logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov

18. novembra 2021
Správy 0
1238
Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov

Tržby maloobchodu od vypuknutia pandémie Covid-19 klesajú. Podľa analýzy Petra Strculu, trénera obchodných zručností si maloobchodné prevádzky neuvedomujú, že až 70 % predajov v maloobchode tvorí  spontánny nákup tovarov a služieb, ktoré si ľudia neprišli pôvodne kúpiť. Ak teda ponúkajú len to, po čo zákazníci úmyselne prišli, prichádzajú o väčšinu možnej tržby. Kľúčovým prvkom pre zmenu však môže byť investícia do vzdelávania.

Maloobchodné prevádzky na Slovensku prichádzajú denne o desaťtisíce eur. Ak totiž predávajú len to, po čo zákazníci úmyselne prišli, prichádzajú o väčšinu svojej možnej tržby. Rozhodujúce je pritom podľa analýzy Petra Strculu práve vzdelávanie. „Na Slovensku je viac podávačov, ako predavačov. Majitelia maloobchodných prevádzok totiž vôbec neinvestujú do vzdelávania seba a svojich zamestnancov. Zaostávame jednak za vyspelými, ako aj okolitými krajinami,“ konštatuje Peter Strcula. Počas uplynulých týždňov spoločnosť Packeta spolu s Petrom Strculom zorganizovala sériu webinárov pre maloobchodné prevádzky zdarma.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Inovatívne prístupy pri tvorbe efektívnych plánogramov
plánogram

Vzdelávanie ako podpora predaja

O tom, že vzdelávanie funguje dokazujú aj výsledky prieskumu medzi firmami, ktoré absolvovali webinár. Podľa uskutočneného prieskumu sa polovici hodnotených firiem preukázateľne zvýšili tržby do  20 %. Majitelia pritom predpokladajú, že z dlhodobejšieho hľadiska očakávajú zvýšenie tržieb o 30 %. „Utvrdili sme sa v tom, že to, čo robíme, robíme dobre a je potrebné v tom pokračovať. Zaujímavé boli typy z oblasti merchandising, či práca so službami Google. Odzneli aj praktické  rady o prístupe majiteľa k zamestnancom či spolupracovníkom. Aktuálne pracujeme na hodnotovej krivke a SWOT analýze. Snažíme sa robiť veci inak a môžem povedať, že to funguje,“ konštatuje Ľubica Palaštiová za predajňu Brilloptik z Levíc.

Lepšia komunikácia predajcov

Aj s menším počtom zákazníkov je možné udržať, či dokonca navýšiť tržby, a to pri zlepšení predajných a komunikačných schopností predajcov. Pomôcť tomu môže aj e-book Obchodnícke desatoro maloobchodu. Praktický návod je určený  pre predajcov v kontakte so zákazníkmi a pre majiteľov maloobchodu. Tipy sú zamerané na zvýšenie tržieb a predaja. „Radi by sme ešte viac podporili slovenských živnostníkov a malých a stredných podnikateľov tým, že im pomôžeme zlepšiť ich praktické obchodnícke zručnosti. Práve vzdelávanie je jedným z nástrojov, ktorým získajú výhodu pri konkurenčnom boji s veľkými nadnárodnými firmami a reťazcami. Ak sa bude dariť im, bude sa dariť aj nám,“ konštatuje Alexander Jančo.

Publikácia vznikla z reálnych skúsenosti obchodníka Petra Strculu z návštev výdajných miest Packety po celom Slovensku. „Malé prevádzky majú neraz lepšie produkty a služby, nižšie ceny než veľké medzinárodné siete. Nevedia sa však tak dobre predať. Ak zapracujú na ich schopnosti predávať, okamžite sa to prejaví v raste ich tržieb,“ konštatuje Peter Strcula. E-book Obchodnícke desatoro maloobchodu si môžu záujemcovia stiahnuť na stránkach www.peterstrcula.com/desatoro.

Súvisiace články:

plánogramJakub Berčík: Inovatívne prístupy pri tvorbe efektívnych plánogramov Rok 2020 priniesol renesanciu domáceho pitia vína E-commerce zažíva úspech, pribúdajú nové obchody aj skupiny zákazníkov PacketaPacketa bude inštalovať svoje Z-Boxy v predajniach Tesco a Lidl

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera