logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Fairtradové banány oslavujú 25 rokov na trhu

19. novembra 2021
Správy 0
827
Fairtradové banány oslavujú 25 rokov na trhu

Banány patria medzi najobľúbenejšie fairtrade ovocie. Tento rok oslavujú 25 rokov od ich uvedenia na trh. Prvé fairtradové banány sa začali predávať na pultoch holandských supermarketov v novembri v roku 1996. V ponuke slovenských e-shopov sa prvýkrát začali objavovať v roku 2020.

Fairtrade banány sa začali predávať na pultoch holandských supermarketov v novembri roku 1996 a dovážal ich fairtradový priekopník, spoločnosť Agrofair. Boli vypestované na farme Volta River Estates v Ghane, ktorá je dodnes držiteľom fairtradovej certifikácie. Počet pestovateľských organizácií fairtradových banánov rástol a teraz ich má fairtradovú certifikáciu už 240 v 16 rôznych krajinách. Spolu na fairtradových banánových plantážach pracuje takmer 35 tisíc ľudí.

Prečítajte si tiež
Kaufland rozšíril sortiment Fairtrade produktov

Aká je u nás ročná spotreba banánov?

Pôvodne pochádzali banány z Ázie, ale dnes sa pestujú na celom svete. Väčšina predávaných banánov v Európe pochádza z Latinskej Ameriky, ale celosvetovo ich najviac produkuje India. Celkom 90 % všetkých fairtradových banánov dnes pochádza z Latinskej Ameriky a Karibiku.

Po jablkách sú na Slovensku banány najobľúbenejším ovocím. Každý spotrebiteľ skonzumuje v priemere okolo 10,7 kilogramu banánov ročne. Pokiaľ má zákazník šťastie a zakúpi ich v akcii, postačí na zaplatenie takej ročnej spotreby 12 – 14 eur. Mnohým spotrebiteľom však začína vŕtať hlavou, ako je možné, že exotické ovocie dovážané cez polovicu sveta, najčastejšie z Kolumbie, Kostariky alebo Ekvádoru, je lacnejšie ako v Európe pestované jablká alebo čerešne. Medzi spotrebiteľmi tak rastie počet tých, ktorí si kladú otázky o udržateľnosti pestovania banánov a obchodovania s nimi. Jednou z odpovedí na také otázky sú nezávislé certifikácie.

Stála ponuka na slovenskom trhu

Na slovenskom trhu sú už dlhší čas dostupné bio banány. Fairtradové banány sa na pultoch slovenských e-shopoch objavovali aj skôr náhodne, napríklad v predajniach Countrylife. V roku 2020 k nim pribudli aj banány s certifikáciou Fairtrade v trvalom sortimente obchodného reťazca Kaufland a Yeme. Spracované fairtradové banány zákazníci objavia aj v čokoládových banánikoch od Mannera alebo v zmrzline Ben & Jerry’s spoločnosti Unilever.

Súvisiace články:

Kaufland rozšíril sortiment Fairtrade produktov Novým riaditeľom Fairtrade Česko a Slovensko je Lubomír Kadaně Do predajní prichádza nová slovenská značka Dobrý ježko Fairtradové potravinyZáujem o fairtradové potraviny vlani opäť rástol

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera