logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov

18. novembra 2021
Správy 0
1612
Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov

Tržby maloobchodu od vypuknutia pandémie Covid-19 klesajú. Podľa analýzy Petra Strculu, trénera obchodných zručností si maloobchodné prevádzky neuvedomujú, že až 70 % predajov v maloobchode tvorí  spontánny nákup tovarov a služieb, ktoré si ľudia neprišli pôvodne kúpiť. Ak teda ponúkajú len to, po čo zákazníci úmyselne prišli, prichádzajú o väčšinu možnej tržby. Kľúčovým prvkom pre zmenu však môže byť investícia do vzdelávania.

Maloobchodné prevádzky na Slovensku prichádzajú denne o desaťtisíce eur. Ak totiž predávajú len to, po čo zákazníci úmyselne prišli, prichádzajú o väčšinu svojej možnej tržby. Rozhodujúce je pritom podľa analýzy Petra Strculu práve vzdelávanie. „Na Slovensku je viac podávačov, ako predavačov. Majitelia maloobchodných prevádzok totiž vôbec neinvestujú do vzdelávania seba a svojich zamestnancov. Zaostávame jednak za vyspelými, ako aj okolitými krajinami,“ konštatuje Peter Strcula. Počas uplynulých týždňov spoločnosť Packeta spolu s Petrom Strculom zorganizovala sériu webinárov pre maloobchodné prevádzky zdarma.

Vzdelávanie ako podpora predaja

O tom, že vzdelávanie funguje dokazujú aj výsledky prieskumu medzi firmami, ktoré absolvovali webinár. Podľa uskutočneného prieskumu sa polovici hodnotených firiem preukázateľne zvýšili tržby do  20 %. Majitelia pritom predpokladajú, že z dlhodobejšieho hľadiska očakávajú zvýšenie tržieb o 30 %. „Utvrdili sme sa v tom, že to, čo robíme, robíme dobre a je potrebné v tom pokračovať. Zaujímavé boli typy z oblasti merchandising, či práca so službami Google. Odzneli aj praktické  rady o prístupe majiteľa k zamestnancom či spolupracovníkom. Aktuálne pracujeme na hodnotovej krivke a SWOT analýze. Snažíme sa robiť veci inak a môžem povedať, že to funguje,“ konštatuje Ľubica Palaštiová za predajňu Brilloptik z Levíc.

Lepšia komunikácia predajcov

Aj s menším počtom zákazníkov je možné udržať, či dokonca navýšiť tržby, a to pri zlepšení predajných a komunikačných schopností predajcov. Pomôcť tomu môže aj e-book Obchodnícke desatoro maloobchodu. Praktický návod je určený  pre predajcov v kontakte so zákazníkmi a pre majiteľov maloobchodu. Tipy sú zamerané na zvýšenie tržieb a predaja. „Radi by sme ešte viac podporili slovenských živnostníkov a malých a stredných podnikateľov tým, že im pomôžeme zlepšiť ich praktické obchodnícke zručnosti. Práve vzdelávanie je jedným z nástrojov, ktorým získajú výhodu pri konkurenčnom boji s veľkými nadnárodnými firmami a reťazcami. Ak sa bude dariť im, bude sa dariť aj nám,“ konštatuje Alexander Jančo.

Publikácia vznikla z reálnych skúsenosti obchodníka Petra Strculu z návštev výdajných miest Packety po celom Slovensku. „Malé prevádzky majú neraz lepšie produkty a služby, nižšie ceny než veľké medzinárodné siete. Nevedia sa však tak dobre predať. Ak zapracujú na ich schopnosti predávať, okamžite sa to prejaví v raste ich tržieb,“ konštatuje Peter Strcula. E-book Obchodnícke desatoro maloobchodu si môžu záujemcovia stiahnuť na stránkach www.peterstrcula.com/desatoro.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok