logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Kongres Slovlog: Konečne nastal čas, aby sa slovenský logistický trh stretol

16. novembra 2021
Správy 0
1240
Kongres Slovlog: Konečne nastal čas, aby sa slovenský logistický trh stretol

Kongres Slovlog: Konečne nastal čas, aby sa slovenský logistický trh stretol

Niekoľkomesačné uzatvorenie ľudí vo svojich „bublinách“ počas pandémie koronavírusu prinútilo ľudí si viac vážiť osobné stretnutia. Aj preto sa tešia logistickí profesionáli každej príležitosti, kedy sa môžu živo diskutovať. Priestor na to poskytujú aj kongresy či semináre, a jedným z vrcholných podujatí bohatej jesennej konferenčnej sezóny bude 14. ročník logistického kongresu Slovlog, ktorý sa koná 25. – 26. novembra 2021 v priestoroch DoubleTree by Hilton Hotel Bratislava. Na webovej stránke www.slovlog.sk, ako aj na sociálnych sieťach, sa práve odhaľujú mená rečníkov a na plné obrátky beží registrácia účastníkov. Časopis Tovar&Predaj je tradičným mediálnym partnerom kongresu.

Správne načasovanie hlavnou témou

Hlavné motto tohtoročného kongresu Slovlog znie Čas (na) zmeny. Prečo? Albert Einstein kedysi šokoval svet, keď prišiel s myšlienkou, že každej entite vo vesmíre beží čas úplne inak. Pandémia priviala ďalšiu príležitosť uvedomiť si relatívnosť vnímania času. Niekomu sa zdá, že veci, ktoré začali vo februári 2020, sa v skutočnosti odohrali pred mesiacom, iný by povedal, že už pred piatimi rokmi.

To isté platí pre logistiku. Dodávky D+1 boli pred pandémiou považované za rýchle. Ale po vzore e-commerce dnes chcú zákazníci tovar ešte v ten istý deň, najlepšie do hodiny. Druhý extrém predstavujú kontajnery z Ázie – predtým dorazili za tri týždne, dnes môže rovnakú dobu trvať iba nalodenie.

Ak sa zmenilo vnímanie času pre nás, platí to isté aj pre našich odberateľov či dodávateľov. Táto doba si žiada mentálne prenastavenie, iný pohľad na naše procesy, štruktúru a návratnosť investícií, digitalizáciu či spôsob vykonávania práce. Je tu skrátka čas na ďalšiu významnú, takmer dejinotvornú zmenu. Je však slovenská logistika pripravená? To sa dozvieme na kongrese Slovlog.

Ako úspešne komunikovať

Vďaka úvodnej prezentácii Ladislava Špačeka, ktorý je pôvodným povolaním pedagóg, vyučoval na Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej a od roku 1992 pôsobil takmer jedenásť rokov ako hovorca prezidenta Václava Havla, sa dozviete tipy pre úspešnú komunikáciu so zákazníkmi, ale aj s vašimi kolegami. Rečník taktiež prezradí, ako so šarmom a efektívne zvládnuť aj rokovania s na prvý pohľad nie dobre naladeným zákazníkom. Dozviete sa, ako komunikovať so zákazníkmi, aby sa cítili ako páni.

Logistika a ekonomika

Po dlhých rokoch cenovej stability sa v post covidovovom období vytvorili silné predpoklady pre rast cien. Nedostatok tovarov alebo služieb, rast miezd, rast cien energií, v kombinácii so smerovaním k tzv. zelenej ekonomike v dôsledku klimatickej krízy tlačia infláciu smerom hore. Ako dlho bude tento trend pokračovať? Aký to môže mať dopad na slovenské firmy? Ako sa s týmito trendami vysporiada slovenská ekonomika? To nám povie Peter Nemečkay zo spoločnosti KPMG na Slovensku. A ako bude vyzerať nový ekonomický normál? Na to budú hľadať odpovede v dopoludňajšej panelovej diskusii Katarína Dobišová (Nestlé), Péter Vörös (Hopi SK), Jakub Pelikán (Mountpark), Martin Hubeňák (Port of Antwerp), Branislav Jendek (108 Agency) a Martin Urban (Jungheinrich Slovensko).

Čaká na vás Bizlog a Digilog

Počas obeda čakajú na účastníkov kongresu desaťminútové „speed-datingové“ stretnutia Bizlog. Na týchto stretnutiach zákazníkov a dodávateľov sa rýchlo zistí, či má zmysel rozvinúť rokovania do konkrétnejšej podoby. Následne sa otvorí program Digilog, ktorý sa bude venovať intralogistickým trendom a inováciám. V úvode dvojica zo spoločnosti Jungheinrich, a to Peter Mancal a Miroslav Vajda, priblížia možnosti rozvoja automatizovanej skladovej techniky. Následne vystúpi speakerka Martina Le Gall Maláková, prezidentka organizácie Industry Innovation Cluster (IIC), ktorej cieľom je vytvárať platformu pre užívanie a zdieľanie inovácií v priemysle v rámci digitálnej ekonomiky.

Na kongrese odznejú aj zaujímavé prípadové štúdie. Tie odštartujú Marián Kristek z EF Parts & Logistic Service a Michal Fišer z Kodys Slovensko, ktorí predstavia proces zavedenia riešenia, získavania dát a spôsoby digitalizácie. Na možnosti automatizácie logistických procesov sa zameria potom Lubor Bačík (PERI) a David Pulkert (M2C). Následne ukážu možnosti, ako zjednodušiť aj zjednotiť interné procesy, Ľuboš Baran (Pilulka.sk) a Lubomír Veselý (GRiT). Pred hostí vzápätí predstúpi s prednáškou o využití dát a význame robotických vozíkoch v logistike Andries Retief, generálny riaditeľ DHL Supply Chain Central and Eastern Europe.

Retailog v znamení e-commerce

Podvečerný workshop Retailog sa zameria aj na problematiku nákladov na skladovanie v e-commerce. Diskutovať budú Veronika Bezáková (Alza), Michal Bubán (Go Asset), Marcin Kamola (DCT Gdansk), Miroslav Klena (dm drogerie markt Slovensko) a Radovan Ščibrany (Martinus). Úvod prednesie Martin Krajčovič zo Slovenskej aliancie moderného obchodu. Chýbať nebudú ani prípadové štúdie. Jednu z nich priblížia predstavitelia spoločností Dr. Max a  Prologis, a to Sína Niku a Martin Baláž, v ktorej uvidíte, jak spokojnosť zákazníkov Dr. Max s online nákupmi podporuje nová budova od Prologis. Následne Roman Hatadám (GG Tabak) a  Erik Ivaničko (Panattoni Slovensko) prezradia, ako optimalizovaná logistická sieť GG Tabak prispieva k stratégii udržateľnosti a aké výhody ponúka distribučné centrum Panattoni Park Košice Airport. Na záver celej konferencie vystúpi druhý kľúčový rečník: Jim Whitehead, stredoeurópsky distribučný riaditeľ spoločnosti Tesco Stores, ktorý priblíži možnosti rozvoja distribučnej siete tak, aby bol flexibilný.

Bližšie informácie o programe na kongrese Slovlog nájdete aj na webovej adrese: https://slovlog.sk/program/

Priestor na nové kontakty

Po skončení kongresového programu čaká profesionálov Logistický Business Mixer, obľúbený vrchol kongresového dňa. Je to vhodné miesto na nadviazanie nových obchodných kontaktov či posilnenie existujúcich. Účastníci kongresu sa môžu tešiť na pivnú degustáciu od Plzenského Prazdroja, ale aj na miešané drinky od spoločnosti Karloff či skvelú živú hudbu od dvojice Ukitas. Pre aktuálne pandemické opatrenia tentokrát organizátori zo spoločnosti Atoz Group posunuli vyhlásenie víťazov prestížneho Ocenenia LOG-IN pre najlepšie inovácie a inovátorov v logistike na Slovensku. Výsledky sa dozvieme na jar budúceho roka.

Zaujímavá exkurzia – logistika v praxi

Dlhé mesiace sa partneri v logistike nemohli pre pandémiu osobne stretnúť. Preto každého poteší, že sa môžu zúčastniť nielen kongresu, ale aj exkurzii. Tá sa zrealizuje v rámci programu Seelog, ktorého cieľom je predstaviť „logistiku v praxi“. Tentokrát sa pôjde do mrazeného skladu Hopi SK v Maduniciach.

Spoločnosť skladuje rôzne druhy tovaru vo všetkých teplotných režimoch a len v SR by ste v ich skladoch napočítali cez 59 000 paliet. Madunický mrazený sklad má kapacitu 15 000 paletových miest a denne sklad vyexpeduje v priemere 800 paliet mrazeného tovaru.

Hostia sa môžu tešiť aj na exkurziu do distribučného centra Tesco v Galante s kapacitou 200-tisíc paletových miest. Na dennej báze zásobuje predajne Tesca naprieč strednou Európou. Prehliadkou centra budú sprevádzať záujemcov tí najpovolanejší: manažér distribučného centra Ľuboš Morvai a manažér distribúcie pre Slovensko a Českú republiku Marcel Škoda.

Bezpečnosť na prvom mieste

Hoci cítiť tlak štvrtej vlny pandémie, predsa vďaka bezpečnostným opatreniam zo strany organizátorov sa kongres Slovlog stretáva s veľkým záujmom zo strany partnerov. Tých sú už desiatky, ako aj účastníkov, ktorí sa neustále registrujú na www.slovlog.sk/registracia. Počas kongresu budú samozrejme dodržiavané všetky protiepidemiologické opatrenia. Podujatie sa uskutoční v rámci režimu OTP, teda bude treba sa pred vstupom na akciu preukázať potvrdením o očkovaní alebo negatívnym výsledkom testu PCR či LAMP na ochorenie COVID-19. Kongres je prístupný aj pre ľudí, ktorí majú potvrdenie o prekonaní koronavírusu nie starším ako 180 dní. Samozrejmosťou sú respirátory vo vnútorných priestoroch a rozostupy medzi účastníkmi. Aj vďaka týmto opatreniam sa očakáva na kongrese viac ako 200 ľudí. Ako každoročne, je vstup na celý kongres pre zástupcov retailu a FMCG zdarma.

 

Súvisiace články:

Novembrový SLOVLOG vráti život logistickej komunite Prípravy novembrového logistického kongresu SLOVLOG v plnom prúde Jubilejný SLOVLOG detailne preskúma vplyv vyšších nákladov v logistike Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera