilever.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok